waar denk jij naartoe te gaan na je dood?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 20 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Nee hoor, mag ik vragen waar je dat uit opmaakt?

2. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Sorry lees het al, ik geloof niet dat we "allemaal" bij God zullen zijn, maar ik ben daar niet om over te oordelen. We zullen op dat moment allemaal beroordeeld worden.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.309
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hihi is gewoon een gevoel.

4. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Helemaal mee eens.

Wij plukken elke dag. DIT is het doel voor ons, niet een eventueel leven hierna.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    We kunnen soera's naar elkaar blijven gooien maar ik vind het wel mooi dat hiermee haarfijn wordt aangetoond dat zelfs een onfeilbaar geacht geschrift zichzelf tegen kan spreken.

En ja, dat geldt ook voor de bijbel of de tora.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Omdat ik geloof dat God het verbond met Abraham heeft gesloten, die getrouwd was met Sarah. Hij had Abraham een zoon beloofd en ontelbare nakomelingen. Omdat hij met Sarah getrouwd was is dat een belofte voor hen beiden. Dat hij vreselijk ongeduldig werd en Sarah het ook maar niet kon geloven en dus haar slavin Hagar aanbood en deze dus zijn eerstgeborene, Ismael ter wereld bracht, wil nog niet zeggen dat de belofte van God geldt voor Abraham met Hagar....... (van daaruit is het moslimgeloof ontstaan die menen rechten te hebben op deze gronden) God maakte zijn belofte waar met Abraham en Sarah die óók samen een zoon kregen: Isaak

Ik hoop dat ik niemand tegen het zere been schop nu :oops:

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Waarom liever niet?

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik lees geen tegenspraak hoor. Ene vers zegt, je kan zeggen gelovig te zijn, maar als je slecht bent van binnen, hop naar de hel. Wat ik citeerde zegt, je kan jood, christen etc zijn, maar als je oprecht gelovig bent, ga je naar de hemel. Het gaat dus blijkbaar om hoe je van binnen als mens bent. En dat kan dan twee kanten op.

Maar goed. Volgens mij doen Koran geleerden hele studies van jaren. En dan zijn dit nog vertalingen ook. Dus zomaar wat stukjes tekst eruit knippen en daar een knip en klare mening over hebben...?

Lightblue vindt dit leuk.
  9. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik bedoelde dat niet lelijk hoor, ik vroeg het me gewoon af. En nee, wij kunnen niet oordelen, klopt!

Mamamijn vindt dit leuk.
  10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik probeer het te begrijpen hoor maar geloof is toch geen afstammingsding? Dan zouden andere volkeren op de wereld niet naar de hemel gaan vanwege het verkeerde bloed? Even plat gezegd.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

wat grappig om zo te lezen: Ik meende nl altijd dat wanneer bij moslims iemand dood ging, en je staat bij de hemelpoort (zeg maar) dat je dan gevraagd wordt wie je gelooft en dat moslims dan zeggen (in de trant dan ): Mohammed is de enige. en dat dus alleen moslims naar binnen mogen.

Heb het even grofweg beschreven, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

12. Ik geloof ook in God.
    Ben niet bang voor de dood, soms verlang ik naar het moment!
    Ik hou echt van mijn leven, ben niet depressief maar ik kijk wel uit naar die dag!

Heel moeilijk om te verwoorden, als iemand het vraagt in een serieus gesprek dan kan ik me ook vaak onbegrepen voelen.

Chocolat, Chocoladekoekje en Me26 vinden dit leuk.
  13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    De tegenspraak zit in het vers dat ik citeerde (en waar er nog wel meer van zijn) waar klip en klaar wordt gezegd dat alle niet gelovigen naar de hel gaan. Dus dat spreekt jouw soera nogal tegen nietwaar? Ik geef alleen aan dat een geschrift dat schijnbaar het onfeilbare woord van god is zichzelf niet tegen zou moeten spreken. Een onfeilbare boodschap dient minimaal consistent te zijn.

Maar nogmaals, dat geldt imho ook voor de tora en de bijbel.

Marchella vindt dit leuk.
  14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja en nee. Ik geloof dat de Joden het volk van God zijn en in die zin is de afstamming en het plan van God daarop afgesteld.

De heidenen (dat zijn alle andere mensen die géén Joden zijn) die bekeerd zijn tot het Christendom zijn de kinderen van God. Maar daarnaast geloof ik ook dat Hij mensen die goed zijn geweest beoordeeld op hun daden, puur omdat God liefde is.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Maar je kunt dat op 2 manieren lezen:

A: Voorwaar: degenen die ongelovig zijn onder de Lieden van de Schrift etz

Daar kan mee bedoeld worden naamchristenen. Mensen die wel gedoopt zijn, maar niets meer aan hun geloof doen, niet bidden, niet naar de kerk gaan.

of

B: inderdaad de ongelovigen.

Ik neig naar dat wat er bij A staat ;)

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik ben in beide gevallen de pineut :cool:

mamabri vindt dit leuk.
  17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.432
    113
    Ook qua verstand allemaal op hetzelfde niveau? Nu heeft de 1 een bril, een ander niks, weer een ander een rotziekte. Dan niet meer en zijn we lichamelijk gelijk. Maar zijn we mentaal en geestelijk ook gelijk of blijft daar verschil in

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Echt waar? vind ik wel bijzonder om te lezen...ik ken echt niemand geloof ik die uitkijkt naar de dag dat ze dood gaat....

ik ken wel mensen die de messias verwachten en daar naar uitkijken, maar dat is toch anders.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat ik me dan afvraag he? En hopelijk heeft iemand voor mij het antwoord: Wat gaan we dan doen in de hemel als we daar zijn?

Iemand zei eens tegen me: we kunnen dan van ster tot ster vliegen (kan ik me niks bij voorstellen, maar lijkt me wel gaaf)
    Ik heb gelezen: God aanbidden. Maar gaan we dat dan echt 24/7 doen?
    En op een harp spelen in een witte jurk lijkt me niet wat...

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

goede vraag :thumup:

De verstandelijk gehandicapte zou dan genezen moeten zijn...maar hoe de geestelijke niveau's worden, geen idee.

Deel Deze Pagina