Ik zou graag wat hulp krijgen van jullie. Weten jullie een mooie naam als vernoeming van Marghereta? (ik weet niet precies hoe je het schrijft ) Ik vind Greet of Gretha niet echt mooi. Kwam zelf al op Marie, maar verder kom ik niet. Dus hopelijk hebben jullie zelf nog ideeen?
Margie (mardjie) Marge (zoals in de simpsons) Marga Martha Marthe Margriet Reta (reeta) Grethe Grietje
Mijn 2e naam is Margaretha, ook vernoemd naar Grietje en Greta. Vind het niet echt supermooi ofzo maar als 2e naam ook geen problemen mee.
Je kunt ook als doopnaam iets van Anna Margaretha doen en dan als roepnaam bijv: Anne-Mare Anne-Mirthe Anne-Maartje Anne-Marie Of iets in die geest. Succes! Wij zijn nooit begonnen aan vernoemen..
Het is Margaretha denk ik. Agatha Garia Maithe Mara Marcia Mardea Mare Marea Marena Mareth, Marith Marga Margalit(h) Margit Margje Margo / Margot Margrethe Margriet Margy Maria Marinthe, Marenthe Maritha Marre Marthe, Martha Tamarre / Thamarre Thamar Thare, Thara Thera
Wow, bedankt voor alle reacties. Ik vind er veel leuke en mooie namen tussen staan, alleen vind ik het soms wat vergezocht. Ik snap wel dat je dat kunt voorkomen door gewoon de hele naam te gebruiken. Maar die is zo lang haha. Ik vind Maartje, Marit/Marith, Marea en Marinthe/Marenthe (komt alleen al voor in de andere kant vd familie) erg leuk! Wat vinden jullie van Magali? Schiet me ineens te binnen. Is dat echt veel te ver gezocht? Ja he? Het is trouwens wel als 2e (of 3e) naam bedoeld.
Margeretha betekent Parel, zag ik net, en Magali ook haha. Meagan/Maegan/Megan ook, alleen dat lijkt dan ook helemaal niet meer op Margeretha haha. Maar goed misschien moet ik dan iets met de betekenis doen?
Margreet zou ook nog kunnen. Maarre, als het als tweede of derde naam is, waarom dan niet voluit Marghereta?