Hoewel veel supermarkten ontkennen dat het bij hun vlees voorkomt, heb ik gister toch echt een berenlucht geroken tijdens het bakken van spekjes. Nu zit de lucht in de pan, zelfs na 3 keer afwassen, laten weken enz...zelfs wanneer ik de pan gewoon verhit met wat olie komt de lucht terug. Heeft iemand tips (behalve het weggooien van de pan) hoe ik de lucht uit mijn pan krijg?
Azijn met water mengen en dat 1 of 2 keer laten koken in de pan. Als je wel 2 keer uitkookt met azijn, dan uiteraard even vers azijn erin. Ik had een lucht van kruiden of iets dergelijks in m’n koekenpan die er maar niet uit ging. Na 2 keer komen met azijn, ruikt de pan weer neutraal.
Bedankt voor je tip! Ik ga zo gelijk azijn halen, want de lucht is niet te harden. Nooit meer varkensvlees voor mij!
Een beer is een mannetjesvarken. Soms kan je bij varkensvlees hebben, als het vlees van een mannetje is, dat dat heel erg gaat stinken als je het bakt. Heeft volgens mij iets met de hormonen te maken. Dat is denk ik wat TS bedoelt met "berenlucht".
Vandaar dat ik het niet ken. Wij hadden alleen zeugen (vrouwtjes) en wij lieten altijd een varken uit eigen stal slachten om het vlees in te vriezen. Sinds ik op mezelf woon eet ik heel weinig varkensvlees (ben meer een rund, kip, vis-eter) dus ik ben niet bekend met het begrip berengeur.
Berenlucht is het vlees van een ongecastreerde beer (mannetjes varken). Als je eenmaal die lucht hebt geroken krijg je het niet meer uit je systeem schijnt... nou dat heb ik geweten dus. Ik snapte niet waar die lucht vandaan kwam, dus ben gaan googelen en herkende gelijk de geur.
Ow Hahah hier heb ik dat wel eens gehad inderdaad en toen het vlees weggegooid omdat ik dacht dat het bedorven was . Daarna inderdaad de pan met azijn en water uitgekookt omdat ik bang was dat ik ziek zou worden. Zo leer je nog eens iets op een gewone donderdag
Waaa vies he, af en toe zit er een speklap, karbonade of ander varkensvlees tussen die zo vies ruikt. Zelfs bij de slager al eens prijs gehad bah! Hier weigert mijn man het te eten als hij het ruikt (en ik trouwens ook )
Het ruikt (en proeft) zweetsokken/muffig achtig op een hele penetrante manier. Net alsof je spekjes 24 uur lang op het vuur hebt laten staan die dus aangebrand zijn en nog 6 maanden later in je gordijnen ruikt ofzo Het kan inderdaad ook weleens voorkomen bij een slager las ik. Je kunt het ook niet van de buitenkant zien, pas als je het bakt.
Gadver. En ik heb al zon hekel aan varkensvlees! Ik eet het zelden maar bak het wel voor m’n man. Als ik dit ruik eet ik het dus al helemaal niet
Ik durf ook echt geen varkensvlees meer te kopen Hahahaha Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar na gister en wat Google werk, dus wel Soms is er toch ook weleens een plakje salami uit een pak wat een beetje apart smaakt? Dat is dus dat berenvlees.