consumptie's trouwerij

Discussie in 'De lounge' gestart door oudjaarsvlinder, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

In september gaan wij op een donderdag trouwen en geven s'avonds een feest. Nu is mijn vraag hoeveel moet ik ongeveer aanschaffen qua drinken voor 80 personen. Dus wie heeft er wel is een feest gegeven voor 80 personen totaal 4,5 uur?

20 kratten bier (staat al vast)

Witte droge wijn ..
    Rose ..
    Rode wijn ..
    Cola ..
    Cola light ..
    sinas ..
    Cassis ..
    multivitamine (sap) ..
    Frisse fruitdrank (sap) ..

Wij gaan dit van te voren halen in de supermarkt.

2. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier heb ik geen ervaring mee, maar vaak, als je bij een kleine buurtsuper binnen loopt, kun je daar wel afspraken mee maken.

Vaak schaf je dan behoorlijk veel aan en kun je terug brengen wat je niet nodig hebt.

Veel plezier alvast!

3. oudjaarsvlinder

We willen het lowbudget houden en een kleine supermarkt in de buurt is erg duur, geldt ook voor de slijterij. We gaan het drinken waarschijnlijk bij de lidl halen of bij digros.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.967
    113
    Vrouw
    Volgens mij woon jij vlakbij mijn woonplaats. Weet dat je daar bij de C1000 ook kan afspreken dat wat je over hebt je ook terug mag brengen. Van de digros in ter Aar weet ik het ook. Dus gewoon langs de super gaan en vragen?
    Hoeveel je nodig hebt ligt ook aan het soort gasten, een voetbalelftal zal bv meer drinken dan een stel oudere mensen.

5. rums

rums Niet meer actief

Zo rond de 5 a 10 consumpties per persoon. Bier gaat vaak veel harder dan bijvoorbeeld cola.
    Heb je misschien iemand in je omgeving die een groothandelkaart heeft dan kun je bijv. daar de boodschappen halen.

6. rums

rums Niet meer actief

Oja de eigenaar van onze trouwlocatie gaf aan dat dat je moet uitgaan van 3 drankjes per uur per persoon. Daar vervalt dus mijn vorige post mee (A) haha

7. oudjaarsvlinder

Bij de digros in ter aar mag je dus ook terug brengen, kijk dat scheelt alweer ;)

8. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik zal dan ruim inslaan want als het drinken op is, sta je ook een beetje voor aap:$

9. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    20 kratten bier voor 80 man... Hoop niet dat het doordrinkers zijn :)

10. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    #10 Woefje85, 3 jun 2013
    Laatst bewerkt: 3 jun 2013
    20 kratten ? Drinkt er minder dan de helft bier ? En wat dacht je van een borrel ?! Moet toch op gedronken geworden.. :D

11. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Bij een lidl en aldi kan je met vooraf overleg ook prima afspraken maken over terugbrengen wat over is, athans deden wij als aldi nooit moelijk om, we schreven het op de bon,

12. Minerva

Minerva Niet meer actief

Lol, daar moest ik ook gelijk aan denken ;)

Reken maar even uit hoeveel bierdrinkers er tussen zitten....
    Bij 30:
    1 pers = 5 consumpties per uur x 3,5 (komt wat later, gaat misschien wat eerder weg) = 17,5 consumpties.
    17,5 x 30 man = 525 consumpties.
    525 : 24 (flesjes per krat) = (afgerond) 22 kratten bier. En om eerlijk te zijn, denk ik dat je met 30 bierdrinkers aan de lage kant zit, al kan het aantal biertjes p.p. misschien nog wel iets naar beneden....

Ik zou iig 30 kratten bier halen en wat je overhoudt weer terug brengen :)

13. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Wij geven regelmatig feestjes in zaaltjes met ongeveer 80 tot 100 personen (grote familie) Maar dan weet ik wie er ongeveer wat drinkt. En met bier .. ja sommige drinken er 6 en sommige bijna een krat.. Ik heb dan liever te veel als te weinig. en meestal kan je het idd terugbrengen. Met frisdrank doen we altijd als er bijv 20 mensen een mixje drinken met cola halen we ongeveer 40 flessen cola.. Ik moet wel eerlijk bekennen dat we altijd te veel hebben.. En met wijn reken ik altijd op 2 flessen p.p Lijkt misschien veel maar sommige nemen 4 wijntjes sommige meer dan een fles.. en je hebt altijd mensen die bijv normaal iets anders drinken en denken oh lekker een wijntje.. en tja je wilt ook niet voor aap staan als het op is en ze moeten over op iets anders.

14. Minerva

Minerva Niet meer actief

@ Sammy: ja, inderdaad.... beter te veel dan te weinig. Het blijft natuurlijk lastig inschatten, maar ik zou het ontzettend pijnlijk vinden als ik veel te weinig heb.

Daarom is het inderdaad makkelijk als je een dealtje kunt maken dat alle ongeopende flessen / kratten retour kunnen. Kun je lekker ruim inkopen en alles wat over blijft retourneren.

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik zou een behoorlijk aantal nemen en wat over is terug brengen. Maar over het aantal kratten bier ik denk dat dat echt te weinig is :)

16. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Eerlijk gezegd zou het dubbele aantal kratten bier al te weinig zijn denk ik...als de meeste bier drinken tenminste :) wij gaan altijd uit van 1 krat per flinke bierdrinker

17. henkie24

henkie24 Niet meer actief

20 kratten bier lijkt me ook vrij weinig. waarom niet een vat van bv 50 liter? is veel goedkoper en lekkerder.
    of half half is het vat leeg kun je altijd nog over op kratjes.

18. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nou dat lijkt me el heel veel. 24 flessen bier per persoon?:(

19. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik weet niet met wat je goedkoper uit bent, maar je kan ook een tap bier kopen. Is vaak vanaf 20 liter per tap geloof ik, haal je heel wat glazen bier uit. Normaal zit in 1 fles zit 25 cl in, met zo'n tap haal je al 4 biertjes per persoon per liter. Kun je zo'n 80 biertjes uithalen uit 1 tap.

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zou sowieso zorgen voor 40 kratten bier.

En dan heel wat fris drinken 30 cola 30 sinas 30 up. En dan sap.

Hou er rekening.mee dat als het warm in mensen sneller en vaker.drinken dan zit je al snel op 6 per uur. Ik weet nog dat ik op de warme bruiloften gewoon met dienbladen vol bleef lopen ipv bestellingen. Dan is het drinken niet aan te slepen.tip zorg voor een vriezer vol ijsblokjes.

Deel Deze Pagina