Mijn tweeling van bijna 10 weken krijgt nog altijd uitsluitend borstvoeding en doen het erg goed zo. We voeden niet naar een schema maar echt puur wanneer ze komen, dus soms wat vaker en soms wat langere pauzes, dit al vanaf het begin. Maar nu merk ik dat ze ´s nachts echt langer willen slapen en hoe doe ik dat met borstvoeding, kan dit een probleem worden? En zou ik ze eigenlijk na een max. aantal uren wakker moeten maken zodat de melk niet minder wordt? Nog is dat niet het geval volgens mij. We hebben juist weer wat regeldagen achter de rug, waarin ze veel jengelden, vaak aan de borst wilden en de borsten leeg leken. Maar een paar dagen geleden werd ik dan weer ´s ochtends wakker met lekkende borsten en sindsdien gaat het weer stukken beter. Alleen maken ze nu soms wel erg lang pauze, gister was het bijna 7 uur. Mijn borsten doen niet zeer en de stuwing valt erg mee, maar ben bang dat de melkproduktie dan uiteindelijk toch terug zal lopen als ze langer gaan slapen ´s nachts. Hoop ze wel zo lang mogelijk borstvoeding te blijven geven, dus tips en advies zijn welkom. Alvast bedankt.
hoi wat goed dat je je tweeling borstvoeding geeft zeg! Dat is toch een hele prestatie. Wat je doet is heel prima, je voedt op verzoek, houdt rekening met regeldagen. Misschien zijn ze er nu aan toe om wat langer te slapen s nachts, dat zou hele goed kunnen. Je mag echt op verzoek voeden en ze kunnen het lichamelijk prima hebben om langer te slapen zonder te drinken. Alleen is het ene kind hier eerder aan toe dan het andere. Jouw borsten zullen dan wel vol zitten s ochtends, dat heeft tijd nodig om te wennen. Doe dan s nachts eventueel een los zittende bh aan met zoog compressen, als je tenminste niet helemaal nat van de lekkende melk wilt worden. Ik denk dat je productie er niet onder te lijden zal hebben hoor! Mirjam