Dag dames, Ik denk erover over te stappen van friso naar nestlé. Mijn meisje krijgt nu nog nr 1 en mag binnenkort over naar nr 2. Wil graag ervaringen horen... Waarom ik over wil stappen weet ik niet zegt mijn gevoel... Alvast bedankt, Greetz
Qua kwaliteit is er totaal geen verschil. Waarom alleen kiezen tussen deze twee merken? Huismerk is precies even goed, maar veel voordeliger. Als je 't mij vraagt: help de Nederlandse economie, en kies voor een Nederlands merk...
Nestlé heeft probiotica toegevoegd ipv prebiotica wat in alle andere merken zit. Dat is het enige waarin Nestlé zich onderscheidt. Verder moet de voeding aan dezelfde kwaliteitseisen voldoen dus veel verschil kan er niet in zitten.
Nadeel van de probiotica in Nestlé is dat je de voeding niet op de door de WHO aanbevolen veilige wijze kunt aanmaken. Daarnaast is het nut van de Nestlé probiotica niet goed aangetoond. Als je kind probiotica nodig heeft kun je die beter los geven, van een goed merk (bijvoorbeeld Solgar of zo), dan kun je de dosering ook aanpassen op je kind.
Ik gebruik Nestle en maak het gewoon aan met afgekoeld gekookt water. Hiervoor gebruikte ik friso extra, dat moest eerst de helft met water net van de kook en de andere helft met koud water. Eigenlijk kan het voor de Nestle voeding hetzelfde, alleen dan dus pas de poeder toevoegen wanneer het water koel genoeg is. Zie er geen nadeel van, in de bereidingswijze Maar even OT: Ik ben er zeer over te spreken. Mijn zoontje spuugde eerst enorm veel met Friso extra. Met Friso standaard bleef hij veel spugen. Ik ben overgestapt op Nestle en het spugen is, op het gebruikelijke mondje terug, verdwenen. Hij spuugt alleen nog veel als hij de fles te snel leegdrinkt, maar zie maar eens de juiste fles/speen te vinden waarmee dat niet het geval is
Poeder oplossen in water dat net van de kook is is de methode die e WHO adviseert voor alle poeder kunstvoeding. Kv-poeder kan namelijk sporen van ziekmakende bacteriën bevatten (pappoeder ook). Dit heeft al levens gekost. Door op te lossen in water boven 70 graden maak je die ziekmakers onschadelijk. Maar dus ook die nestle probiotica. Overigens...spugen heeft vaak met de leeftijd te maken, minder met merk kv,
Kan best wezen dat spugen meer met de leeftijd te maken heeft. Maar als je kind na iedere fles nieuwe kleding nodig heeft, jijzelf ook en je de vloer kan gaan dweilen, dan ben ik vast niet de enige die kijkt of het met andere voeding beter gaat. Hier gaat het in ieder geval stukken beter sinds hij van de Friso af is. Er zijn ook zat mensen die voeding klaar maken met koud water uit de kraan en het dan in de magnetron verwarmen, lijkt me oom niet dat je daar alles mee doodt wat schadelijk is/kan zijn?
Ik maak de voeding met koud water uit de kraan, warm het water op in de magnetron en voeg de poeder toe.... In de tijd dat onze kraamhulp er was kreeg ze de eerste 2 dagen afgekoeld gekookt water, hiervan kreeg ze heftige krampen. Toen vertelde mijn moeder bij toeval over toen ik zo klein was, ik kon "dood" water niet verdragen. Mijn moeder heeft toen (1990) op advies van haar huisarts kraanwater gebruikt en opgewarmd. De krampen waren verdwenen. Toen we dat hier hebben gedaan ging het ook stukken beter. Onze meid spuugt van friso standaard en extra ook. Maar niet zoveel als hierboven al beschreven wordt. OT: de redenen om over te stappen * goedkoper * internationaal merk (wij hebben sta caravan in duitsland) * mijn gevoel is er beter bij Ik weet je naam ff niet zit namelijk via tel online, maar ben blij dat je zo'n goede ervaring hebt met nestlé. En dat er minder gespuugt wordt. Wat betreft het klaar maken, wat zijn de voorschriften??
Op de verpakking staat dat je water moet koken, af laten koelen tot 37 graden, voeding erbij en klaar Ik kook het water, doe er afgekoeld koud water bij en dan de voeding. Het af laten koelen duurt me vooral snachts veel te lang met een hongerige baby die de boel bij elkaar schreeuwt :d
Juist het internationale aspect werkt tegen Nestle, ze hebben op het gebied van ethiek een veel slechtere reputatie als Friso (die je overigens ook in Afrika en in Amerika en in de Himalaya en in de woestijn zo'n beetje kunt kopen, Frisian Flag is een wereldmerk). Niet voor niets is er al tientallen jaren een internationale Nestle boycott aan de gang... Als het om prijs gaat dan ben je met huismerk stukken beter uit...
Als het om de prijs gaat vraag ik me af waar TS de friso koopt. Hier kost een pak Friso standaard nr 1 8,79 en voor de Nestle 8,49 Zit evenveel in. Scheelt 2,- met een huismerk. Ik heb er wel over nagedacht hoor, om kruidvat te gebruiken bijvoorbeeld (etos drinkt hij gewoon echt niet, die heb ik laatst weggegeven), maar het gaat nu eigenlijk heel goed en ben bang dat ik het dan weer verpest