Hoi Allemaal, Ik ben angela, 23 jaar en al 5 jaar samen met mn vriend, op dit moment bezig voor ons 1e kindje! Ik ben dit onderwerp begonnen omdat ik vandaag iets apparts mee maakte. Volgens mij is zo iets al geweest hier over dit onderwerp maar wou het toch nog eens delen. Zoals de naam al zegt, denken jullie dat kinderen merken dat je zwanger bent? Ik werk namelijk op een kinderdagverblijf, daar is een jongetje die (wat mij opvalt) als ik op zijn groep ben hij bukt en op zn hoofdje gaat staan zeg maar en door zn poortje heen kijkt. Vandaag waren er 2 collega's op visite die met zwangerschaps verlof zijn en even hun kindje kwamen laten zien, die zagen dat dit jongetje dat deed op het moment dat ik binnen kwam. dus allebij de collega's zooo Angela heb je wat te vertellen haha. ik keek ze aan van wat waar hebben jullie het over haha. toen vertelden zei dat als een kindje zo staat en naar jou kijkt je dus (misschien haha) zwanger bent! pffff ik had het niet meer haha. ik zit namelijk op t wachtbankje en kan vanaf maandag testen! haha wat denken jullie?
Voor kinderen weet ik het niet. maar ik werk met cliënten met een verstandelijke beperking en toen ik zelf net één dag wist dat ik zwanger was vroeg cliënt ineens aan mij: Baby? Buik? en wees ook op mijn buik. Helaas ging dit mis en 4 weken later was ik weer zwanger en ook toen zei hij het. Terwijl hij dit daarvoor nooit gezegd heeft, ook tegen collega's niet. Bijzonder.
Ja ik werk ook met verstandelijk gehandicapten en heb dezelfde ervaring! Van kinderen weet ik het inderdaad ook niet...
Ik werk in een kleutergroep. Ongeveer anderhalve week geleden vroeg een jongetje van 4 aan mij of ik een baby in mn buik heb... en zie mn banner
Echt leuk dat jullie reageren! Jaa echt appart he! Van honden weet ik dat hun dat merken/ruiken. Ben wel benieuwd hoor haga mag vanaf maandag testen!! @vogeltje, gefeliciteerd
Mijn zoontje zegt het ook best vaak, dat is inmiddels wel een beetje pijnlijk. Volgens mij komt het ook omdat die kleintje dat gewoon spannend vinden en een beetje gaan ontdekken? Het is natuurlijk wel vaker dat je dingen dan ineens op jezelf betrekt toch? Maar er zijn vast kinderen die het merken, toch leuk! Ik weet wel dat onze katten heel raar deden toen mijn schoonzus kwam vertellen dat ze zwanger was, die beesten waren niet bij haar vandaan te slaan toen. Aan de andere kant, zelf ben ik net even zwanger geweest en er is me niets opgevallen. Die beesten doen nu sowieso raar met het voorjaar in hun bol. Maar wel leuk om op te letten!