Coop, lekker dichtbij huis maar omdat hun assortiment beperkt is gaan we 1x in de week naar een winkelcentrum met Lidl, Jumbo en AH. Heel af en toe Plus en binnenkort krijgen we een Dirk.
Hier appie fan, en heeeel soms ga ik vreemd met de Lidl In dorp hier een coop, kan er niet aan wennen.
Dit lijkt mij het ideale plaatje. Maar hoeveel ben je kwijt aan boodschappen. Bij ons loopt dit vaak schrikbarend hoog op...
Ik haal een gedeelte bij de Lidl en de rest bij AH. En dan het liefst vroeg op de ochtend mijn boodschappen doen in alle rust, heerlijk!
Albert Heijn! Een paar keer per jaar ga ik naar de Colruyt in België. Niet omdat het zogenaamd de goedkoopste is want het is denk ik duurder dan de duurste supermarkt in Nederland. puur voor producten die ik in Nederland niet vind en er dan op dat moment zin in heb.
Lidl, Aldi, AH, Jumbo, Hoogvliet, Dirk en de Turkse/Marokkaanse winkels. Ik kom dus overal wel, ligt net aan de aanbiedingen die er dan zijn.
Ik weet het niet precies hou dat slecht bij. Grove schatting. Bij de AH de grote dingen rond de €170 (voor een maand). Bij de bakker €25 voor een week. Bij de slager € 80 voor een week. Op de markt bij kaas, noten, groente, snoep, vis voor een week € 50. En dan de dagen dat ik de supermarkt in loop voor losse dingetjes €20 per dag meestal.
Dat is echt heel veel, dat is 1200 euro per maand aan boodschappen... Wij zitten gemiddeld op 500-600 euro per maand en dat vind ik eigenlijk al best veel.
Wij doen de meeste boodschappen bij de Plus, omdat die hier dichtbij zit. Mijn man haalt in zijn pauze wel eens boodschappen bij de Lidl of Jumbo. En soms halen we iets bij de Aldi. Een paar keer per jaar gaan we naar de Carrefour in België (is hier 8 km vandaan) voor wasmiddel, en shampoo voor mijn oudste (die vindt een bepaald merk daar zo lekker) en nog een paar dingetjes.
De plaatselijk Jumbo of Plus, daarnaast de Lidl... maar dan wel mijn eigen supermarkten (in de buurt) de rest is vaak ruk
Lidl! Echt mijn favoriete winkel, zeker qua groente en fruit. En dan nog 1 x per week naar de Jumbo voor merkdingen. Vroeger was dat hier een C1000, deze mis ik eigenlijk nog steeds...
Ik begin altijd bij de Lidl of de Aldi en wat zij dan niet hebben haal ik daarna bij de Jumbo zoals chips enzo.
Eens per week bezorgt de AH. Altijd maandagmiddag. Daar zit dan avondeten t/m vrijdag bij. In het weekend of als er tussendoor iets mist gaan we naar de Jumbo. In de buurt hebben we ook een Jan Linders, maar dat vind ik helemaal niks. Spul over de datum in de winkel, fruit beschimmeld (en mijn vriend kijkt nergens naar) Aldi en Lidl ook vreselijk. Kan best zijn omdat we in een grote stad wonen, maar het is daar altijd een bende.
Ja ik ben de laatste tijd een beetje aan het kijken waar het meeste geld naar toe gaat en dat is inderdaad boodschappen. Meeste valt te besparen op slager en bakker maar dat vinden we allemaal lekkerder dan vlees, broodbeleg en brood van de supermarkt. Als ik op maandag bijv. voor een hele week al boodschapjes mee neem ipv 4x in de week de supermarkt in ben ik meestal voordeliger uit. Ik neem ook altijd wel iets mee op voorraad dus als ik nu een maand geen boodschappen zou doen dan red ik het ook met alles in huis dus zou het een hele maand €0 kunnen zijn.
Ik ga het liefst naar ah en Lidl, en soms plus als ze bijvoorbeeld goede aanbiedingen met wasmiddel hebben.