Foliumzuur: kleinere pilletjes?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Evie, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evie

Evie Lid

4 aug 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames!

Wij hebben ook besloten om te proberen zwanger te worden. We hebben al een dochtertje van bijna 2 en ik ben alweer een paar maanden van de pil. Ik heb nog geen haast, het komt wanneer het komt en dan is het goed.
    Uiteraard ben ik ook alweer een tijd bezig met het slikken van foliumzuur en ik vroeg me af of er ook kleinere pilletjes zijn? Ik had de eerste keer pilletjes van het Kruidvat en nu van de Hema, maar ik vind het vrij grote pillen. Ik heb nu al af en toe dat hij overdwars schiet en ik een kokhalsreflex krijg :$ en ik weet nog goed dat het de eerste keer af en toe nog een hele worsteling was met de ochtendmisselijkheid. Heeft iemand misschien tips?

Groetjes,
    Evie

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik heb ze van Albert Heijn merk (zie foto). Vind deze zelf goed te doen terwijl ik altijd veel moeite heb met pillen doorslikken. Zwanger worden pillen van Etos zijn echt ontzettend groot!!

3. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Ik heb de davitamon Puur Mama tabletten. Zijn net zo klein als de davitamon multi vitamines (die rode). Ik heb ook echt veel moeite met het doorslikken van tabletten. Deze bevallen mij prima:)
    Succes!

4. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

22 jun 2011
    843
    150
    43
    Vrouw
    België
    Die van Albert Heijn lijken me even groot als die van kruidvat maar ik kan mis zijn natuurlijk!

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik weet niet hoe groot die van de Kruitvat zijn, maar van AH zijn heel dun, misschien is dat het verschil?

6. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Ik gebruik foliumzuur van de Da en ze lijken wel op die van de AH.
    Heb m voor je opgemeten ;) en ze zijn 1 cm breed en 4 mm dik. Ik vind ze goed meevallen maar heb dan ook geen moeite met pillen doorslikken

7. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik gebruik gewone foliumzuur tabletjes van de etos (niet de zwanger worden pillen dus) en die zijn ook heel klein! (5mm breed ong)

8. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Die gebruikte ik ook :)

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Die van Etos eigen merk zijn superklein, ogen hetzelfde als die van AH. Allebei Ahold, dus zullen alleen andere verpakkingen zijn ;)

De zwanger worden pillen zijn huge, idd.

10. me83

me83 Niet meer actief

ik had foliumzuur pillen van kruidvat.. die zijn best klein.. heb zelf ook problemen met pillen slikken dus zocht ik kleintjes..

nu heb ik dagravit gekocht bij de kruidvat... is ook wat kleiner(nog steeds moeilijk voor mij maar geen capsules)voor mama.. voor tijdens en na de zwangerschap.. daar zitten gelijk alle vitaminen en mineralen in..

die vind ik dan weer fijner dan alleen foliumzuur want dan heb je toch van alles wat.. als je de pillen echt niet kan slikken dan elke dag de groene groentes eten(min 200 gr)

11. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Ik gebruik ook de foliumzuurpillen van de etos en die zijn best klein, maar nog een voordeel ze vallen in je mond vrij snel uit elkaar. Ik heb ook moeite met slikken van pillen. En de ene dag gaat het beter dan de andere. Op een lastig dag laat ik de pil gewoon in mijn mond uit elkaar vallen.

12. Evie

Evie Lid

4 aug 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames dank jullie wel! Als dit potje leeg is, ga ik die van de Etos eens proberen en anders van Dagravit.

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb Davitamon Compleet Mama Plus Visolie, een multi-vitamine met de aanbevolen hoeveelheid foliumzuur. Dat zijn wel vrij grote capsules, maar omdat ze van buiten vrij glad zijn, heb ik er nog nooit moeite mee gehad. Ze glibberen gewoon zo naar binnen ;) :D

14. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Bij de apotheek heb je kleine gele pilletjes, geen multivitamine alleen foliumzuur.

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik zie dat je al hebt besloten, maar toch nóg 1 tip: ik had foliumzuur van het huismerk van onze apotheek - perfect! Waren precies goed, terwijl ik ook echt supermoeilijk ben met pillen ;) VOlgens mij was dat van Samenwerkende Apothekers, als ik me niet vergis.

16. Evie

Evie Lid

4 aug 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, de kogel is de kerk nog niet door, mijn potje is nog niet leeg. :D Ik zal eens bij de apotheek gaan kijken, klinkt goed!

17. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik heb foliumzuur van de kruidvat,
    mooie kleine pilletjes
    die neem ik in met een multivitamine bruistablet :)

Deel Deze Pagina