Wij kregen deze keuze ook met medicatie op het reguliere onderwijs blijven of naar speciaal onderwijs (zoon heeft ass). Wij hebben gekozen voor so ( cluster 4) en medicatie is daarna nooit meer ten sprake gekomen ( dit was wel voor het passend onderwijs tijdperk)
Nee kan ik me voorstellen. Ik schoot even uit mijn slof omdat dit een bekend vooroordeel is, waar veel ouders met een kind aan ritalin mee te maken krijgen. De meesten die hiermee komen kijken niet verder dan dit en zien niet wat eraan vooraf gaat en het verdriet dat ermee gepaard gaat. Je kind aan de ritalin is een rot keuze, het doet pijn. Als je dan die keuze weloverwogen maakt (wat gelukkig meestal is) dan doen eenzijdige opmerkingen zoals deze meer kwaad dan goed. Ik zou willen dat er meer aandacht is voor de noodzaak van ritalin in veel gevallen, niet alleen voor de zogenaamde hype kant.
Het gaat niet alleen om drukte. Mijn jongste zit én op passend onderwijs (goede school) en slikt ritalin. Nu is zijn zelfregulatie wel heel slecht.. zonder de medicatie lukt het gewoon niet, ondanks alles. Ik werd zo kwaad omdat we als ouders al genoeg over ons heen krijgen, dat moet gewoon klaar zijn. En de meeste scholen doen wat ze kunnen. Als scholen zo voor de keuze zetten dan is dat echt heel fout natuurlijk. Dat ritalin verslavend is klopt trouwens écht niet.
Heb je enig idee welke onderzoeken gedaan moeten worden voordat een goede organisatie uberhaupt tot diagnose komen? En weet je wat er moet gebeuren voordat een kind naar speciaal onderwijs mag? En weet je hoe het is geregels op speciaal onderwijs?
Niet alle kinderen hebben medicatie nodig, dat is echt onzin. En je praat er zo makkelijk over: even een kind medicatie geven. En je weet echt niet wat je zegt. Hier een kind wat compleet vastloopt op school. En gister rapport mee gehad. Ik loop al een week te huilen omdat we het gewoon niet meer weten. En daarom gaan we dus praten met een kinderarts over medicatie. En ook daar wordt ik heel verdrietig van. Dus het is kiezen tussen 2 slechte dingen voor ons gevoel en dat is heel pijnlijk als het om je kind gaat.
Wat een onzin. Soms is passend onderwijs niet passend genoeg voor kinderen met een diagnose. Mijn zoon strijdt, zonder medicatie, de hele dag tegen chaos in zijn hoofd en is dan simpelweg niet in staat om na te denken, te luisteren, te doen wat ik of een leerkracht van hem vraagt. Dat is geen onwil maar onmacht. Hij heeft een probleem, het schoolsysteem niet, dat heeft geen adhd. Mijn zoon gaat naar speciaal onderwijs, al voordat er een diagnose was, simpelweg omdat hij te druk was voor regulier ondewijs en de juf nog 28 kinderen in het gareel moest houden. Een diagnose krijg je niet alleen om aan de medicatie te kunnen en op school te kunnen blijven. Als een school dit eist kun je er maar beter wegblijven. En ouders zoeken echt eerst naar alternatieven voor ze hun kind medicatie geven, wees daar niet ongerust op. En speciaal onderwijs was een verademing!
@PurkVanSesamstraat Wat jij nu zegt is over het onderwijs en beleid van scholen, maar ondertussen trap je naar de ouders die voor de keuze staan van medicatie. En ondertussen heb ik nog geen antwoord op mijn serieuze vraag; wat weet jij van het stellen van diagnoses? En hoeveel ben je aan het trollen? Met 4 berichten en mensen neer te halen.
Vind dit zo jammer he. Ze vraagt om advies ja en medicatie kwanm aan bot. Maar gelijk weer met linkjes te gooien vind ik dan weer onnodig. Ouders met kinderen die welke medicatie dan ook nodig hebben zoeken en gaan de voor en tegens overwegen, en komen met de conclusie. En ritalin toen mijn broer alles beter kon hendelen is hij met een jaar of 14 gestopt. Eenigste tip die ik kan geven zorg goed voor de tanden. Die van hem gingen kapot. Oja hij had heeft adhd ppnos. Sterkte en als je het niet vertrouwd kun je vragen of deze school wel past. HIer een dochter die niet paste waar ze zat. We hebben op onze strepen gestaan en alles is binnen een half jaar geregeld. Beste keus ooit van 20 + klas en driftbuien naar 8 kinderen en structuur en rust. Blijkt ook nog dat ze achter loopt. Ze kreeg heel veel time ouds 10 min of langer per keer. Dus of ze heeft geen leerstof gekregen omdat ze vaak onhandelbaar was. Of niet aan geboden. Ons meisje was in der hoofdje vol. En daar werd niets mee gadaan in de klas.
Er is hier ook helemaal niemand die beweert dat het goed is als ouders zich onder druk voelen gezet door school. En ja overal heb je rotte appels dus er zullen vast scholen zijn die zoiets in hun hoofd halen. Maar je vergeet met je linkjes en lappen tekst te erkennen dat er wel degelijk kinderen zijn waarbij medicatie noodzakelijk is of helpt.
6 maart heeft hij een onderzoek van 2 uur ze noemen dat een aandachts /concentratieonderzoek. Tijdens dit onderzoeksmoment zullen dus opnieuw een aantal aandachtstaken worden afgenomen. Ze doen opnieuw onderzoek en gaan de scores met elkaar gaan vergelijken. Evt komt er nog iemand in de klas kijken. Ik weet niet meer dan dit. In 1e instantie dachten/denken ze ook dat oorzaak dat disharmonisch intelligentie profiel is. Denk dat ze het ook niet meer weten.
Vanuit school anders waren we niks gaan ondernemen. Maar wat is de reden dat het jou verbaast? Wel benieuwd naar