Waar doen ze het toch van?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Ik verdien ongeveer modaal, manlief minimumloon en werkt maar parttime. Voor onszelf slaan we onze slag als we de kans krijgen, toen we vorig jaar in Amerika een paar keer naar de outlet konden bijvoorbeeld (hilfiger overhemd 15 dollar bijvoorbeeld) en voor dochterlief is het een kwestie van slim combineren. Het duurdere spul komt nu nog met name van het kraambezoek, van oma's nieuwe kooptic en uit een doorgeeftasje, en de basics erbij (bv een bijpassend broekje bij een truitje, maillootjes, rompers) haal ik veelal bij Hema of h&m. De wibra loop ik ook weleens binnen, maar of daar wat tussen hangt wisselt nogal. Een van haar maat 56 favorieten, een jurkje met legginkje, kwam trouwens van wibra en leverde veel complimenten op!

2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Modaal is echt niet hoog, ligt rond de 30.000 bruto toch? Ik kan me voorstellen dat als je als gezin modaal verdient dat je dan idd niet alleen maar nieuwe kleren kunt kopen. Wij verdienen beide goed, zijn niet rijk, maar ik vind het leuk om leuke kleertjes te kopen. Welk vaak id aanbieding maar geen tweedehands. Heb slechte ervaringen met marktplaats (krijg altijd rotzooi toegestuurd ipv het mooie kledingstuk op de foto).

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Vind je reactie wel een beetje neerbuigend over komen. Wij verdienen Net iets boven modaal, maar ik kan toch echt nieuwe kleding kopen hoor. Wij kopen nooit 2ehands en ook alleen nieuwe merkkleding. Het ligt ook een beetje aan hoe je andere lasten zijn qua bedragen natuurlijk.

4. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Hm ik snap even iets niet... Als er wordt gepraat over "wij verdienen modaal", betekent dat dan dat je samen rond de €34000 verdient of dat je dat per persoon verdient?

5. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Ach hier komt de kleding voor zoontje grotendeels van de Zeeman. Soms spijkerbroeken van de Hema en H&M, winterjas in de uitverkoop bij C&A, schoenen bij Bristol ofzo. Ik ga mijn kind van twee die geen besef heeft van wattie aanheeft echt geen dure kleding aan trekken. Op de een of andere manier vind ik mensen die er een sport van maken hun kids in merkkleding te proppen, maakt niet uit waar dat vandaan komt, gewoon opscheppers. Erg he.

6. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    ik koop ook veel tweedehands. maar de kleren van bv terstal zijn zo snel verwassen en van mexx heb je soms ook shirts van 5 euro je moet gewoon goed zoeken. ik heb van de week voor mijn dochter zoon en mij zelf een winterjas gekocht en samen was ik 65 euro kwijt.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hoezo opscheppers?? Ik vind het gewoon leuk als mijn kinderen er leuk uit zien, ik kijk er immers de hele dag naar. Wat mij betreft hoeft het dan niet speciaal duur te zijn maar het moet wel leuk en mijn smaak zijn. Kleding wat ik lelijk vind maar wel een merkje heeft koop ik ook niet. Net als dat ik best wel eens een leuk vestje van de hm of primark koop. Maar ik heb nu eenmaal een duurdere smaak, dat heeft niks met opscheppen te maken. Daarnaast merk ik wel degelijk dat kleding van c&a of zeeman veel sneller lelijk wordt of uit model gaat, als er al model in zat in het begin.....

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Mijn geld gaat uit naar gezonde (biologische) voeding en de kleding van m'n zoontje koop ik bij de Hema en zara.hij ziet er erg leuk uit en schoenen geef ik iets meer uit...maar hij heeft een paar gympen, regenlaarsjes en nog een paar warmere schoenen die ik gekregen heb. Winterjassen gekregen van neefjes net als andere leuke kleding!zo doen wij het dus...

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Eens. :D En ik heb er zelf ook nog eens persoonlijk een hekel aan wanneer mijn kids hetzelfde aanhebben als de helft van Nederland, vind het toch wel leuk als ze wat origineler erbij lopen. Ik koop meestal voor mijzelf dure merkkleding van goede kwaliteit en dus voor mijn kinderen ook. En dan gaat het mij er vooral om of ik het leuk vind, het lekker zit en de kwaliteit goed is en niet zozeer om het (dure) merk als zodanig. ;)

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Samen 34.000 verdienen is modaal. Dus de meesten die tweeverdieners zijn zitten daar gewoon boven.

Je kunt ook allebei modaal verdienen en dan heb je dus 68.000 euro per jaar

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik vind het belangrijk dat onze kinderen er netjes uitzien en dat kost gewoon geld, ik combineer merk met niet merk en koop ook veel in de uitverkoop of van vorig seizoen. Zo heb ik vd week nog mooie clic laarzen van vorig winter gekocht voor maar 49 euro ;).

13. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland

Nog een eens. Het gaat mij er niet om dat mensen het merkje herkennen (het is echt niet mijn smaak als het merk met koeieletters over het jasje geborduurd is) en ik denk ook niet dat de meeste mensen haar kleding herkennen als "merk". DPAM en Grain de Ble is niet echt te vergelijken met Vingino. Het is ook niet superduur, maar wel duurder dan de HEMA. Hoewel, ik koop ook genoeg Hema of MP voor Faytje, hoor. Imps en Elfs voor 5 euro vind ik ideaal :D. Het vorige kindje is er toch snel uitgegroeid.

Ik vind het van H&M/Zeeman/etc. jammer dat het soms al afgedragen lijkt als ze er nog lang niet uitgegroeid is. De duurdere kleertjes kopen we vaak op de groei en die blijven echt lang mooi. Dus ik weet niet eens of je dan uiteindelijk duurder uit bent.

Hebben jullie trouwens wel eens die echt dure kinderwinkels gezien?? Ik ken er eentje met baby Gucci en Prada.... en vaak ook nog best wel (uhmm.... sorry als je het wel mooi vind) lelijk. Vijfhonderd euro voor een jasje maat 50..... :D:D. Tja, als je het geld hebt.... maar daar moet ik soms ook wel een beetje om lachen. Voor je goed en wel buiten bent met je smurf is het jasje te klein.

14. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik hou er ook niet van... Ik dacht ook dat ts dit bedoelde toen ik de openingspost las.

Ik gebruik merken als Gaastra, Tommy Hilfiger etc en dat doe ik niet alleen maar vanwege het leuke, maar ook vanwege de kwaliteit.

Nu heb ik voor mijn zoon weer wat spullen besteld bij wehkamp. 1 trui, 1 vest, 1 blouse met ruiten, 1 blouse met gillet en 1 zwarte skinny jeans. goede kwaliteit en 100 euro. Dat vind ik absoluut niet duur.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Ja en binnen de kortste keren wordt 't weer ondergekotst! Haha! Vind dat echt geldverspilling eerlijk gezegd, maar dat is mijn mening. Ik zie de link tussen dure kleren en er netjes uitzien ook niet zo. Mijn dochter draagt dingen van de Hema, H&M, soms Zeeman e.d. en ook wel 2e handse kleding. Krijgt vaak complimentjes dat ze er zo leuk uitziet...

16. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik koop gewoon wat ik leuk vind. Het moet niet te gek worden zoals Burberry enz. Maar hier merk en non-merk kleding, nieuw en tweedehands. Ik hou van een beetje variatie, dus de kasten zitten overvol. En mijn meissie groeit snel, dus ik heb algauw 2 winterjassen en mijn oudste speelt veel buiten dus ook voor hem 2 jassen besteld.

17. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Eerlijk gezegd kijk ik nooit op die manier meer naar anderen. Uit ervaring heb ik geleerd dat de buitenkant fantastisch kan lijken maar de binnenkant ontzettend rot kan zijn en dat mensen die graag willen showen met hun buitenkant (bepaalde status willen uitstralen dus) vaak nogal wat andere zorgen / problemen hebben.

Dure kleding, dure auto's, groot huis, het zijn allemaal dingen die iets zeggen over je manier van leven, niet over JOU. En daar zit de valkuil.
    Ik kleed me liever (en wij allemaal dus) als mezelf, en daarbij hoort geen bepaald merk of stijl, het is een mengelmoes die bij mij past en waar ik me prettig bij voel.
    Ik zou me nooit verschuilen achter kleding waar een grote merknaam op staat b.v. waardoor je misschien direct denkt; 'Hé, die mensen hebben vast een boot':( terwijl dat in 80% van de gevallen niet zo is. Dan houdt je iedereen dus voor de gek, inclusief jezelf, waarom zou je dat nu willen?

Maar 'duur' is natuurlijk voor iedereen anders. Er zijn mensen die een jas van € 250,- veel te duur vinden, er zijn er ook zat die dat een normaal bedrag vinden voor een jas, of zelfs nog goedkoop. Dat is afhankelijk van je inkomsten en je levensstandaard dus daarom kun je heel moeilijk voor iemand anders spreken.

Per jaar zijn wij aan kleding denk ik zo'n € 400,- per persoon kwijt, inclusief schoenen. (Dat is dus iets meer dan 25,- per maand) Meer hebben we niet nodig en zou dat wel zo zijn dan kan het iets meer worden. Tja, je kunt tenslotte maar 1 broek/shirt/jas per keer aan hè. ;)

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    das leuk he!
    ik had haar rode koel4kids laarsjes ook voor 49,00 gekocht
    terwijl ze nu weer gewoon staan voor 95,00

19. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Voor iedereen geldt, je kunt je geld maar 1 keer uitgeven. Waar je dit aan uitgeeft en hoeveel, die prioriteiten liggen voor iedereen anders. De een vindt dure kleding belangrijk, een ander niet. Verzorgd er uit zien, dat is iets wat ik wel belangrijk vind.

Wat ik straks voor onze dochter uitgeef, dat weet ik nog niet. Ik vind de tip van merkkleding in de opruiming kopen en als ze er is uitgegroeid weer op marktplaats verkopen wel een hele goede! Misschien valt dat in de praktijk erg tegen, maar het idee is leuk!

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik krijg veel kleding doorgegeven van mijn vriendin, haal alleen merkkleding als er 70% of meer vanaf gaat, haal merkkleding bij de kringloop en de rest komt bij de Takko weg.

Daarnaast een lieve schoonmoeder die elk jaar of winterjassen of winterschoenen geeft. Schoenen halen we alleen in de uitverkoop hier in het dorp of op amazon.de.

En als ze dan al een winterjas doorgegeven hebben gekregen van mijn vriendin en ze krijgen er ook nog een van oma ja dan hebben ze 2 jassen

Deel Deze Pagina