Beter voor de wereld Ik koop trouwens niet altijd bio. Maar als ik dat doe van de C&A en heel soms online Verder recycle ik door tweede hands te kopen.
Om op de vraag terug te komen: ik koop alle kleding van de kinderbijslag. Wij krijgen zo'n 4000 euro per jaar aan kinderbijslag (geen kgb) Geen van mijn kinderen loopt in merkkleding, ze geven daar niet om (misschien komt dat nog...). Denk dat de helft van kb aan kleding en schoenen op gaat. Dat is dus 400 euro per jaar per kind. Bij de jongsten valt kleding nog wel eens door te schuiven maar niet alles omdat het dan net weer een ander seizoen is. Bovendien had ik al veel weggedaan toen onverwacht nr 5 zich aandiende. Daarbij is de 3e echt een stuntel waardoor zij snel haar kleding stuk heeft en we dat niet kunnen doorschuiven. Als je kijkt hoeveel geld het is denk ik wel, ja best veel! Maar als je kijkt wat je nodig hebt... Sowieso schoenen, zomer: sandelen en dichte schoenen, regenlaarzen, 2 paar winterschoenen (ivm groei) winterjas (koop tegenwoordig een buitenspeeljas bij zeeman anders kan ik dagelijks jassen wassen). Dan zit je al gauw op 200 euro. En dan nog zomer en winterkleding. En dan heb ik nog niet eens over sportkleding en gymschoenen of judopakken, zwemkleding, scoutingblouse... Bij zeeman heb je inderdaad ook wel eens kleding dat een slechte pasvorm heeft of lubbert. Maar ik koop er toch wel veel wat ook echt wel lang goed blijft. Zo heb ik een setje longsleeves dat nu al voor een 3e ronde meegaat en er nog steeds heel goed uitziet. De hema vind ik echt duur geworden. Kan me er lang niet meer uitleven. Winkels waar ik meestal heen ga: zeeman (maar das ook uit gemak, die zit hier in buurt) H&M, C&A, V&D En ik ben helemaal Fan van Marktplaats Oh ik lieg trouwens want voor de jongste koop ik nog wel eens merken als DUNS en SMAFOLK... Maar dat is echt omdat ik die pakjes echt heel leuk vindt en via mp verkoop ik het ook weer voor zeker 75% van de prijs. Het gaat mij dus zeker niet om het merk maar om het pakje. Verder hebben we helemaal niks met merken en ik loop zelf net zo goed in een jas van Lidl als dat zo uitkomt
oh trouwens, ik koop liever 10 kledingstukken van 10 euro ps dan 1 van 100ps. Dan maar ietsje minder leuk.
Niet druk maken joh... leer, bont, suede, etc.. feitelijk is het dan tch allemaal nergens voor nodig!?
wollen/wolzijde babykleertjes zijn wel lekker warm, kriebelen niet en kunnen ook altijd nog een tweede ronde mee natuurlijk. En je kan ze goed weer verkopen 2de hands. Wollen kleertjes van manymonths zijn ook nog eens zo gemaakt dat ze meerdere kledingmaten mee kunnen dus dan vind ik het nog wel te doen. (al heb ik er nu geen geld voor hoor) Ik heb al bijna 2 jaar geen nieuwe kleren gekocht, alleen wat positiespul maar ben ook steeds zwanger geweest. Heb vorig jaar een mooie wollen winterjas van mijn moeder gekregen. Wel hebben we het huis afgelopen 2 jaar voor bijna 10.000 euro opgeknapt. Had ik heel wat mooie kleren van kunnen kopen maar dan hadden we wel met lekkage gezeten en een kapotte ketel Dus ja, wij kunnen het geld maar 1x uitgeven en dan liever aan het huis waar nu hopelijk de grote reparaties even wegblijven dan aan mooie kleren. Kleren voor Mart koop ik van de kbs en krijg ook veel 2de hands.
ja mensen vragen dat bij ons ook nog wel eens af, omdat het kind een mega kledingkast heeft met veel leuke dingen, mijn man in merkkleding loopt en we veel gadgets hebben maar soms zijn dingen niet wat ze lijken volle kledingkast--> vriendinnen en oma's, zeker 80% gekregen man in merkkleding--> 1 x per jaar een bedrag ervoor, en hij doet 4 a 5 jaar met een broek, shirt ect gadgets--> verjaardagsgeld niks geen rijke mensen dus... of " waar doen ze het van" nou van de lieve familie dus!
vanmiddag voor mezelf een jasje gekocht waarvan ik het merk nog noooit gehoord heb maar was wel 140,00 dus heb ik niet gekocht om het merk maar omdat ik het mooi vond en jaaaaaaa ik vond m duur maar kon m niet weerstaan
Bekijk bijlage 277200 Bekijk bijlage 277200 t is geen jas jas en wel erg modegevoelig denk ik (dus 3 jaar gaat m niet worden denk ik maar ik eet er geen broodje minder om dus waarom niet maar bedoel alleen te zeggen dat ik nu niet bewust diut heb gekocht om het merk zal ff plaatje bijzetten(had vandaag meegelopen met modeshow en ja dan zie je erg veel leuks
dat van Marktplaats doe ik hier ook met alles... kocht vorig jaar bij kixx-online een bomba jurk in de sale van 99,00 voor 25,00 echt een toppertje heb m afgelopen week verkocht voor 22,50 op marktplaats dan heeft ze m gedragen voor 2,50 een heel seizoon zelfs hema basisshirtjes gaan voor 2,50 op marktplaats weg had heel pakket van 6 kleurtjes ging voor 17,00 incl verzendkosten weg tja wie dan niet rijk is moet slim zijn
Of ze wonen in België die krijgen meer kb hè. Maar ik ben ok fan van mp hoor.. En idd wat hier ook werd genoemd veel krijgen.
Vind hem jou veel leuker staan! Echt een super leuk jasje! Zou hem zelf nooit durven kopen omdat ik bang ben dat ie me niet staat
Er zijn gewoon mensen die het geld er voor (over) hebben om uit te geven aan dure merkkleding. Maar er zijn ook mensen die in dure merkkleding lopen en ondertussen diep in de schulden zitten. Tja, mij boeit het niet moet ik zeggen. Merkkleding vind ik persoonlijk onzinnig, dus ik koop het niet, maar Zeeman koop ik dan ook weer niet omdat die kwaliteit gewoon vaak minder is. H&M en Hema koop ik wel vaak, ja, dat er meerdere kindjes in lopen, tja, dat is niet anders. Het gaat mij er gewoon om dat het mijn kids leuk staat. Wij geven het geld ook liever aan ons huis uit, wat ook echt nodig is. Afgelopen jaar nieuwe keuken en nieuwe badkamer, tja, daar hadden we veel (heel veel) merkkleding van kunnen kopen, maar van de keuken en badkamer hebben we veel langer plezier en je kunt het geld maar 1 keer uitgeven he.
Ja, omdat ze (en voornamelijk ik natuurlijk) het lekker vindt zitten. Bovendien heeft ze geen droge plekjes meer op haar huid. Die rompers hoeven ook niet zo vaak in de was. Wol is zelfreinigend, he. Buiten uithangen en ze zijn weer fris. Ze zijn warm in de winter en koel in de zomer. Ze slaapt ook vaak op een wollen-vachtje. Vindt ze heerlijk. En dat kan ik me goed voorstellen.
Waar wij het van doen... We hebben ontzettend veel kleren maar geen merk want tsjah dat boeit ons niet. Het moet er leuk uitzien en betaalbaar zijn. De kinderen krijgen erg veel van mijn zus want dat zijn dan nog goede kleren van haar kinderen die niet meer passen. Ook ik krijg veel van haar want we hebben dezelfde maat naja hadden zij is wat aangekomen dus krijg ik de kleren die niet meer passen. Mn man koopt af en toe wat maar is gewoon heel zuinig op zijn kleding. Gadgets ed hebben we niet. Beiden een mobiel maar verder niks geen ipad ofzo want ook dat vinden we onnodig. Leuk om te hebben maar geen prioriteit. Een ontzettend dure computer hebben we van mn schoonvader gekregen en leuke spullen in huis die gewoon van de action en ikea komen. Ziet er allemaal duur en luxe uit maar dat is het echt niet. Gewoon leuk ingericht en goed bij elkaar passend
Ik vind het mooie rompertjes hoor. Ik kon tot voor kort de (katoenen) rompertjes van mijn zoontje ook even laten luchten en ze waren weer fris. Helaas is hij zo rond de 18 maanden veranderd in een ware vuilmagneet. Zodra ik de achterdeur openzet wéét ik al dat hij binnen een kwartier in de bagger/een plas o.i.d. zit. 3x per dag verschonen is de norm. En geloof me: dan is het óók met wollen/zijden rompertjes geen kwestie van 'even aan de lijn hangen'...