Waar doen ze het toch van?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Dus nu ze er wel voor uitkomt noem je haar onbeschoft?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij zijn vroeger 2x naar Spanje geweest met ons gezin thuis. 5 kinderen en mijn ouders. Vond dit geweldig. Verder stonden we altijd op de camping in België. Soms een tent soms een stacaravan. Heb altijd genoten van alle vakanties en waarheen maakte me echt niet uit. Heb van alles leuke herrineringen. Snap niet waarom een reis naar het buitenland zoveel leuker zou zijn dan vakantie in de buurt.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Jammer dat je niet overal verstand van kunt hebben he! ;)

Soms is het leuk om mensen eens uit de tent te lokken...en vooral bij mensen die echt overal verstand van denken hebben :D

4. Triskele

Triskele Niet meer actief

het zou zomaar kunnen haah ik schrik hier ook van de bedragen van de zwemscholen hihi

Trouwens kan je idd subsidie krijgen om je kinderen te laten sporten mocht je TIJDELIJK te weinig geld hebben (dus in het geval er iets onverwachts gebeurd waardoor er te weinig geld is) dat vind ik geen standaard oplossing dus waar je vanuit moet gaan als je gaat nadenken over wel of geen (tweede/derde???) kindje. Ook niet van alle toeslagen e.d. je moet ervan uitgaan dat je alles zelf moet kunnen betalen, dan kan je in geval van nood ook rondkomen met toeslagen maar als je meteen jezelf rijker gaat rekenen door alle toeslagen e.d. dan als je echt in nood komt heb je een probleem.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Agter, ik noem jou onbeschoft.. maar dat weet je zelf ook wel..

Laten we on topic gaan zoals net verzocht. Sommige mensen hebben wel briljante ideeën! :D

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nooit gevlogen iets te kort gekomen? Wahahaha OMG.
    Oh heerlijk, dat was een flinke lachbui. Is alweer even geleden dat ik zoiets doms heb gehoord :D

Wat een bedragen qua sporten trouwens! Hier is zwemles ( 30 min 1 x per week ) 30 euro. Voetbal iets van 80 euro per jaar aan contributie.
    Ik vind sport ook belangrijk, maar niet per se 'nodig'. Overgewicht komt niet van weinig sporten, maar van veel tv en pc en ongezonde voeding.
    Beweging is belangrijk, en daar hebben ze niet een sport voor nodig.

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik vind dat niet op de man af. Jij blijkbaar wel prima hoeven het gelukkig niet met elkaar eens te zijn..
    Ik geef een mening over hoe ik over jou denk.

Volgens mij is dat niet verboden toch? Had het ook erger neer kunnen zetten hoor ( zoals Cygnet al zei op een onbeschofte manier )

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoezo.. ik heb de ballen verstand van de detail handel maar ken wel mijn eigen smaak. Ik vind de spullen bij Zeeman 9 van de 10 keer lelijk..

Wat wil je nu eigenlijk?

9. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Maar om op het topic terug te komen: als mensen iets niet kunnen betalen, sport, muziekles etc., dan vraag ik me af waarom ze er gelijk zo neerbuigend over doen.
    Ja, ik vind het wel belangrijk. Net zoals vakanties samen, en reizen etc. Het draagt allemaal bij aan je opvoeding en je wereldbeeld wat je als jong kind nog aan het ontwikkelen bent.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Bekijk bijlage 277389

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vond 'm zelfs erg geestig (en dat voor iemand die voor zijn 18e in vier verschillende landen en in 3 continenten heeft GEWOOND!) :D

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou dat lange wachten bij de incheckbalie, wachten op je koffers, vertraging en het krappe toiletje aan boord is toch wel een belangrijk onderdeel van je opvoeding.

13. Triskele

Andere taal, ander geld, andere culturen e.d. dat is toch spannend>>

Natuurlijk moet je OOK kunnen genieten van een vakantie in de buurt, wij hadden een weekendje weg gewonnen hier 15 kilometer van ons huis in een sta caravan en we hebben ons prima vermaakt maar staat niet in verhouding in wat voor soort vakantie we hebben gehad in Griekenland, dat is een totaal andere wereld en kan je niet vergelijken met een vakantie in NL of Belgie

14. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    En liefde en gevoel is ook gratis!!! Daarnaast legt iedereen zijn prioriteiten anders, de een koopt graag merkkleding, de ander geeft het liever uit aan vakanties of sportclubs, en weer een ander zal moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen...

Hier is zwemles trouwens ook heel duur. Je kan ABC diploma in een keer betalen voor, ik geloof, ergens ronde de 700 euro..pfff, of elke week lessen kopen, maar dan ben je achteraf waarschijnlijk duurder uit dan dat eenmalige bedrag...

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Jou op de kast.....

lukt het?

16. mol81

mol81 Niet meer actief

Ts: om op je eerste post te reageren, ik vind het belangrijk dat mijn kind een aantal kledingstukken heeft die 'goed' zijn. Dit zijn schoenen, ondergoed, sokken en een jas. Mijn dochter heeft één jas, één paar schoenen (en regenlaarzen) en kwaliteitsmerk ondergoed. De rest koop ik overal en nergens, van Wibra tot Ralph Lauren. Ik kijk naar wat mooi en koop voor één seizoen. Ik koop bewust niets in het vooruit, omdat het dan vaak niet meer past of niet meer mijn smaak is als ze het aan kan. Op een jas en schoenen bezuinig ik niet. Dit koop ik bij de betere kledingwinkels.

Ik ben blij met de kinderbijslag. Dit gaat in zijn geheel naar onze dochter. Soms besteden we het aan kleding etc. maar ook vaak gaat het op de spaarrekening.

We hebben het goed. We verdienen ook goed. Maar met 'we hebben het goed' bedoel ik dat we een leuk leven hebben waarin geld absoluut handig is, maar creativiteit nog handiger. Als ik mijn zin deed, kocht ik nog meer via Marktplaats of de kringloop. Gewoon omdat ik het principe van hergebruiken goed vind. Manlief denkt er iets anders over, vandaar dat we mixen.

17. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Laten we weer on-topic gaan, want dit is een eindeloze discussie. Mensen die het geld niet hebben die roepen heel hard dat een kind niet op vakantie hoeft, niet op een sport hoeft want buitenspelen is gratis etc en mensen die het geld wel hebben vinden dat kinderen op sport moeten anders worden ze te dik en een kind op vakantie hoort te kunnen...
    Deze discussie blijft zo dus laten we even weer serieus reageren op de vraag: waar betalen mensen al die kleding van.

Nou wij dus van 1 loon. Ik merk wel dat ik graag wat meer luxe wil dus wil zeker weer 16 uur gaan werken voor wat extra's. (schoonmaker, kleding en uitgaan)

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar dan ging je toch niet naar Rhodos ofzo he :p

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom wil je dat?

20. Triskele

Ja je leert dat het bij het leven van NU hoort (dat de wereld tegenwoordig klein is en dat waar je naartoe wilt kan, dat alles mogelijk is in het leven en je jezelf niet hoeft te beperken), daarnaast ga je naar een compleet ander land, ander cultuur, andere gebouwen , kerken e.d. dat wil je toch niet alleen in een boekje aan je kinderen laten zien maar ervaren, proeven e.d.

Maar ook dat vliegen dus niet eng is ofzo, dat het een manier van reizen is die er tegenwoordig bij hoort, zoveel mensen zijn onterecht bang voor vliegen, mijn kinderen zijn daar niet bang voor..

Deel Deze Pagina