Waar doen ze het toch van?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coortje

Coortje Niet meer actief

* pakt een zak chips en gaat er voor zitten *

Jullie maken mijn avondje alleen thuis erg gezellig

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Schrok me het apezuur van die zwemlesbedragen die hier voorbij kwamen :$ wonen jullie in het Gooi ofzo :p

Heb meteen gekeken en hier in mijn woonplaats is het €42 per maand voor lessen van 60 minuten.

En over vakanties: ik ben in heel mijn leven nog nooit op vakantie geweest.. Ja, met school naar Berlijn.. Maar heb noooooit wat gemist, mijn ouders hielden niet van vakantie, niet vanwege het geld dus. Maar zijn wel dagjes weg gegaan naar bijv efteling en duinrell en dat vond ik super, zolang ik maar in m'n eigen bedje sliep, dat is nu nog zo

3. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik ben net helemaal met je eens.
    Het geeft een kind mogelijkheden om zich te ontwikkelen tot wereldburger. Het zet dingen wat meer in perspectief.
    Als je het niet kunt betalen, prima. Maar doe niet alsof het niet verrijkend kan zijn, want dat klinkt als pure afgunst.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik weet niet waar jullie naartoe gaan op vakantie maar dat vind je niet in de gids bij de d-reizen, ik vind niet dat zulke dingen (kerken bezoeken) perse bij de opvoeding van een kind horen.

Overigens denk ik dat wij een redelijk internationaal gezin zijn, we gaan als alles goed blijft gaan binnen een aantal jaar emigreren dus ik maak me niet zo druk over het leren kennen van andere culturen.

5. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

En wat als je nou niet het geld hebt om je kinderen die kerkjes voor hun 18de te laten zien ?? En je kinderen zijn ook zielsgelukkig met de kerkjes in de verschillende dorpjes in eigen land ??

6. Triskele

Triskele Niet meer actief

Het oude Rhodos stad gedeelte wel, niet het nieuwe, en een oude thermen, ruines zijn we geweest, met de taxi geweest in plaats van zelf gereden (ook weer leuke ervaring vonden ze dat) een keertje met een treintje, busje, apart gelegen strandjes waar het niet massa was, je kan zelfs bij de meest toeristische plekken , ontoeristische plekken vinden hoor :p

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar met de manier waarop jij spreekt van 'op muziekles moet toch gewoon te betalen zijn' en andere neerbuigende uitspraken lijkt het niet alsof jij echt een ander deel van de wereld gezien hebt.

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Zal ik het nog erger maken.. Ik heb nog nooit gevlogen:$;)

en ga ik nu weer verder lezen in dit vermakelijke topic:D

9. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Het kan dan misschien verrijkend zijn, maar wat dan voor de mensen die het niet kunnen betalen, die ontwikkelen zich dan tot domme mensen:( Die niets van de wereld afweten:$

10. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Weet je wat ik ga doen... een spelletje! DOEG! #zwaait #offline #klaarmee

11. Coortje

Coortje Niet meer actief

Zwemles is hier rond de 500 euro voor een pakket. Dat is dan a en b diploma. Dit kun je ineens doen of per maand. Dit is waar wij onze dochters opgegeven hebben en die hebben anderhalf jaar wachttijd.

12. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik denk dat ze met kerkjes bezoeken bedoelt 'cultuur opsnuiven'. Dat is toch alleen maar verbredend?
    En nee, die kerkjes en sfeer in Griekenland vind je niet in NL.

13. tulip

tulip Niet meer actief

hier echte kampeerliefhebbers, hebben samen in 12 jaar pas 1 keer gevlogen en onze dochter leert zat van andere culturen, ook met de auto gaat dat goed, ze wist met 2 jaar al dat die oostenrijkse worsten niet te vreten zijn: "issie nie knakwors mama"

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dus van die 1 week vakantie per jaar word je kind een goede wereldburger :( :(

Wij kunnen makkelijk 2/3 x per jaar op vakantie als het aankomt op geld, maar wij houden daar niet van, vinden op vakantie verschrikkelijk en gaan liever een dagje naar de kinderboerderij of efteling met onze zoon. Kan net zo leerzaam en leuk zijn hoor ;)

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Agter, het probleem is dat je precies het tegenovergestelde insinueert... Je hebt of weinig beeld van hoe Nederland in elkaar steekt of je weet het wel en bent willens en wetens de boel aan het stangen.

Voor het overgrote deel van Nederland zijn de door jou genoemde zaken geen vanzelfsprekendheid en dat betekent dat de norm voor verrijking dus elders ligt dan jij vindt. Jij bent de uitzondering, niet de mensen die het niet kunnen betalen.
    Niemand die hier zegt dat het GEEN toegevoegde waarde heeft maar het is geen must.. echt waar niet.

Geniet er lekker van maar realiseer je dat JIJ de uitzondering bent.

16. Triskele

Dan vind ik dus (lees; vind ik!) dat ze wat tekort zijn gekomen, dat vind ik wel bij een opvoeding horen van mijn part spaar je er 5 jaar voor en hoeft toch niet meteen Aruba ofzo te zijn, wijn zijn 2 weken weggeweest met eten en drinken voor 4 personen voor 1400 euro. Een camping hier in de buurt met al het eten en drinken en evt uitjes (omdat je toch dan vaak wat gaat doen) zit je ook al op een groot deel van dit bedrag hoor, dus als je even doorspaart kan je dat best een keer doen.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Whahahaha:D:D

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #458 lovewinnie, 1 okt 2012
    Laatst bewerkt: 1 okt 2012
    Voor zwemles heb ik trouwens andere dingen weggestreept. Internet snelheid na beneden bespaarde 10 euro bijv. En mijn abbo op de bieb en tijdschrift van partner is opgezegd. Wij betalen 30 euro pm voor 1 les per week van 45 minuten. Als mijn dochter klaar is mag mijn zoontje op zwemles. Ze verschillen 1,5 jaar dus zullen bijde rond 5 jaar starten. Mijn dochter mag pas als ze klaar is met zwemles wat anders uitzoeken kwa sport. We zullen dan zwemles zoon en dus een sport van dochter moeten bekostigen en we gaan dan wel zien hoe maar hoop dat dit gaat lukken. Nu heb ik er ook de tijd niet voor. Dochter heeft dan zwemles en Logepedie, zoontje 2x Logepedie en een keer Fysio en ik 2x Fysio per week. Heb het nu druk zat. Hopelijk ben ik in de toekomst gezonder dan nu, heb ik niet verplichte hoge ziektekosten ( 154 pm vanwegen Fysio die ik nodig heb) en kan ik een basisverzekering pakken wat me veel geld opleverd. Wij zijn wel ouders die er altijd uit zijn. Wekelijks kinderboederij, wandelbos 1x per jaar Efteling omdat dat te duur is en een goedkoop abbo op de beekse bergen ( 85 euro per jaar voor 4 personen) waar we in de vakantie 3x per week komen en de kinderen vinden het geweldig :). Leuke uitjes kunnen erg leuk zijn en hoeven echt niet persee duur te zijn om leuk gevonden te worden. Die dure uitjes zijn juist leuk omdat ze die niet wekelijks hebben. Als ik tegen de kindjes zeg we gaan naar het bos vinden ze dat geweldig :)

19. Triskele

zoiezo heel de manier van leven is anders dat kan je niet ervaren als je in NL zit.

Je kan gelukkig ook steeds meer met de auto ergens komen maar vliegreizen zijn als je je best doet ook steeds goedkoper en ik kan je zeggen dat ik vanaf 4 personen goedkoper kan vliegen dan rijden naar bv spanje. Dus voor het geld is het niet altijd goedkoper om met de auto te gaan.

20. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik heb geen idee hoe die zich ontwikkelen, maar ik denk niet optimaal. Ze hebben immers niet alle mogelijkheden mogen proeven en onderzoeken in hun jeugd.
    Het is niet voor niets dat armoede ook sociaal erfelijk is.

Deel Deze Pagina