Waar doen ze het toch van?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij waren trouwens voor 2200 euro in een top hotel in Griekenland ( rhodos) all inn en een grote familiekamer en groot zwembad recht voor de deur. En met het vliegtuig. Tuurlijk hebben wij genoten en de kindjes maar als we volgend naar bijv centerparks gaan zullen we daar net zo veel plezier hebben. Het gaat er vooral om dat je allemaal samen bent, als gezin en nieuwe omgeving.

2. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik ben veel ik Afrika geweest. Ook als vrijwilliger. En jij?
    En over 1 week vakantie per jaar heb ik het nooit gehad.
    Dat laatste ga ik maar niet op in...neem aan dat je zelf ook wel inziet dat dat geen hout snijdt.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    heb je trouwens ook contact met andere culturen en nationaliteiten en mensen van 'die lage klasses' hier in NL Agter?

4. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    amen

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Cool wat zullen wij slimme kinderen krijgen. Net 2 dagen 4 jaar en al 6x naar het buitenland op vakantie geweest....Oh enne wel met het vliegtuig hè....

Tjezus wat een domme reacties hier zeg ;)

6. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Diot geloof ik dus niet. Echt niet.
    Ik weet idd ook niet of je van 1 week vakantie per se een betere wereldburger wordt, maar ik weet wel zeker dat je veel mist als je nooit op vakantie gaat.

Ik zou het mijn kinderen absoluut niet onthouden. En als het budget een vliegreis niet toe zou laten, zou ik de auto, bus of trein nemen of een vakantie in eigen land vieren. Maar vakantie hoort erbij, op vele manieren.

Dat jij het 'niet gemist' hebt komt volgens mij omdat jouw ouders het ook niet nodig vonden. Zoals je zoveel dingen van je ouders met de paplepel ingegoten krijgt. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze de enige juiste manier zijn.

En dan nog iets (ik lees dit topic al de hele tijd mee, maar nog niet eerder gereageerd): 100 euro kleding per jáár?!?! Dat vind ik ronduit zielig. Dan gun je je kind toch niks?

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

OMG... Een bord voor je kop hebben ook hè ?

Vertel eens, is er ook een overtreffende trap van optimaal ontwikkelen? Dus dat je kop"beter" bent wanneer je 15 verschillende landen hebt bezocht voor je 18e of alleen op Rhodos je zelf meegenomen hagelslag op een broodje hebt gegooid...

Wat ernstige kul zeg. De meeste mensen ervaren helemaal niets op vakantie behalve een zonnesteek, diarree en een kater... :(

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wat de meeste mensen doen. Dat is normaal...de norm...

Nou ja, als je geen kudde dier bent..dan val je daar dus buiten

9. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nee een vakantie is een overbodige luxe, ik eet liever een dag wat luxer en pak wat luxer uit met een verjaardag dan dat ik op een houtje gaat bijten en moet sparen voor 1 week vakantie per jaar. Als ik cultuur wil snuiven dan ga ik wel naar Amsterdam of de achterbuurt van Rotterdam.

Lekker belangrijk dat ik dan bij de onderste groep zit, mijn kids zijn wel gelukkig met de kleine dingen.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat is dat voor bull?

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    waarom zou armoede sociaal erfelijk zijn???

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Er zijn ook ZAT ouders bij die 10x per jaar op vakantie gaan, hun zoon op hockey zit, en in een villa wonen, maar zoonlief Roderick "kopen" met speelgoed/gadgets en koud en kil zijn en hem geen liefde en warmte geven

Terwijl een gezin in de Bijlmer misschien geen cent te makken heeft maar hun kind WEL bijbrengt dat liefde en aandacht voor elkaar belangrijker is dan materialistische zaken en vakanties

Wie is er later beter af denk je? Roderick of de jongen uit de Bijlmer??
    Denk dat die jongen in de Bijlmer veeeeel gelukkiger is en RESPECT heeft voor anderen ;)

13. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hier moesten ze eerst allemaal een A diploma hebben voordat ze een sport mochten kiezen...

14. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    wat een kortzichtige reacties hier. Alsof een kind iets mist als hij niet naar het buitenland op vakantie gaat. Dat kan hij zij desnoods later zelf ook ondernemen. Wanneer begrijpen mensen dat een kind niet alleen materiele dingen nodig heeft om gelukkig te zijn. Geluk is niet te koop.

15. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik lees al een hele tijd mee ,maar deze vraag brandt mij uit de vingers vandaan:

agter, onder welke steen leef jij?

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

*sarcasme on*

Rooo natuurlijk want die gaat studeren en verre reizen maken;)

*sarcasme off*

17. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nog zo'n zielepoot in het topic ;)

18. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ja hoor. Genoeg.
    Ik rijd paketten rond voor (oa) de voedselbank voor mensen die slecht ter been zijn.
    Als je nog wat wil vragen, ga je gang hoor.

Mss dat die rapporten over sociaal erfelijke armoede niet door, zoals jij het noemt, de sociaal lage klasse, gelezen worden? Het schijnt hier nogal onbekende kennis te zijn.

19. Amethist

Amethist Niet meer actief

Snap ik ;), maar ik vind wat de meute doet (ook wel genoemd de eenheidsworst, brrr ik krijg er de rillingen van) niet per definitie normaal. Maar dat is misschien mijn abnormaliteit...

Maar ik kan me niet voorstellen dat het gros van de Nederlanders elk jaar een "algemene ontwikkeling-verantwoorde vakantie" houdt.

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Onderste groep? Hebben we hier nog een kastenstelsel?
    Wat bekrompen zeg, om in 'groepen' te denken.
    En over wereldburgers gesproken, zijn die niet altijd lekker open minded?
    Heb je alleen de grote bosatlas door gelezen.

Deel Deze Pagina