Waar doen ze het toch van?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wow nu lees ik trouwens dat er mensen zijn die nog geen 100 euro per jaar aan kleding uitgeven. Dat vind ik knap.

Ik realiseer me nu dat er natuurlijk ook nog eens een verschil is in wat mensen "veel" vinden wat betreft uitgaven aan kleding.

Ik denk dat ik wel zeker zo'n 500 euro per kwartaal kwijt ben aan kleding, zowel voor tweedehands als voor nieuw (rond verjaardag en en feestdagen wat meer). Schoenen niet meegerekend. Dus ik denk dat eerst helder zou moeten zijn, wat er verstaan wordt onder grote uitgaven.

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ja maar al die 3 kinderen moeten dan heen.

En idd per gemeente verschillend dus de vlieger gaat niet voor iedereen op ;)

3. LittleMonsters

Zal wel ff foto's maken ;)

Ja joh hier heel de week al..

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Toevallig vandaag bij de hema geweest voor mijn dochter.

5 skinnyjeans
    3 basic truitjes in verschillende kleuren
    4 tuniekjes
    1 vestje

totaal 180 euro! En dit is nog maar de helft van wat ik nog nodig heb :(

5. LittleMonsters

Wow heb je de bon al nagekeken

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

je kan ook voor 3 kinderen KGB krijgen terwijl er 1 baby is en de ander schoolgaand, zodat maar 1 kind de PSZ bezoekt

je krijgt dan 3x KGB en hoeft maar voor 1 kind PSZ te betalen
    het overige KGB kun je dan besteden aan bijv luiers voor de baby, of die paar tientjes schoolgeld voor de basisschool per jaar voor je schoolgaande kind

hoe minder je verdiend hoe meer KGB, sommige kunnen er echt veel voor halen elke maand

@ luna; ik snap ook niet dat sommige maar voor 100 euro per jaar kleding kopen voor de kids, wat doe je dan met bijna 750 euro kinderbijslag per kind per jaar vraag ik me dan af. hier gaat dat oa naar kleding, speelgoed, schoenen, etc

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Het gaat mij er om dat wij echt weinig uitgeven, niet alleen aan kleding, maar ook telefoon, abonnementen, vervoer, hypotheek, eten, etc. Want we kunnen niet anders!

8. SeaShell

dan verdienen die andere misschien meer? of wonen ze in een goedkoper huis en hebben goedkopere lasten?

9. LittleMonsters

Maar ik heb maar 1 kind :D

10. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ja veel he :$

Skinnyjeans maat 110, waren 19 euro per stuk.

Basic truitjes 5 euro

Tuniekjes 14,95

Vest 9,95

Dus tel maar uit.

11. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    KGB krijg ik voor 3 kids 138 euro per maand.

12. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Wat een kinderachtig gedoe dat gezeur over droog brood en ongezond eten;)

13. SeaShell

merkkleding hoeft ook niet altijd duur te zijn overigens

zo kost een hema spijkerbroek zoals ik hier lees ook bijna €20
    als het opruiming is heb je een vingino spijkerbroek of een broek van retour of 7one7 ook voor 20-30 euro.dat is dan niks duurder dan de hema.

14. SeaShell

dat is best veel! en als je daar de kinderbijslag bij optelt a 600 euro per 3 maanden voor 3 kids = 200 euro per maand, + die 138 KGB, dan heb je toch 338 euro per maand aan toeslagen voor de kids, en daar kun je veel luiers/kleding/schoenen/psz van betalen toch?

15. LittleMonsters

Kijk eens bij zara veel goedkoper en leuke kleding :D

16. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Jawel hoor, maar het is ook zo op :D

Mijn jongens slijten veeeeeel schoenen. En schoenen koop ik wel merk. Omdat ik goeie schoenen belangrijk vindt. Elke maand is heg hier wel schoenen en spijkerbroeken voor de oudste kopen.

Dan is 110 euro per maand, per kind niks.

17. mamavan5bengels

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Thanx, zal daar eens gaan checken. :D

18. LittleMonsters

Broeken zijn zoiets goedkoper ;) shirt van 5 euro zijn weer goedkoper bij de Hema.. Maargoed koop mijn boodschappen ook niet in 1 winkel :D

19. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Misschien hechten ze niet zoveel waarde aan nieuwe kleding, en sparen ze dit voor hun kindje?

20. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ik vind merkkleding echt onzin, als er een vlek op komt die er niet meer uitgaat kun je het weggooien. Daarom shop ik lekker bij Zeeman, Hema en Primark en krijgen de kids niet meer dan ze nodig hebben. Als er dan een vlek inkomt die er niet uitgaat dan zit ik er niet mee en gaat het weg. Vindt het onzin om drie winterjassen te hebben, dat heb ik zelf ook niet en hij heeft gewoon één paar schoenen van Van Haren of zoiets. Kleding en schoenen mogen hier vies worden en kapot gaan daar zit ik dus niet mee maar zou er denk ik wel meer mee zitten als het dure kleding en schoenen zouden zijn.
    Op mijn werk zijn er veel ouders die boos worden als hun kind een gat in zijn/haar merkbroek heeft of iets dergelijks, dit snap ik dus niet, waarom doe je dit dan aan bij een kind die lekker buiten aan het ravotten is en bomen inklimt.
    De jongste krijgt nu de babykleertjes van de oudste aan en dat is nu heel veel met alle nieuwe kleertjes die we hebben gerkregen als kraamcadeau en wat nieuw gekochte kleding met als resultaat dat zijn kledingkast nu echt uitpuilt en ik niet weet wat ik als eerste aan moet doen. Eigenlijk best zonde....

Maar goed ieder zijn/haar ding maar mijn ding is het niet. Ik hecht geen waarde aan merken kleding/schoenen, nooit gedaan ook.

Deel Deze Pagina