Zeker waar! Maar ik zou ook heel graag wat willen sparen, is t niet voor onszelf dan is t voor m'n kids!! Want ook dit kan dus niet.
Hoge huur/hypotheek? Auto die benzine slurpt? Wij verdienen onder modaal maar houden genoeg over Ik zou eens een lijst maken van inkomsten en uitgaven per maand
Hetoet m toch ergens in zitten dat je nauwelijks rondkomt, ergens zit dan een inschattingsfout? Zet eens alles onder elkaar Hypotheek Ziekenfonds Gas en Electra Water Telefoon en internet Benzine Boodschappen Etc en kijk of dit "normale" bedragen zijn of of het eventueel omlaag kan Pin je door de week heen niet veel dingen?
Hier ook hoge uitgave hoor. En we doen alles behalve gekke dingen. Deden we die maar dan wist ik tenminste waar mn geld aan op ging Overigens moet ik wel zeggen dat we vanaf januari eindelijk toeslagen gaan krijgen dus dan word het wat makkelijker...
hier dan 1 inkomen, dus weinig geld, maar al had ik het geld kreeg mijn dochter echt geen jas van 100 euro of schoenen van 100 euro. als ze nou een hele tijd in een bepaalde maat zou zitten, zeg ik oke, maar nu, ong elke 3 a 4 mnd nieuwe schoenen, ik vind het wel best. ze krijgt wel goede schoenen, maar die heb je ook onder de 100 euro voor mezelf koop ik nu niet eens een jas van 100 euro of schoenen van 100 euro.
Hier ook gewoon modaal hoor, maar toch shop ik flink en spaar elke maand voor de kinderen een bedrag en voor onszelf ca 300 euro. *Hier geef ik misschien aan andere dingen minder uit? * We rijden bijv een zuinig klein autotje en geven niks om zo'n grote onbenullige station (en we kunnen er prima mee op vakantie) Benzine voor de auto = 35 euro per 2 maand ofzo *ik hoor mensen met telefoon Abbo's om mij heen van 40 euro per maand pp. Wij hebben een 10 tje pp per maand.
onze kinderen dragen ook veel merk, maar eigenlijk altijd in de sale voor 50% korting of zelf meer... of via mp. ik heb bv voor onze zoon een aqua blauwe Gaastra jas gekocht op mp voor 35 ofzo.....nou , die is nog zo keurig....die verkoop ik minstens voor 25weer.....ik vind het dan erg leuk dat hij een jas heeft gedragen van gaastra voor ongeveer 10 euro!! en verder heel veel van noppies, lief! en z8, altijd 50 % korting, ik ben er erg zuinig op was het apart en zet het later weer op mp, nou voor het bedrag wat het me dan uiteindelijk heeft gekost kan ik hier bij terstal/tuunte/HEMA nog geen kleding kopen. moet wel zeggen dat verder niet vies ben zeeman/wibra enz, leuk om leuke dingen te scoren voor weinig! het is het me alleen niet waard om bv 20 euro uit te geven voor een merkloos vest/rokje (want dat kost het al gauw tegenwoordig) en dan na paar keer wassen is het vaal/pillig/gekrompen/scheef getrokken..... dan heb ik liever iets van een leuk merk wat mooi blijft en ik vorig seizoen voor een mooi prijsje heb gekocht! nieuwe collectie is me vaak te duur.... dus voor mij is het echt een "sport/hobby" om onze kinderen op die manier leuk te kleden!
Nou, al springt E. met haar dure kleding in een plas met water en modder en het gaat er niet meer uit?? Boeiend! Koop ik gewoon weer wat nieuws
oeeh jaa!! Zal wel foto's van ja aankopen op FB zien je moet het droog brood eens roosteren.. heeft hij een keertje Toast.. eens wat anders!
Nou, je moest eens weten wat een gezeik wij al met ouders hebben gehad pffffffff Gelukkig zijn er altijd uitzonderingen
ik zelf hecht ook geen waarde aan merkkleding, maar wel aan kwaliteit, en dat is vaak dan toch de duurdere kleding, maar hema en prenatal vind ik ook prima, soms een jurkje of rokje van zeeman of wibra, maar verder vind ik bijv zeeman qua spijkerbroeken voor een jongen gewoon geen model in zitten, ik hou daar niet van, hij krijgt dus veelal kleding van de WE, gemiddeld 25 euro per broek, shirts gemiddeld 12 euro en longsleeves gemiddeld 15 euro per stuk vesten rond de 20 euro per stuk, schoenen zijn meestal van hush puppies en kosten rond de 65 euro, ik vind goede schoenen gewoon heel erg belangrijk, bij van haren koop ik nooit geen schoenen meer, ik ben in 3 plaatsen geweest bij de van haren om schoenen te passen ( elephanten want dat kiddiekix vind ik echt 3 keer over niets geloof niet dat dat goede schoenen zijn) en 3 keer over kwam er een andere maat uit ! ze meten de binnen kant niet, en weten niet hoeveel ruimte er te kort is of te veel, ik ga dus echt naar de goede winkels en om zeker te weten dat schoenen niet te klein zijn, en dat ze nog genoeg ruimte hebben om lekker in te groeien. schoenen zullen wij dus ook niet op bezuinigen, maar ik heb er ook totaal geen problemen mee als het kapot gaat, daar zijn het kinderen voor, het is tot nu toe bij 3 broeken gebeurd, nja jammer dan, verder is er tot nu toe nog niets kapot gegaan maar gebeurd het wel dan koop ik nieuw. ik heb eigenlijk geen "goed/ nette" kleding voor de kinderen, alles is goed en netjes, onze dochter draagt veel mexx name it bakkaboe cakewalk eager beaver z8 bengh nononsense en chaos and order, maar wel allemaal via marktplaats 2e handswinkeltje of enorm afgeprijst in de winkel, nieuw zou ik dat er gewoon echt niet voor over hebben. en ook dat mag gewoon kapot gaan, kinderen kruipen nu eenmaal over de grond met bijv auto's spelen, of ze vallen, nee ik ga daar niet boos om worden, winterjassen vind ik ook erg belangrijk, het moet comfi zijn en lekker warm, vorig jaar een jas van 200 euro in de aanbieding gekocht voor 50 euro, en zo doe ik dat altijd alles in de aanbieding, en dat wat goed blijft kun je op marktplaats zetten en dan krijg je er de helft soms nog weer voor dus soms heeft het je net zoveel gekost als wanneer je bij zeeman of wibra koopt, dit kun je vaak niet verkopen via internet, is snel vaal en begint snel te lubberen, of soms zelfs krimpen, waardoor je vaker kleding moet halen merkkleding blijft vaak mooi in de was, kun je lang dragen doordat het mooi blijft en ook nog eens doorverkopen op marktplaats.
werk je op een kdv ? dat ouders daarover zeiken tegen jullie ? ik vind dat echt ouders eigen zaak, als je niet wil dat er gaten in komen of dat het vies word.... trek het dan gewoon niet aan , kies dan indd voor kleding die wel vies mag worden, het zijn en blijven kinderen en die kunnen vallen, ergens achter blijven haken, en als ze met auto's of treinen spelen kruipen ze over de grond waardoor de knietjes vaal worden,
Mijn gastouders hebben een veehouderij.. Eef en fien hebben daar gewoon heerlijk kleding van de zeeman en hema aan.. Voor verjaardagen en zo kies ik wat vaker voor (aparte) merken.. Heb vandaag 5 leuke shirtjes gehaalt bij de zeeman, hotfix erop, strikje erop en iedereen vraagt wat voor een merk het is hihi..
Klopt ik werkte op een kdv en bso waar een natuur tuin is en waar kinderen met een waterpomp en zand kunnen spelen en dus vies konden worden. Onze reactie was dan ook dat ze voor deze opvang kozen en dus akkoord gingen met het feit dat kinderen vies kunnen worden en we kinderen niet belemmeren in hun spel buiten.
Ik ben zo niet into de merken dat ik echt geen idee heb wat voor merken dat zijn hahaha De spijkerbroeken van de Zeeman vindt ik nu D. ouder wordt ook niet mooi meer zitten en koop ik dus niet meer. Dan ga ik voor de Hema en Primark. Verder vind ik het lubberen van de goedkopere kleding nog wel meevallen. D. zijn voeten groeien zo snel dat ik iedere twee maanden wel nieuwe schoenen kan gaan kopen en dan wordt dan wel een hele dure grap. Maar ergens heb je natuurlijk wel een punt. Winterjassen koop ik vaak bij C&A. Verder ben ik niet zo'n Mp verkoper ik bewaar het allemaal voor de volgende