ik vind kleding belangrijk en geef er graag mn geld aan uit. hebben niet een superhoog inkomen ofzo, maar ik geef het er graag aan uit. ook voor mezelf. niet dat goedkopere kledingwinkels niks moois hebben, daar koop ik ook wel eens wat, maar ik vind toch de schoenen van Red Rag mooier en beter zitten dan een goedkoop paar. ik haal meestal 1 duur paar en een of twee extra paren van goedkoper merk. mn zoontje zn winterjas ben ik voor gevallen zodra ik m zag, en tja, die is van Cars. ik vind het niet erg als hij een gat in zn dure broek valt, hij mag er gewoon in spelen.. ook de kast van mn dochtertje, mijzelf en mn man zijn goed gevuld. heerlijk vind ik dat!
Goede opmerking (alleen eerste post TS gelezen). Ik vraag het me ook weleens af, maar ik denk dat net zoveel mensen het zich afvragen over mij. Als ik voor mezelf spreek: ik vind het belangrijk dat kleding kwaliteit heeft. Dus ik koop vaak iets duurdere merken, en bijvoorbeeld nooit synthetische kleding. Maar ik laat me soms ook wel meeslepen hoor. Dan vind ik iets zooooo leuk of schattig of stoer, en dan MOET ik het gewoon hebben. En dan het liefst een hele set, of meerdere. Een dag later denk ik dan: waarom? Bovendien vind ik vaak relatief goedkope kleding ook niet echt zo goedkoop. Zo kost een jeans bij de H&M bijvoorbeeld 18 euro, en zit er bij mijn zoontje binnen no time een gat in (met drie verschillende broeken meegemaakt). Dan heb ik meer aan een Imps & Elfs-jeans die ik bij de sample sale voor 25 euro op de kop tik en waar zoonlief een jaar mee doet, en nu zijn ze zelfs nog mooi voor nummer 2.
ik vind de broeken van bijv wibra mooier dan die van de zeeman, h&m heeft ook wel leuke broeken, nu voor een tientje die leuke felle kleurtjes, maar dat zit heb niet mooi, het kruis van de broek hangt te laag en met hoog optrekken zit de boord boven zijn navel en dat vind hij niet fijn dat is wel jammer want die broeken vind ik best mooi om zo nu en dan aan te trekken
Ik heb laatst bij Primark drie stoere spijkerbroeken gekocht die ook erg goed zitten en dat voor 24 ben benieuwd of ze lang meegaan. Is de eerste ervaring bij primark.
hmmm tja ik vind kleding shoppen voor de kids er leuk maar er 100den euro aan uit geven nee hoor. ik vind het alleen erg leuk ze hadden bij hema gekleurde broeken voor jongen blauw rood en groen 17 euro per stuk ik kan niet kiezen dus koop ik ze alle 3 net als met truien. maar zoals van de week waren we op een kleding beurs. tweede hands en nieuwe kleding ik heb voor dochterlief 5 setjesgekocht van oa noppies en vingino en was nog onder de 50 euro klaar omdat ik goed aan het opletten was. tuurlijk heb ik ook duurdere dingen de winterjassen van de kids (100/80/60 euro) en de schoenen (100/60/40 euro) maar dan koop ik ook gerust weer iets anders bij de zeeman oid hoor. zelf geef ik niets om kleding dus het geld wat ik aan mezelf zou uitgeven geef ik dan liever uit aan de kinderen. waar ik me wel voor schaam ik dat ik nog nooit bij de c&a was geweest tot vorige week voor kleding voor de kids. de volgende is de H&m daar ben ik ook nog nooit geweest. wel bij zeeman wibra kik enzo maar die 2 nog nooit
Waar doen ze het van ja dat denk ik ook wel eens! Van de week liep ik in de Amsterdamse poort en ik zag alleen maar volledig uitgeruste Stokke kinderwagens!! Waar doen ze het in godsnaam van dacht ik hardop.... Stom eigenlijk want waar doen wij het van...!? Wij zitten in de WSNP maar mijn zoontje loopt van top tot teen in dure merkkleding! Mijn man en in ook. Wij hebben "gewoon" zo nu en dan hele lieve mensen die graag voor ons shoppen!
Ik krijg kleding allemaal 2ehands van vriendinnen. Ik hoef alleen sokken onderbroeken hemden en jassen te kopen. Zo nu en dan krijg ik wat van mijn moeder qua kleding jas schoenen. Ik koop zelf ook schoenen. Mijn zus geeft mij jassen van haar dochtertje. Ik heb alles tot maat 134 in huis. Ik heb geen hoog inkomen ik zit onder het bijstandsniveau. Jeugdzorg brengt zo nu en dan tassen met kleding van een andere client die het niet meer hoeft. Ik heb zoveel dat mijn kasten uitpuilen en ik niks meer kwijt kan. Het is dus niet zo dat het mij veel geld kost ondanks dat ik echt ontzettend veel heb. Ik zal vast niet de enige zijn die dat heeft. En alles wat ik niet meer gebruik gaat naar een vriendin, de kringloop Of naar arme landen.
was het maar waar nee maar krijg wel waardebonnen wat ik uitgezocht heb broek 169,00 glamoures shirtje 79,00 glitz and glam leer jasje 269,00 glamoures(draagde trijntje oosterhuis ook) laarsjes 89,00 cluts 29,00 colsjaall 39,00 winterjas 99,00 (diewilikhebbuhhh)en vond ik niet heel duur! behoorlijk aan de prijs maar dat ga ik dus niet kopen he! en dat krijg ik ook niet hoor maar het is zo leuk om te doen
Hier kopen we wel wat merk vooral bij mij is Esprit favoriet hun spijkerbroeken en truitjes zitten namelijk net iets mooier dan de rest vind ik.. ja voor een spijkerbroek betaal ik dan 90 euro als het niet meer is..maar ik doe wel 2 jaar met die broek... Verder heb ik altijd geleerd niet te bezuinigen op een goeie jas en schoenen dus ja ik draag een jas van 150 euro en schoenen ja daar ben ik ook wel zoiets voor kwijt maar dan draag ik inderdaad wel hush puppies en ecco's puur ter voorkoming van mijn rugpijn die ik snel heb met goedkope schoenen.. Voor onze zoon heb ik nu al een kledingkast vol veel gekregen van vriendinnen met kinderen en ook veel gekocht...tja we kunnen het missen en eerlijk.... er is ook zoveel leuks voor die kleine!!!!! Ach en ja ook ik koop ook nog genoeg bij H&M, C&A en boetiekjes dus lang niet alles is merk..
maar mischien zijn jouw vaste lasten dan toch heel veel meer dan iemand anders zijn lasten voorbeeld mijn broer en zijn gezin hebben hetzelfde huis als wij we zijn overburen wij in gulden tijd gekocht en verkochten ons oude huis goed dus in hypotheek gestopt we hebben een hypotheek van nog geen 100.000 euro mijn broer kocht huis in euro tijd 179.000 euro en wat is jullie inkomen en wat zijn je vaste lasten....
Ik zie ook niet in waar mensen met een modaal inkomen van rondkomen eigenlijk. Klinkt echt heel lullig misschien, in dat geval sorry, zo is het ook niet bedoeld. Maar als ik zie dat ik in mijn eentje al boven modaal zit (vind me dit al heel erg moeilijk voor te stellen) dan denk ik echt niet dat we ook maar geld voor wat dan ook zouden hebben eigenlijk als we maar 1 inkomen hadden. De paar jaar dat mijn man nog studeerde en mijn inkomen voor alles moest zorgen was onze enige woonoptie antikraak wonen. Sociale woningbouw kwamen we net nooit voor in aanmerking, zaten voor alle regels en subsidies echt net boven de grens en de particuliere markt is echt enorm duur. Nu we 2x boven modaal hebben koop ik idd wat ik wil, nu kan ik het en spaar ik er ook nog naast. Zie niet in waarom ik het dan niet zou doen. (Al vind ik een broek van 180 euro bijv echt abnormaal hoor! zat gisteren al te zeuren over een van 50 )
Kan mij dus echt niets boeien he. Mijn meid(en) dragen ook veel merk kleding maar dat is niet omdat we het zo breed hebben thuis. 4 keer per jaar ga ik shoppen bij mijn tante haar baby en kinderkleding opslag waar merkkleding hangt wat de winkels niet meer mogen verkopen omdat het mode is van 1,2,3 jaar geleden. Ik betaal voor een shirt van Vingino dan 8 euro ipv 45 euro. Aan de andere kant koop ik met hetzelfde gemak kleding bij de Hema,Zeeman,Wibra enz omdat ik dus echt geen donder om een merknaam geef. En nee 100 euro voor 1 paar kinderschoenen zal ik nooit uitgeven.