Ze vinden het prima om afhankelijk te zijn en te blijven, geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen voor hun gedrag want veranderen doen ze niet. Je kan die mensen een zak aardappelen geven elke week en ze zullen nooit de behoefte hebben om zelf de aardappels te verbouwen om meer aardappels te krijgen ... ze wachten trouw op de aardappels die ze krijgen. Zo krijg je een generatie aan compleet afhankelijke mensen waar niets in zit. Maar wel vaak klagen over hoe slecht ze het hebben, mopperen op de politiek etc etc Mijn tante was vrijwilliger bij de voedselbank en kon zo slecht tegen dat deel van de klanten dat ze is gestopt. Elke week hetzelfde verhaal (en dan ook nog klagen over de inhoud vh pakket als je pech had) en je weet dat over 20 jaar die mensen er nog lopen... terwijl je ze het liefst keihard een schop onder hun reet wil geven want t is een luxe waarin ze zitten. Ik zou haast zeggen: jullie geven je katten eten, in échte honger en armoede eet je je katten op....
Ik werd tijdens het kijken van de serie al onrustig van het huis van Marco en Joke. Wat een pokkezooi. Als ze voor elke knuffel 1 euro zou krijgen, hadden ze een aardig extra centje gehad. Ze heeft toch de hele dag vrij weinig te doen (kinderen zitten op school neem ik aan) kun je het huis toch wel netjes houden.
deels met je eens, volgens mij zijn ze echt niet heel slim. Maar...dat ze dan lachend zeggen: onze kinderen hebben het bijna beter dan kinderen van twee werkende ouders want ze krijgen gratis uitjes, speelgoed en noem maar op, dat maakt mij wel echt boos! Want dat kan dus omdat ik wel samen met de vader van mijn kinderen werk! Lekker makkelijk, om je hand op te houden en dan ook nog te pochen hoe goed dat voor je kinderen is. Dat spul wat zij allemaal gratis krijgen moet toch echt door iemand betaald worden, gratis bestaat niet! En dat wordt door iemand betaald die dan blijkbaar zo dom is om wel allebei te gaan werken... Kinderen mogen nooit de dupe worden, maar uiteindelijk is dat in dit geval toch echt de keuze van de ouders. Stoppen met roken, fastfood en de dieren grotendeels weg levert een enorme besparing op waardoor zij geen aanspraak meer zouden hoeven doen op de “gratis” dingen. Doen ze dat niet, dan is dat echt de verantwoordelijkheid van de ouders.
@citroenrasp en @GroeneBomen oh ja verschrikkelijk dat soort mensen. Lekker overal van profiteren. Ik snap ook nooit zo goed hoe sommigen alles voor elkaar krijgen. Mijn moeder heeft ook een tijdje gebruik moeten maken van een voedselbank doordat mijn vader overleed en er dus een groot deel van het inkomen weg viel, ze moest een jaar overbruggen tot haar pensioen. Maar als je ziet hoeveel gegevens ze moest aanleveren! Dan vraag je je echt af hoe het kan dat eerlijke mensen het hemd van het lijf wordt gevraagd en dat van die tokkies alles voor elkaar krijgen. @jannanas oh precies dit! Mijn man werd daar ook heel pissig over. Lekker je handje ophouden omdat het wel makkelijk is zo. En dan nog roepen dat die kinderen het beter hebben dan kinderen van ouders die allebei werken. Wat dat betreft klopt er van alles niet in deze maatschappij. Ik ken ook zat alleenstaande moeders in de bijstand. Zij zouden makkelijk kunnen werken, maar ze vinden het wel best zo. Want anders moeten ze 24uur werken voor hetzelfde of minder geld. En dat doen ze dus niet. Erg stimulerend En al die regelingen waar ze gebruik van kunnen maken.... Zelfde als de peuterspeelzaal. Wij betalen ons scheel en zij betalen €2.50 per maand. En dan nog maar te zwijgen over mensen die zich op aparte adressen laten inschrijven zodat ze 2x uitkering en toeslagen vangen, terwijl ze samen wonen.
Ze had blijkbaar een andere baan, daarmee gestopt en toen gestart met een postronde. Dat doet hij nu ook, want hij moest eruit door een reorganisatie; Een postronde: jullie hebben dus werk? “Tijdens de opnames had ik een baan gevonden, maar ik ben ermee gestopt,” antwoordt Joke. “Het viel niet te combineren met de zorg voor de kinderen; ik zag ze nauwelijks.” Marco legt uit dat hij twintig jaar bij hetzelfde bedrijf heeft gewerkt, maar daar in december weg moet vanwege een reorganisatie. “Ik ga weer op zoek en pak alles aan, zolang het maar geen nachtwerk is,” licht hij doe. “En nu lopen we dus allebei een postronde.”