Serieus, wil die Nadia haar slaapzolder leegmaken en verhuren voor 455 euro per maand? Waar gaat zij slapen dan? En waarom stopt haar uitkering omdat haar jongste 5 jaar wordt? Die snap ik even niet?
Omdat ze vrijstelling heeft gekregen van de sollicitatie plicht tot der jongste de basisschool leeftijd heeft bereikt. Zodra die 5 word moet ze weer aan het werk.
Aaaaah ok. Is dat normaal dat je dan vrijstelling krijgt? Je zit toch niet voor niets in de bijstand zou je denken. Niet iedereen met kinderen tot 5 jaar kan zomaar bijstand aanvragen en dan 4 jaar vrijstelling krijgen van de sollicitatie plicht toch?
Heb het even opgezocht Klein gedeelte geciteerd: In bijzondere omstandigheden kan de gemeente u ontheffing van de sollicitatieplicht verlenen. U kunt een verzoek indienen bij uw gemeente. De gemeente kan u uitnodigen om het verzoek tot ontheffing nader toe te lichten. De ontheffing van de sollicitatieplicht is tijdelijk. De gemeente kan u ook gedeeltelijk vrijstellen van de sollicitatieplicht. Dit houdt in dat u zich aan bepaalde voorwaarden niet hoeft te houden. In de volgende situaties kunt u een verzoek tot ontheffing van de sollicitatieplicht indienen. Alleenstaande ouders met de volledige zorg voor één of meer kinderen tot de leeftijd van vijf jaar. In deze situatie moet u zelf een verzoek indienen bij uw gemeente. De maximale vrijstellingsperiode is vijf jaar, het stopt zodra uw jongste kind vijf jaar oud is. De gemeente kan u wel de verplichting opleggen dat u gedurende deze tijd een opleiding volgt. Heeft u kinderen tussen de vijf en twaalf jaar, dan is het uitgangspunt géén vrijstelling van de sollicitatieplicht. Als u geen gebruik kan maken van kinderopvang, dan zou u recht kunnen hebben op vrijstelling van de sollicitatieplicht voor de bijstand. Er geldt pas een sollicitatieplicht voor de bijstand als er kinderopvang beschikbaar is.
Alleen als alleenstaande ouder met volledige zorg. God wat een idee ook, je zolder verhuren in je tiny house. Al kreeg ik 200 euro van haar, ik zou er niet willen wonen. Hoop dat diegene als eerste in t bad mag
hij is nog niet veroordeeld maar dat hele verhaal met die crypto in dat expose project is in mijn ogen zo klaar als een klontje, 1 groot pump en dump project. En de meeste investeerders waren jongeren die hij, samen met boef, maandelijks liet betalen voor financieel advies (the millionairs club) waar ze tips gaven hoe je rijk word en daar promootte hij die expose crypto als een gek. En dan kun je zeggen niemand heeft die kinderen verplicht te betalen voor advies, ze verplicht die crypto te kopen, maar de hele insteek is zo fout als het maar kan!
komt even inbreken… zitten wel wat haken en ogen aan hoor… ik heb het in het verleden niet gekregen hoor Dus het is niet standaard; heb je een kind? Dan hoef je niets te doen
Maar dat staat er ook duidelijk toch? je dient een verzoek in met onderbouwing en dan is t maar afwachten of t wordt gehonoreerd. Ben benieuwd waarom het bij haar wel is gehonoreerd eigenlijk.
Dat vind ik ook zo dubbel aan hem: zijn eigen kinderen geeft hij een goede financiële opvoeding mbt sparen/uitgeven. Maar andermans kinderen bedonderde hij gewoon en daar sliep hij geen nacht minder om
Ze lag geloof ik nu beneden op de "bank" die kon ze dan elke avond ombouwen tot bed en 's morgens weer naar een bank. Geloof dat ze wel in een hele andere dimensie leeft dan de meesten van ons. Je slaapzolder , waar je niet kunt staan, verhuren voor 455 euro per maand en dan ook nog verwachten dat de student gewoon met je gezin gaat meedraaien. Lijkt mij dat een student naast een bed toch echt wel behoefte heeft aan een eigen bureau en niet aan de eettafel in een tinyhouse waar je verhuurder + haar 3 kinderen constant om je heen zijn, je moet poepen op een kompostbak, er geen stromend water is en ook geen douche. En misschien kon ze wel iets meer vragen omdat je gewoon mee kon eten.
Maar hij zou dan zelf zn crypto ook niet verkocht hebben. En die zou dan ook in waarde gedaald zijn. Zou de intentie werkelijk zo slecht geweest zijn? Het speelde in elk geval nog niet tijdens de opnames van ‘waar doen ze het van’ toch?
Die buggy voor janoah vind ik wel sneu. Leuk ding, voor iemand van paar jaar jonger zodat het qua lengte klopt
Ja zag je dat, dat was een peuterformaat Arm kind liep er krom achter. Maar ze kreeg gelukkig ook nog een mooie fiets Maar Nadia leeft echt in een andere wereld hoor. Welke student is zo wanhopig dat hij dat bedrag voor een kamer als die van Nadia gaat betalen? De verwarming is van de zon zei ze zelf. Dus geen verwarming. 's Winters verga je dus van de kou en 's zomers wordt je daar levend gekookt
Ik verbaas me sowieso over die bedragen bij hun en de inkomsten uit crypto vergeleken met hun ben ik maar een arme sloeber haha