Waar doen ze/je t van

Discussie in 'De lounge' gestart door River87, 6 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Maar zit in die 1000 euro per maand ook de bedragen op genomen die je jaarlijks betaald? En zijn er meer kosten die je per jaar betaald, want anders geeft het wel een scheef beeld.

2. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de tip!

3. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jazeker. Die zijn er bij opgeteld. En natuurlijk wij geven ook weleens wat meer uit. Als we iets willen hebben:) en ons zoontje is bijna 10 maanden, dus die is nog niet zo pietluttig met wat hij aan krijgt. Dat is vast een verschil als je een paar schoolgaande kinderen hebt. Dan zullen wij ook meer kwijt zijn denk ik.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Met dit warme weer roer ik ze bevroren in de yoghurt en eet ik ze gewoon meteen op. Lekker koud bessen-ijs-yoghurt :)

5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Bramen/vijgen confituur SUPER lekker.
    Ik heb dit jaar veel bramen, vijgen, frambozen en rabarber gekregen. Nog niet eens zelf moeten plukken :)

Bertina vindt dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Dat vind ik heel knap. Zonder boodschappen zitten wij al op meer dan de helft (en dan tel ik de lease auto niet mee, die gaat van mijn salaris af):
    Zorgverzekering: 310
    Verzekeringen: 80
    Gemeentelijke belastingen: 170
    Internet: 80
    Overblijven: 60
    Sporten oudste: 30

Is al 730 euro en dan hebben we nog geen boodschap in huis en nog geen hypotheek betaald (maar die kosten hebben jullie niet begrijp ik).

Spectre en Bertina vinden dit leuk.
  7. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Het is wel een ding he, die bramen :roflmao::roflmao:

Denk dat het inderdaad een hoop scheelt als je bijna tot geen hypotheek hebt. Wij hebben echt altijd de pech gehad met de huizenmarkt dat er wat aan de hand was qua werk en onzekerheid, daarom zitten we nog in een huurhuis.

Met de prijzen van nu is het helemaal niet te doen. Die kosten hebben we dus gewoon altijd en stijgen ook nog eens door :rolleyes:

8. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hahaha die bramen.

Ja das balen, tscheelt zoveel als je dat niet hebt.

bluedrake vindt dit leuk.
  9. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het is ook wel weer gevaarlijk om geld over te houden. Je kan dan makkelijker worden in het uitgeven. Dat willen we voorkomen. Maar oppotten lijkt ons ook niet goed. Ergens insteken wat de waarde vermeerderd dan maar. Het huis bijv.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Die kopen wij ook. Net zo gezond en een flink stuk goedkoper.

Bertina vindt dit leuk.
  11. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ga dat ook is proberen!

12. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.291
    1.315
    113
    Vrouw
    Ik heb het pasgeleden dus als proef een peirode gedaan. Waar het vroeger nog veel uitmaakte maakt het nu weinig uit. Echt euro werk. Ik hield gewoon de app open en dan kijk je busje kaneel is net zo duur als bij ah , afbakbroodjes net zo duur, dan misschien yoghurt wat goedkoper, chips huismerk net zo duur, dan aanbiedingen goedkoper maar je hebt bij ah ook aanbiedingen. Lidl was ik wel net goedkoper uit maar dan heb ik het over 8-10 euro zonder vlees en met vlees 14-18 euro (vlees wel goedkoper en ook goede kwaliteit) Maar goed over het algemeen eten we niet zoveel vlees en ga ik naar de slager) Maar waar het vroeger veel scheelde is dat nu echt minder.

Alleen de Dirk was echt of is echt veel goedkoper.

overigens is mijn ervaring dan ook gelijk
    Aan dit onderzoek: https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/artikel/5387396/consumentenbond-spar-duurste-supermarkt-dirk-goedkoopste

Bertina vindt dit leuk.
  13. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Klopt ja. Ik hoor het ook wel eens van mn zusje dat de Dirk goedkoper is. Maar die moet je net in je woonplaats hebben dan hè.

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Toch ben ik benieuwd hoe jullie maandlasten verdeeld zijn. Hoeveel gaat er naar de boodschappen/ verzekeringen etc. Ik snap nog steeds niet hoe je dat voor € 1.000,- voor elkaar krijgt. Misschien heb je wel een tip waar we allemaal iets mee kunnen. Hebben jullie een auto?
    Zonder hypotheek en aflossing zitten onze vaste lasten op € 1.750 euro (wel inclusief overblijven en sporten van de kids, maar dat is ‘maar’ 120 euro) en dat terwijl wij maar 10 euro energiekosten hebben en de auto dus van mijn salaris af gaat.

Spectre vindt dit leuk.
  15. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik stuur vandaag nog een overzicht.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  16. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    He wat leuk! Onze situatie is bijna hetzelfde. Alleen hebben wij 3 kinderen. En verdient mijn man iets meer. En we hebben nog een kleine hypotheek. Dus de maandelijkse uitgaven zijn ook meer. Spaarpotjes maken doen wij ook.. En we doen ook veel 2e hands of hergebruiken onze spullen op een creatieve manier. En we redden het financieel nog steeds..

WWJD en citroenrasp vinden dit leuk.
  17. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    V.w.b. salarisverschillen wil ik nog even reageren. Ik werk bij een productiebedrijf en verdien veel meer dat een operator in de fabriek. Hij doen inderdaad fysiek zwaar werk, ik 'werk op kantoor'.
    Echter is zijn werktijd eindig. Als zijn shift klaar is en hij de deur uitloopt is, hoeft die tot volgende dag niet meer aan zijn werk te denken. Ik ben nagenoeg altijd bereikbaar, werk vaak thuis door en ben een van de eersten die gebeld wordt op moment dat het fout gaat.
    Dus naast lastig te vervangen, speelt dit ook een belangrijke rol

suus1983 en MadeInUSA vinden dit leuk.
  18. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.008
    113
    De dirk word hier veel genoemd als goedkoopste. Die zit hier het dichtste bij online een lijstje gemaakt en zou echt bakken minder kwijt zijn.

Kom ik in de winkel. Hebben ze alleen het dure en niet de 'goedkopen' dingen die er online wel op staan. Uit eindelijk dus duurder kwijt dan de lidl. Dit kan natuurlijk per dirk schelen.

Cornflake vindt dit leuk.
  19. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.291
    1.315
    113
    Vrouw
    Ja echt, die zit dan weer niet overal…

20. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    €9 voor eieren? Hoeveel eieren eet je dan? Ik haal gewoon per week 1 doosje met 12 eieren, dat kost €2,59 en op is op.

Deel Deze Pagina