Waar doen ze/je t van

Discussie in 'De lounge' gestart door River87, 6 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    30 stuks. Zondagochtend zijn het er al 8 gekookt bij het ontbijt. Er wordt hier door het hele gezin heel veel ei gegeten. Bij het ontbijt, lunch, avondeten erdoor/erbij. Gekookt, gebakken of gewoon ergens doorheen.

suus1983 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Met hoeveel zijn jullie?
    Dit zou voor ons wel weinig zijn denk ik, wij eten zo'n 2x per week een gerecht met eieren à 2 eieren per persoon. Oudste dochter eet ook nog graag ei op brood. En dan regelmatig baksels (en andere dingen) waar ei in zit. Gaat best snel.
    Vlees eten we daarentegen weer heel weinig.

suus1983 vindt dit leuk.
  3. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Met vier personen. Kinderen zitten doordeweeks op school, man werkt 4,5 dagen en ik 4, lunchen beide op het werk, dus dat scheelt wel.

citroenrasp vindt dit leuk.
  4. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oké dames daar gaan we dan. Ik heb het meest actuele overzicht die we hebben. Deze houd mijn man goed bij, en ik kijk dan mee. Zo hebben we samen goed beeld wat er gebeurt.

Inkomsten €2101,10
    (Kinderbijslag tel ik niet mee, dit zetten we gelijk apart voor ons kind later hopen we)

Uitgave:
    Mobiel abonnement(2):€34,95
    Water:€18
    Gas/licht:€50
    Gemeente belasting:€64,12
    Wegenbelasting:€56
    Hoogheemraadschap:€20,50
    Gez.rekening:€4,35
    Tanken:€90
    Eten/drinken:€457
    Zorg verzekering (2):€256,61
    Woonverzekering:€24,53
    Auto verzekering:€24,20
    --------------------
    €1118,26

Met (2) bedoel ik dat ik dubbel heb geteld, mijn man en ik.

Voor kado.s hebben we thuis een envelop met geld.

We hebben verschillende dieren, dieren voeding enz. Zitten bij het boodschappen geld inbegrepen. Evenals drogisterij artikelen. Zoals pampers en dergelijke. En natuurlijk verschillen deze kosten ook echt wel eens per maand hoor. Ik schrijf echt niet iedere euro op. Ook een beetje nuchter blijven. Alles moet niet om geld draaien.

Nog evt. tips:
    -Omdat wij bij budget Mobiel en energie zitten samen, krijg je korting op je abbonement plus korting op je energie.
    - Wij zijn van 3 verschillende bankrekeningen naar 1 centrale betaal en spaarrekening gegaan. Scheelt rond de €100,- per jaar. Plus je hebt overzicht. Ook in de spaarpotjes.
    -Koopzegels, bedrag loopt best snel op, in de laatste week van de maand kan ik daar bijna mijn grote boodschappen mee betalen.
    -We gaan ervan uit dat komende winter en volgend jaar een heel aantal kosten zullen stijgen. Dit omdat alles duurder wordt.
    -We hebben spaarpotjes voor allerlei dingen. Doordat er geld vrij kwam door erfenis en hypotheek, hebben we deze potjes al goed gevuld. Voorheen legde we maandelijks geld in deze potjes.
    - Dus ook al heb je wat geld, toch blijven letten op de kleintjes. Als je dit op jaarbasis uitrekent schrik je soms wat het bedrag toch is.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    @Bertina 50 euro voor gas en elektra?
    Ik woon niet in NL dus hebben hier andere prijzen, over het algemeen is het wel wat goedkoper maar dan nog halen wij dat niet per maand. En ons verbruik is echt laag, zo zetten we de verwarming en airco pas aan als het echt niet meer uit te houden is zonder, douchen kort (en koud in de zomer), enz.

Vind het erg knap!

Spectre vindt dit leuk.
  6. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Als ik dit lijstje zo zie, dan snap ik direct dat wij een stuk hoger zitten. Benzine is bij ons al zo 500 euro per maand (echt alleen het tanken), autoverzekering is twee keer zo duur (maar toch echt de goedkoopste optie tussen de verzekeraars), televisie en internet thuis is hier 38,50 per maand, en boodschappen zitten we echt een stuk hoger, maar we zijn ook met vijf ipv met zijn tweeen en een baby. Toen redden we dat ook voor veel minder. Ook onze energie rekening is ruim 100 euro duurder, ook wij hebben vrijwel alles geïsoleerd afgelopen jaar en nu net zonnepanelen dus dat wordt hopelijk minder. Ik let enorm op qua aanbiedingen etc, voor onze telefoons zijn we bijv ongeveer hetzelfde kwijt, internet en tv thuis hebben we echt goedkoop dit jaar etc. Maar 1000 euro vaste lasten gaat hem hier niet worden.

Bertina en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Leuk dat je het hebt gedeeld @Bertina

grootste verschillen zitten:
    - zorgverzekering (wij betalen 60 euro meer per maand)
    - eten en drinken (echt heel knap incl dierenvoeding dat je dat voor dat bedrag kunt doen)
    - wij hebben ook qua verzekeringen:
    - inboedel
    - Aansprakelijkheid
    - rechtsbijstand voor particulieren
    - doorlopende reisverzekering inclusief annulering ​
    Maar goed, ik heb geen tankkosten, gas/ licht en mobiel abonnement.

Hebben jullie geen televisie/ internet kosten?

Mijn grootste kans zit in de boodschappen, maar ik vind dat wel heel lastig merk ik.

Bertina vindt dit leuk.
  8. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Misschien nog een toevoeging wat waarschijnlijk dan meehelpt. Mijn man doucht vrijwel altijd koud. Alleen bij een griepje niet. We hebben geen airco. Ik douche niet dagelijks dat vind ik niet nodig. Je hebt ook de gootsteen nog voor een opfrisbeurt. Mijn zoontje doe ik ook om de dag in bad, behalve als hij vies is, dan mag hij onder de douche. (Wel warm:)

citroenrasp vindt dit leuk.
  9. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat wij ook doen, regelmatig spullen verkopen die we niet gebruiken, via marktplaats. Dat geld contant ontvangen, in envelop doen, doe ik ook met verjaardags geld, en dat gebruik ik bijv voor iets leuks. Of iets lekkers, bijv Chinees halen. Dan geniet je extra.
    We gaan zelden uit eten. Verre reizen geef ik niet om. Ben gehecht aan thuis mn dieren. Lastig om achter te laten. Daardoor gaan we niet vaak op reis.

Of met dat geld naar de kringloop en daar iets van speelgoed kopen. Ik vind nieuw speelgoed niet nodig.

Maar het idee dat je dit kan doen met geld wat niet op je rekening staat vind ik gewoon leuk.

Ik ga ook regelmatig naar de markt, maar dat is niet perse goedkoper dan de super hoor!

Boodschappen blijven een ding. Wat vind je echt nodig he. We zijn wat minder koek gaan eten. Prik drinken is ook niet heel goed, doen we vooral int weekend. En zo zijn er nog wel meer dingen.

Zuul en NiVa0230 vinden dit leuk.
  10. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn schoonmoeder geeft ook graag
    Ze werkt bij de kringloop. Mn zoontje heeft al meerdere kleding van haar gekregen of jasjes. Ze let goed op of het nog netjes is. En dan neemt ze het weer mee. Ik vind dat prima. Merkjes zeggen me niet veel. Ik vind netjes belangrijk.

Per seizoen koop ik wat betere kwaliteit en wat goedkopere kleding voor mn zoontje..zo heb je van allebei wat. En heb je ook nette kleding voor bijv verjaardag etc

11. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben geen tv. Dus hebben ook geen los internet nodig voor nu. Misschien komt dit ooit nog.

12. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij gebruiken de auto weinig.
    En de energie kosten van ons zullen ook nog wel stijgen verwacht ik.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Maar jullie betalen geen huur of hypotheek?

14. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113

Ja dat is hier helaas geen optie; ik moet een eindje rijden om op mijn werk te komen. Maar ik ben op zoek naar een baan dichterbij, dat helpt! ☺️

Bertina vindt dit leuk.
  15. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.291
    1.314
    113
    Vrouw
    en geen opvang nodig denk ik? Ik zit al aan 700 euro aan opvang per maand :|

16. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Onze hypotheek is afgelost. Met geld wat we kregen met het verkopen van mijn huis. Mijn man had ook een huis. ;)

Zuul en citroenrasp vinden dit leuk.
  17. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Klopt. Ik ben thuis bij mn zoontje.

18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.823
    18.539
    113
    Vrouw
    Bepaalde dingen zijn wel goedkoper. Wij hebben maar 2 supermarkten op dorp en zij houden veel prijzen gelijk, logisch. Maar een aantal dingen zijn wel wat goedkoper bij de Lidl bijv. Maar dat gaat dan niet om hele euro's...

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.703
    113
    84 euro per maand voor gemeente en waterschap... wij zitten op 330 :eek:
    Hoe bedoel je? Doe je alles via je mobiele databundel op je telefoon dan? Of gebruik je die als hotspot?

Spectre vindt dit leuk.
  20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.823
    18.539
    113
    Vrouw
    Dat viel mij ook op:| hier is het €140.
    €330 is ook wel erg extreem:eek:

Deel Deze Pagina