Kunststof kozijnen en een afdak

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloempjelief, 7 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Wij zijn aan het oriënteren voor het vervangen van de kozijnen en dan iig de voordeur. Wij hebben een brede gang, dus naast de deur zitten links en rechts ook ramen, een behoorlijk stuk dus. We hebben nu alles van hout en ook een afdak. Die zouden we graag weer willen, maar nu blijkt dat dit met kunststof zo goed als onmogelijk is. Iemand ervaring hiermee? Als het echt niet kan, dan niet natuurlijk, maar liever wel :p

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Zit het afdak nu aan je kozijn vast?
    Ik denk dat kunststof kozijnen niet geschikt zijn om het gewicht van een afdak te dragen. Is het mogelijk om boven het kozijn een afdak aan je gevel vast te maken?

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Ja, het is een vreselijke constructie. Boven de voordeur zit dus over de breedte een afdak, wat ook doorloopt naar binnen, dus daar hebben we een grote koof. Daarboven zit nog een raam over de hele breedte en daarboven pas de gevel. Hij kan inderdaad aan de gevel, maar dan wordt het dus veel te hoog en dat is ook geen gezicht. Ik denk inderdaad dat het gewicht het probleem is ja, maar baal er wel van.

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    En als je het afdak breder maakt?
    Zodat hij links en rechts van het kozijn verankert wordt in de gevel?

En is een paal oid onder de punt van je afdak zetten? Om het gewicht te helpen dragen.

5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Dat eerste is misschien een idee, alhoewel het nu al erg breed is, en nog breder denk ik niet mooi is, maar ik ga het eens opgooien, bedankt!
    Palen eronder Zou misschien ook nog kunnen, maar ik hou van strak en weet niet of dat nog gaat lukken dan. Misschien hoekige palen?

6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Gewoon een vierkante paal kan natuurlijk prima onder een strak afdak. Juist mooi.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    We zijn het erover eens dat we zonder afdak verder gaan.
    We hebben een gesprek gehad en wachten op de offerte. Nu ben ik wel benieuwd, heb je kunststof kozijnen laten plaatsen en zo ja, wat waren de kosten daar ongeveer van en wat had je daar voor?

8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Evt tips voor bedrijven in regio ZH zijn natuurlijk ook welkom!

9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
  10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Wij hebben boven kunststof kozijnen van I-Kozijn, die leveren door heel Nederland, kwamen langs voor een offerte en hadden verschillende stalen mee.
    We hadden ook nog bij een ander een offerte opgevraagd, die kwam ook langs, duurde vervolgens een tijd en toen kregen we een incomplete offerte.
    I-Kozijn was ook goedkoper. Heel degelijk, wij zijn tevreden.
    Alleen hebben wij ze 3 jaar geleden gekregen voor dus alles zo in prijs steeg.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  11. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    Wij hebben begin dit jaar door Flexkozijn boven nieuwe kunstof kozijnen laten plaatsen. Waren erg snel met plaatsen en ook scherpe prijs. Zij komen uit het oosten maar leveren in heel Nederland. Zij hebben een hele grote voorraad vandaar erg snel in levertijd in standaard kleuren.
    Installatie was snel en netjes.
    Hadden ook 2 andere een offerte opgevraagd maar die kwamen beide 8000 euro duurder uit en dan had ik ze nu nog niet gehad inzake levertijd..

12. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.570
    113
    Ik heb afgelopen jaar tijdens de verbouwing over nieuwe kunststof kozijnen laten plaatsen. Kozijnen komen van Transcarbo en de aannemer heeft ze geplaatst.

13. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga eens naar deze bedrijven kijken.

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Wij hebben m iets omgekeerd. Dochter heeft in dr slaapkamer een soort van dakkapel dat stuk steekt ook uit boven de voordeur. Ze konden de bestaande constructie wel omvatten in kunststof. Aangezien het oud hout is met enige houtrot leek me dat nou niet zo'n goed idee. Dus dat hebben we voor nu in hout gelaten wel ramen vervangen (enkel naar dubbel + veiligheidsfolie) en laten schilderen + nieuw dakleer.

Tzt moet daar gewoon een andere dakkapel opgezet worden, maar t is een combi met de buren. (Al deze woningen hebben dat)

Deel Deze Pagina