ik heb vandaag om 3 uur een afspraak in het ziekenhuis met de gyn voor een groeiecho.want de vorige keer bleek dat de baby onder de onderste groeicurve zat.en als het nu nog steeds zo is dan gaan we bespreken wat we gaan doen maar ik sta erop om ingeleid te worden.ik ben nu 37 weken zwanger.en ben met mijn 2 vorige zwangerschappen ook ingeleid met 37 weken wegens dezelfde complicaties.alleen had ik toen een andere gyn en die ik nu heb die is heel arrogant en toont geen medeleven en is erg streng wat betreft inleiden.hij staat er ook bekend om in het ziekenhuis. ik ben zwaar depressief en voel me niet lekker in mijn vel.als de baby beweegt dan vind ik het niet fijn.ik wil helemaal niks voelen.en moet er niks van weten.mijn huwelijk staat onder erge druk omdat ik niets kan doen.ik heb last van bekkeninstabiliteit en al weken last van voorweeen.zit alleen te huilen.kan niet voor mezelf zorgen of voor de kinderen.en mijn kinderen die lijden er ook onder.want mijn man die moet nu alles doen.huishouden,eten maken, meegaan naar afspraken, en hij werkt fulltime.hij heeft een eigen bedrijf.plus er komt nog bij kijken dat de baby niet goed groeit.de moederkoek functioneerd niet goed. en toch vind die gyn dat ik moet wachten tot ik 39 weken ben.wat overigens nergens op slaat want mijn baby groeit in mijn buik bijna niet.dus die is beter af buiten de baarmoeder. ik weet hij is ide gyn en zal best wel alles beter weten dan mij maar ik heb het eerder meegemaakt dat ik dit wel zeker weet dat het beter is dat de baby beter af is buiten de baarmoeder. ik moet wegens medische redenen elke zwangerschap in het ziekenhuis bevallen en de controles doen. en omdat ik al weken last heb van voorweeen ben ik best wel vaak bij de verloskamers.ben er nu onderhand vaste klant.en elke keer is het vals alarm.en dat ben ik nu ook spuugzat.elke keer moet mijn man me naar het ziekenhuis brengen en dan een half uur later weer ophalen want het was vals alarm.en mijn man wordt er helemaal gek van. dus ik en mijn man gaan straks naar het ziekenhuis en dan gaan we eens ff duidelijk maken dat het zo niet meer langer kan. mijn leven staat gewoon op zijn kop door deze zwangerschap. en het ergste is is dat mijn andere 2 kinderen geen aandacht van mij krijgen want ik ben niet echt bepaald een zonnetje in huis en ben erg agressief en boos en verdrietig.en dat is niet leuk voor mijn kinderen en ik voel me er ook heel erg schuldig om dat ik ze geen aandacht kan geven.ik leef nu gewoon in mijn eigen wereldje. een en al ellende. dus duim voor me dat ze me gaan inleiden. ben ook erg zenuwachtig waarom weet ik niet
Tjee meid, wat lastig zo´n situatie. Maar een gyn zou je inderdaad niet door mogen laten lopen als het met jou niet goed gaat. Dit brengt de nodige stress met zich mee wat al helemaal niet goed is voor het kindje. Hopelijk heb je straks een goed gesprek en luisterd de gyn naar je. Knuff
nou ik ben bij het ziekenhuis geweest en wordt godzijdank morgen ingeleid.moet morgen tussen 7 en half 8 in de ochtend daar zijn. maar ik heb heel erg mijn best moeten doen om hun te overtuigen. nou ik had dus om 15.10 een afspraak met een vrouwelijke gyn voor de controle zwangerschap.en om 15.40 met een mannelijke gyn en die was voor de groeiecho.ik was al om 14.45 in het ziekenhuis en werd dus pas om half 4 geroepen door de mannelijke gyn.want die van 15.10 was uitgelopen.mijn man was met me mee.en we gingen dus naar binnen.en die gyn wilde meteen inwendig kijken en ik had zoiets van laat dat maar de vrouwelijke gyn doen.want mijn man voelde zich er niet prettig bij dat een man bij me zou gaan voelen van beneden en wegens dat deed die mannelijke gyn opeens arrogant en wilde niks met ons bespreken en zei dat we maar met die vrouwelijke gyn moesten bespreken.mijn man zei nog op t laatst als u wilt kunt u haar wel inwendig onderzoeken.maar hij zei je bent te laat.nou lekker arrogant zeg.dus we moesten weer naar de wachtkamer en mijn man hoorde dus die mannelijke gyn praten met die vrouwelijke gyn en zei tegen haar dat hij haar aanraadde om mij niet in te leiden.en heeft tegen haar gezegd dat hij met mij een afspraak wilde maken voor t inleiden en dat ik dat niet wilde.wat een leugen zeg.ik was zo boos dat ik gewoon spontaan ging huilen bij die vrouwelijke gyn en zei tegen haar dat dat niet zo was.zij heeft dus voor mij geregeld dat ik morgen ingeleid wordt. ik had vorige week al aangegeven dat ik alleen een vrouwelijke gyn wil hebben en geen man want daar voel ik en mijn partner zich niet prettig bij.ik kan het nog steeds niet geloven dat die mannelijke gyn heeft gelogen en mij een soort van zwart gemaakt. dus dames die zwanger zijn laat niet met je sollen en sta voor je recht als je ergens over twijfeld. en ja nog iets hij zei dat mijn moederkoek opeens wel gewoon goed functioneerd terwijl ze vorige week zeiden van niet en dat de baby niet goed groeide.en vandaag opeens wel.en dat ik het de vorige keer verkeerd heb gehoord.echt zo dom.dat slaat gewoon nergens op.ik ben morgen precies 37 weken en de baby weegt volgens de groeiecho ongeveer 2500 gram.en zat dus onder de onderste groeicurve en zag het op de computerscherm.en die mannelijke gyn dacht zeker dat ik er geen verstand van had en zei dat de baby goed groeide volgens de onderste lijn terwijl je heel duidelijk kon zien dat de groei enorm afboog.en een baby van 37 weken hoort al helemaal geen 2500 gram te wegen.wat een gyn.echt niet te geloven.zo arrogant en betweter.ik kon zijn bloed opdrinken. ik had geluk mijn partner die mee was gegaan en voor mij opkwam. hij zei van dat hij het niet normaal vind dat ik elke keer wat anders te horen krijg over de baby.dan is het goed dan weer niet.etc. maar goed ik heb bereikt wat ik wilde en dat is ingeleid worden. nou morgen is de grote dag.
Ooh wat een fijn bericht....maar snap de mannelijke gyn wel een beetje hoor....man doet ook maar gewoon zijn werk! Maar meid nog een paar uurtjes en dan is je kleintje daar!
ben blij dat het er voor je op zit. Anderzijds kan ik heel goed de reactie van de mannelijke gyn begrijpen. Hij wil je inwendig onderzoeken om te kijken of het mogelijk is om je in te leiden. als je daar niet aan mee werkt kan ik die beste man ook begrijpen dat hij niet verder wil gaan. Die man doet zijn werk, jij wilt ingeleid worden......