pieker me te pletter- hoe moet ik 't doen :( :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zomerwondertje, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Hoi hoi

Ben 10 weken zwanger van ons 3e ukje, en zou 't uiteraard niet anders willen, na onze voorgeschiedenis van IVF en ICSI. De baby is meer dan welkom en mijn twee kindjes zullen fantastische grote zussen zijn.
    Maar genieten v de zwangerschap is er niet veel bij. Te veel kwaaltjes, te slecht slapen, te veel moe... het zorgt er allemaal voor dat ik mezelf niet ben en me al weken belabberd voel. Mijn man is niet veel thuis i de week en sta er vaak alleen voor. Bovendien werk ik 5 dagen id week.
    zoals in elk gezin, kunnen ook mijn peuter-kleuter eens e lastig dagje hebben en de laatste tijd pieker ik toch wel erg veel
    Waar ben ik aan begonnen?
    Hoe moet het straks als de baby er is, hoe verdeel ik mijn aandacht?
    Wat met de slechte nachten en het opstaan voor de kids?
    Ik zie het niet echt nog rooskleurig in en kan bij momenten echt heel paniekerig worden.

zijn er mama's die zich er in herkennen? hoe pakken jullie het aan? hebben jullie tips?

2. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb zelf geen ervaring; ik heb er maar eentje, maar ik lees/hoor vaak dat meer dan 2 kinderen, het met elk kind makkelijker wordt. Je hebt je twee meiden die wellicht een handje kunnen helpen en in ieder geval elkaar kunnen vermaken. Het komt echt allemaal goed. Je bent niet de eerste moeder met meer dan 2 kinderen.

Niet zoveel piekeren verder en gaan genieten van je zwangerchap. De moeheid neemt na het 1e trimester waarschijnlijk wat af. Als je nog wat vrije dagen hebt, misschien even een dagje vrij nemen? Kids gewoon naar de oppas en lekker een dagje voor jezelf.

3. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Je zegt dat de baby meer dan welkom is. Dat is genoeg, punt. Je hóeft niet te genieten van de moeheid, de bekken of bandenpijn, het slechte slapen, de slapeloze nachten straks als ze er is, het gevoel handen of tijd tekort te hebben, of wat er dan allemaal ook bij komt kijken..
    Mij zul je nooit horen zeggen dat je moet genieten, als je dat doet, mooi, zo niet, dan niet. Het is ook niet niks..
    En voor je het weet, is de tijd voorbij gevlogen, de baby straks een half jaar of een jaar, en kom je erachter dat het eigenlijk best ok gaat. Dat je drie kindjes hebt waar je dol op bent, dat het huishouden goed genoeg draait, dat je meer energie hebt..

Het komt goed, en tot die tijd, niet teveel van jezelf moeten!!

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb er ook drie, de oudste is net 4. Nummer 2 is anderhalf en de laatste smurf bijna 4 maanden. Het enige dat ik kan zeggen is dat het zich allemaal wel regelt. Ik vind het niet veel drukker dan twee kinderen. En waar je bij de eerste helemaal op de kop stond omdat je moest leren moeder te zijn, en bij de tweede omdat je moest leren om je aandacht te verdelen, heb je bij de derde niet zoveel meer te leren :D Dat is veel meer genieten. Joh, je hebt er al twee, je kent het klappen van de zweep, jij en je man hebben een ritme en een verdeling. Nummer drie loopt zo mee in de optocht, echt waar ;)

5. Storm

Storm Niet meer actief

Had het niet beter kunnen zeggen.

6. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Heel herkenbaar,
    Onze oudste is ruim 5 jaar, middelste 3 en jongste is bijna 6. Je raakt gewend aan de drukte. Nu denk ik wel eens, jeetje, waar had ik het bij mn eerste zo druk mee? De jongste gaat zo lekker met de flow mee. Echt echt echt genieten onze derde!! Maar moet zeggen dat het ook echt een droombaby is. Heerlijk!
    Natuurlijk hebben de oudste 2 wel eens een vervelende bui, vooral nu in de vakantie. Over de aandacht verdelen sta ik eigenlijk nooit zo bij stil, dit gaat vanzelf.
    Alleen de eerste 3 weken moest onze 2e wel wennen aan het feit dat haar zusje nooit meer weg ging. Maar ook dat gaat over.
    Genieten van de zwangerschap ging bij de derde ook een stuk minder dan bij de eerste, maar dat kwam door druk met van alles en nog wat.
    Dus ja, voorlopig ben je wel druk met 3 kleine kinderen. Maar das volkomen normaal. En hier vind je vanzelf een ritme in.

Dus ik heb ook wel vaker dan 1x nagedacht tijdens de zwangerschap, oh jeej, nu ben ik echt zwanger van de 3e, nu kunnen we niet meer terug. Waar zijn we aan begonnen!! Maar nu ze er is hoort ze er helemaal bij, en als ik het allemaal op nieuw zou mogen doen, was het precies zo gegaan!

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Haha, echt feest der herkenning wat je zo beschijft. Vrienden van me die er ook drie hebben zeiden dat de derde 'voor de heb' is. Dan geniet je er optimaal van omdat je niet meer zo piekert en het allemaal wel kent. En ik hoor altijd dat derde (en vierde en vijfde en.....) kindjes veel makkelijker zijn, maar volgens mij zijn de ouders dan makkelijker geworden. Je bent gewoon zo druk da je je niet overal meer druk over kunt maken :D

Deel Deze Pagina