Waar dreumes laten als bevalling 's nachts begint?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juni83, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Oma vragen of ze de dreumes kan ophalen als het gaat beginnen? Dan maar wakker maken. Moet voor die ene keer ook niets uitmaken ;)

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Wij hadden hetzelfde probleem. Opa en oma moesten wel een uur rijden. En snachts mn ouders wakker maken leek mij niets. Maar gelukkig braken mn vliezen sochtends. Ik had niet meteen weeën, maar we hebben ons zoontje toen wel op laten halen. Je weet nooit hoe snel het opeens gaat. Uiteindelijk beviel ik de volgende ochtend vroeg (4.15).

3. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Ik heb er nog geen 2, maar denk wel eens na over hoe we het straks gaan doen.
    Moet sowieso naar het ziekenhuis.

Als ik overdag het idee heb dat het begint laat ik mijn vriend onze dochter weg brengen denk of laat mijn moeder haar ophalen.
    En s'nachts dan komt mijn moeder denk gewoon hierheen.

Lijkt me inderdaad niet echt heel prettig als ik hier rondloop met weeën, maarja dat moet dan maar.

Ze woont hier gelukkig wel 5 minuten vandaan.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier was het advies van de vlos om evt andere kinderen snachts weg te brengen. Iig wel als er een thuisbevalling gepland staat.
    Je kan er niet vanuit gaan dat ze door blijven slapen. Bevalling kan gepaard gaan met een hoop herrie (mama pijn, meerdere mensen in huis enz) waar kleine wakker van kan worden en bang van kan worden. Daarnaast is het voor ouders/mama rustiger als kids niet in huis zijn. Je hoeft je dan niet druk te maken of extra in te houden omdat je kind het misschien hoort. Als er wat verkeerd gaat dan moet je ook zo weg kunnen en niet nog 10 min of langer op een oppas moeten zitten wachten...

Hier is kleine na het eerste bezoek van de vlos opgehaald. Vlos heeft eerst gekeken of er al schot in zat en hierna heeft mn moeder haar slapend mee genomen. Gelukkig want na 2 uur ben ik bevallen en ik had me zeker weten druk gaan maken over mn dochtertje. Ze was bij oma wel wakker geworden maar dat was niet erg. Kon ze na de geboorte meteen weer terug om kennis te maken met de baby. Overdag gemiste slaapuurtjes inhalen en klaar.

Heb er nog even over gedacht om hier iemand te laten komen als bevalling zou beginnen maar dat zag ik niet zitten.
    Had er niet aan moeten denken dat ik weeen weg aan het werken was of aan het bevallen en dat er nog iemand in huis is die dit mee kan beleven.

5. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    ik ben bij mijn tweede ook thuis bevallen en de oudste heeft heerlijk doorgeslapen! ze werd pas wakker van het vuurwerk (12 uur) toen was de jongste al een uur oud :D

vond het super zo! maar als ze wakker was geworden had ze naar de buren gegaan, mijn schoonzus en zwager. was wel fijn om iemand achter de hand te hebben.

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Je moet ook rekening houden met calamiteiten. Zoals poepen in het vruchtwater. Dan krijg je een retourtje ziekenhuis. Ik zou haar dan meenemen iig. en van daaruit opvang regelen. Als het wel thuis gebeurt.. Lekker laten slapen.

7. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Als je thuis wil bevallen zou ik haar gewoon lekker laten slapen. En als ze wakker word dan pas opvang voor haar bellen.

Ikzelf moest van de jongste in het ziekenhuis bevallen. Middenin de nacht braken mijn vliezen en moesten wij die kant op. De oudste drie hebben we lekker laten slapen en hebben onze vriendin gebeld en die is bij ons gekomen. En s'ochtends is ze met ze opgestart en ze naar school gebracht.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou in het ziekenhuis gaan bevallen, maar als de weeen beginnen, kun je meestal pas goed inschatten wat handig is. Als het allemaal rustig aan op gang komt, heb je alle tijd om de ochtend af te wachten en 'r dan weg te brengen. Als het meer haastwerk wordt, dan is het wel handig om een noodoplossing te hebben, en dan zul je af moeten wegen wat voor jullie beter is: of haar wakker maken en ergens anders heenbrengen, of een volwassene erbij in huis halen.
    Als je thuis gaat bevallen, zou voor mij de eerste optie de beste zijn: lijkt me sowieso niet heel handig om een klein kind in huis te hebben bij een bevalling, dus dan gelijk maar wegbrengen naar degene die oppast tijdens de bevalling. (Ook omdat de kids van mijn man steeds thuis zijn geweest toen hun zusjes bij hun moeder geboren werden, en dat is voor hen niet helemaal zonder stress geweest. Wij vinden kids in huis tijdens bevalling dus niet zo;n handige optie).
    Was hier onze gastouder en daar hadden we midden in de nacht terecht gekund indien nodig.
    Werd hier uiteindelijk inleiden, dus keurig kunnen plannen allemaal :)

Deel Deze Pagina