Hoi, Er zijn best wel wat topics over geopend, maar krijg er niet helemaal het antwoord op wat ik zoek. Florian moet tussen zijn flessen door, zeker met warm weer, extra vocht binnen krijgen anders wordt zijn ontlasting veel te hard. Ik doe al wat extra vocht in de fles, maar zeker gisteren, met dat benauwde warme weer, moet hij echt meer dan alleen dat binnenkrijgen. Een probleem, dit lukt niet Wat ik ook in zijn flesje stop, hij drinkt het niet. Heel minimaal. Net alsof hij zoiets heeft van "je nept me een partij, daar doe ik niet aan mee!". is dit een kwestie van volhouden en doe je dit dan met een normaal flesje of met een tuitbeker? deze heb ik ook geprobeerd,maar evenveel response. Ik hoor ook wel eens mensen die van nuby een drinkbeker met rietje hebben en dat dat wel werkt. op de site van nuby staat dat de beker voor 1+ is, maar hij schijnt ook voor kleinere kinderen goed te werken. Kortom, hoe krijgen/kregen jullie het voor elkaar om je kindje iets anders te laten drinken dan melk en waaruit? Alvast bedankt!
Ik heb Jelle al vrij snel uit een rietjesbeker van Prenatal laten drinken. Die beker kost maar 2.99 en ik dacht eerst dit maar eens proberen voor ik een dure rietjes beker ga kopen en het niet werkt. Hij heeft hem nu nog steeds, en het ging eigenlijk vanaf het begin goed. Ik gaf ook nog wel een een slokje uit een gewone beker, maar voor ons was het geen moeten, Jelle was 7mnd in Januari... Jelle kreeg dan gewoon heeeel erg vedund diksap. Of gewoon sap wat ik had staan met een hele flinke plens water erbij. Het is wel even een kwestie van oefenen, en natuurlijk is ook de smaak heel anders als wat je kindje gewend is. Jelle drinkt nu ook gewoon water, maar daar hoefde ik in het begin niet mee aan te komen.
Hier ook i.v.m. harde ontlasting extra vocht met dit warme weer. Wat bij ons erg goed werkt is de tuitbeker van nuby met de zachte tuit. Ze kan hem zelluf in de mond doen ( heeft handvaten) wat natuurlijk helemaal geweldig is.
Louise wil niet uit haar fles drinken als er geen melk inzit en sapjes/thee/water uit iets anders is ook niet goed hahaha, ze krijgt dus lekker drinken uit een normaal gals/beker. Ze vind het volgens mij wel makkelijk dat mama het vasthoudt.
Lizzie, inderdaad slimme meid die dochter van jou! weet jij of die tuit zo'n zelfde tuit is als de zachte van avent? want dat gaat nog niet helemaal flex zeg maar. het schijn dat de rietjesbeker zo'n zelfde reflex als bij het zuigen aan de fles van een kindje verwacht en dat ze dit daarom snel kunnen leren. ik twijfel wat te kopen omdat ik niet weer een hele voorraad wil aanschaffen.....heb ik al gedaan met melkflessen en spenen.........het leek wel een complete etos bij ons thuis
Mijn zoontje weigerde met 7 maanden alles wat geen melk was. Gewoon blijven aanbieden, op een dag lust hij het vast wel. Hier drinkt hij sap uit een gewone tuitbeker, zowel met als zonder anti-lek.
@ Elsa, ja mijn dochter is ook slim, bedoelde louise van manuela Ik weet niet of avent de zelfde tuitbekers heeft sorry,
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik blijf het gewoon proberen en ga toch maar zo'n rietjesbeker aanschaffen, ik hoor hier veel goede verhalen over! hoop dat hij snel wat extra's drinkt, want met dit warme weer heeft hij het zeker wel nodig.
Eerst uit een rietjesbeker sinds kort uit de oefenbeker van difrax gaat heel goed met mama's hulp. Als we weg gaan gewoon rietjesbeker (deze is van Nuby)
Demi drinkt ook uit de rietjesbeker van nuby. We zijn nu ook aan het oefenen met een gewone beker, maar dat gaat nog niet zo makkelijk haha.. Demi is een beetje te enthousiast..
Sinds afgelopen weekend drinkt Ymke uit een tuitbeker. Wel een ouderwetse, niet antilek. Ze drinkt ook graag uit een gewone beker, maar morst dan heel veel. Wil die speciale difrax oefenbeker gaan kopen. Wel een beetje vroeg, uit een gewone beker drinken, maar ik ga daar niet moeilijk over doen hoor!
Guppie81 het is alleen maar goed drinken uit een oefenbeker hoe vroeger hoe beter zei het cb tegen mij dus gewoon doen hoor
Ik heb een tuitbeker gekocht bij de Ikea, dat hebben we gisteren voor het eerst geprobeerd. het liep er aan alle kanten langs want meneer zat driftig te zuigen aan dat ding...gewoon even volhouden, hij leert vanzelf hoe het werkt. Schijnt inderdaad erg goed voor hun mondmotoriek te zijn, ik wil dus ook eigenlijk niet aan de antilek bekers. het CB zei dat ze dan niet leren doseren...We geven hem trouwens heel sterk verdund diksap, echt meer water met een kleurtje
Hoe werkt zo'n oefenbeker dan? Mijn meid drinkt ook het liefst uit een gewone beker, maar dan gaat de helft er langs..
hier begon hij te drinken uit de nuby rietjesbeker toen hij 7 maanden oud was geloof ik sindsdien kan hij uit alle tuitbekers wel drinken