hallo, ik had een vraagje over mijn muzieksmaak. Ik hou van harde metal muziek, kan niet hard genoeg zijn maar nu ben ik bang dat ik hiermee me baby in me buik ermee pest zeg maar, omdat ik las dat baby`s meer van hoge tonen houden. Ook als ik mijn muziek luister gaat ze soms heletijd bewegen maar meestal slaapt ze gewoon door. En nog een vraagje voor als het niet erg is voor me meisje, gaat ze aan het muziek wennen dat ik als ze geboren is het gewoon kan luisteren? Iemand advies of dezelfde probleem? liefs Margot
Hier nog een metalhead. Ik ben zelf nog niet zo ver in mijn zwangerschap, maar mijn kindje gaat ongetwijfeld opgevoed worden met Nile, Melechesh en Emperor, to name but a few. Kinderen wennen aan alles. Vaak houden ze wel van 'simpele' muziek. Ik weet dat de dochter van een goede vriend van me helemaal gek is van Obituary. Dat is lekker midtempo en relatief melodieus. Pantera en Slayer zal er bij kinds ook makkelijker ingaan dan Textures of Meshuggah bijvoorbeeld. Muziek kan nooit kwaad, zolang je het niet zo hard draait dat het tot gehoorbeschadigingen leidt (duh!). En je merkt snel genoeg wat ze wel en niet leuk vinden. Ach, zolang je maar rekening houdt met je kind. Net zoals ik niet keihard Leng T'che opzet wanneer mijn vriend thuis is (hij is meer van Pink Floyd enzo), zo moet je misschien ook geen hele extreme muziek draaien als je merkt dat je kindje er onrustig van wordt. Kun je beter even wachten tot ze slaapt en dan op een beschaafd tempo lekker zelf luisteren. Horns up, girl! P.S. Bij de 'clubs' in De Lounge staat een topic voor (aanstaande) metalmama's. Daar schrijven meer gelijkgestemde dames. Misschien weet daar nog iemand goeie kindermetal.
hier ook metalhead.. ik luister mn muziek gewoon niet al te hard of ik probeer wat rustigere nummers uit te kiezen bij mn eerste wel gewoon van alles geluisterd.. en heb n heerlijk relaxed kind gekregen... dus of t aan de hardheid van de muziek ligt? geen idee.. ze zeggen zoveel...
Onzin... (hier ook goth & metal liefhebber) Als je zelf onderwater ligt, hoor je geluiden ook heel erg gedempt. Idem met je kindje. Plotselinge harde geluiden schijnen stressvoller te zijn, zeker als de moeder ervan schrikt. Er is ook een verschil tussen een weekend headbangen op Wacken Open Air of ff een cd'tje van Morbid Angel hoor! Oh ja, leuk wel als je je meldt bij de metalmama's, topic is een beetje dood dus nieuw bloed (hoe black metal =P) is welkom!
nee hoor meis ik heb mijn hele zwangerschap hardcore gedraaid en niet zo zacht ook mijn kids vonden het mooi haha nu nog
Ik weet wel dat bij de neef van mn vriend alleen maar gabber/hardcore gedraaid werd...en ik geloof niet dat die kleine ergens last van heeft (gehad) want als ze nu iets opzetten krijgt ie een grote glimlach en gaat ie helemaal zitten wippen en hupsen!