wat is dat toch met sommige diereneigenaren?

Discussie in 'De lounge' gestart door meintje, 31 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Echt, mijn dag is zo slecht begonnen vandaag...
    Ik was mijn paarden aan het verzorgen en keek naar de weg, daar kwam net een man uit het dorp langsgefietst met zijn herdershond. Hij gaat iedere dag met hem naar het bos. Er ging iets mis, geen idee wat, en hij stapt van zijn fiets af. Loopt een stukje terug en raapt iets op, bekijkt het en vervolgens trekt hij de riem van de hond strak en schopt hem tot 3 keer toe...:(

Mijn hart breekt dan echt, ik hou ontzettend van dieren en kan hier helemaal niet tegen! Normaal zou ik gereageerd hebben, maar ik was nu zo verbaasd en geschokt dat ik niks uit wist te brengen.
    Ik voel me al de hele dag rot...

Schoppen of slaan of tikken jullie je dieren wel eens en waarom dan? Wat geef je daarmee voor een signaal af? Een dier kan dat toch niet begrijpen als degene die hem normaal verzorgt en liefheeft ineens begint te schoppen of wat dan ook. Als de hond al iets verkeerds heeft gedaan, dan legt hij die link al lang niet meer met de bestraffing, daar zat teveel tijd voor tussen.
    Ik snap het niet....

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

schoppen niet, wel duw ik mijn kat weleens aan de kant met mijn voet of hand, maar dat doe ik op een rustige manier. En mochten mijn honden vechten spring ik er tussen met een bezem, want anders krijg ik ze niet uit elkaar, dat gebeurd niet altijd even rustig en soms zullen ze daar best eens een tik mee krijgen, maar dat doe ik niet expres om ze pijn te doen, zodra ik ze uit elkaar heb gehaald stuur ik ze ieder naar een andere hoek, maar slaan, schoppen etc doe ik niet, hooguit voor straf in de nek pakken, dat vinden ze hier erg genoeg :p

Maar idd gebeurd het helaas maar al te vaak........

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee, schoppen of slaan doe ik niet.. Wel eens met hand of voet aan de kant schuiven, maar altijd voorzichtig en met zo weinig mogelijk kracht en snelheid..

4. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan hier ook echt niet tegen. Mijn katten zijn ook wel eens niet zo lief, maar dan doe ik ze echt niets. Hoogstens mijn stem even verheffen.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik tik hier wel eens zachtjes op de poot van een kat die onze nieuwe bank als krabpaal gebruikt. Ze blijft het doen en het is zelfs met een plantenspuit gewoon niet af te leren, dus wanneer ze haar nagels erin zet druk ik haar pootje als het ware plat, zodat ze nauwelijks schade aan kan richten.

En dan komt VL's grote dikke eigenwijze kater langs die NOOIT meubels als krabpaal gebruikt en dan ziettie het haar doen en dan gaat hij ook richting de bank toe... *KRAB KRAB KRAB* En die geef ik dan ook een tik op zijn poot. Vervolgens bijt hij mij in mijn vinger/hand, klop ik hem op zijn kont, bespringt hij mijn pols, trek ik hem aan zijn oor en ben ik met hem aan het stoeien terwijl we over de vloer rollen terwijl poes rustig verder krabt in de bank en dankbaar is voor de afleidingsmanoeuvre ;)

Maar echt slaan als in pijnigen? Oh heck no :$ Daar word ik stiknijdig van. Ik ben van mening dat je gewoon geen lichamelijk geweld moet gebruiken tenzij het écht niet anders kan uit noodweer ofzo (ik heb een keer een dobermann voor zijn hoofd moeten schoppen - helaas).

6. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    M'n hondje is net als een kind voor mij en die tik ik ook niet :)

7. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Onze honden zijn beide mishandeld voor ze hier kwamen dus slaan/tikken/schoppen doen wij echt niet.
    De katten slaan/tikken/schoppen wij ook niet.
    Als ze hier wat doen wat niet mag roepen we gewoon hard nee of hey werkt super en zijn ze erg van onder de indruk.
    Vind ook echt een no go een dier slaan, dan ben je echt een triest figuur hoor een dier wat jou vertrouwt en niks terug doet, zulke mensen moesten zich schamen!!

8. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Kan ik ook niet tegen en als ik iemand zijn dier zie slaan schoppen of weet ik het dan kan ik mijn grote mond niet houden.. heeft me vaaak genoeg in de problemen gebracht

9. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Ehm heb een staff mrt een betonnen plaat voor dr kop van 3 meter breed..
    Dus ja als iets doet wat absoluut niet door de beugel kan kan ze een klets voor dr kont krijgen...
    Vroeger ovrtginds met mn paarden ook..
    Zie mezelf als een goedr en recht vaardige baas maar ik ben ook streng dat werpt hier wel zn vruchten af en ja soms dring een brul niet door en ja een tik op de kont is t gevolg. ..
    Geloof niet dat ze daar slechter van worden..
    Dit ligt ooj aan t dier hoor en dit s voor mij persoonlijk waf een ander ervan vindt mmag men zelf weten

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Oh als ik soms zie hoe mensen met hun huisdier omgaan... Ik word er echt naar van. Soms zitten mijn katten om mij heen te dwarrelen en dat irriteert me als ik bijv. Moe ben en dan duw ik ze weleens weg en soms perongeluk wat te hardhandg. Maar dan vind ik dat eigenlijk weer zielig dat ik naar ze toe loop en krijgen ze toch een paar kusjes 😊 ik zou mijn katten nooit moedwillig wat aandoen.

11. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    ehhh ja de kat heb wel eens een schop onder zijn kont gehad.... als hij bijna onder me neus er met t broodbeleg of vlees voor de avond vandoor gaat...,net als als ik de kans krijg hij onder de waterkraan komt als hij weer eens op t aanrecht zit maar vind dit meer een correctie

schoppen en slaan kan echt niet, maar wat ik net zo zielig vind is verkeerd gebruik van materialen... een hond met slibketting die constant trekt, iemand die verkeerde beenhulpen geeft maar met dikke sporen en zweep rijd.. een hond die naast de fiets moet lopen met 20+ temperaturen, honden in de auto laten ( weer of geen weer, wat is het nut van winkelen en de hond in de auto laten) en wederom alle honden en katten en andere dieren die deze vakantie een schop onder de kont hebben gehad en op straat zijn gezet

12. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Oh vreselijk ja.. Zoiets heb ik ooit eens zien gebeuren en toen die hond naar haar hapte omdat zij hem echt zeer deed kreeg hij nog een lel toe... Vreselijk!

Hier sla ik absoluut niet. Ik duw inderdaad onze katten wel eens wat lomper weg, maar dat is pas als ze niet ophouden met datgene waarvoor ze weg geduwd worden. Of een tik om ze even te laten schrikken, maar absoluut niks pijnlijks! Dat vind ik vreselijk! Met onze hond net zo. Ik zal nooit slaan of schoppen, hoog uit een 'tik', en dan dus zeker niet pijnlijk. Maar zachtjes

En wat jij nu benoemt, ik weet niet wat die man opraapte, maar dan nog, dat kan echt niet. Daar snapt die hond naar mijn inziens niks van. En schoppen en hard slaan vind ik echt heel erg, ik vind dat mishandeling!

13. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Nee ik doe dat niet.
    Ik heb wel een keer de kat door de kamer geslingerd. Dit was omdat ik mn zoontje van toen 4 weken in de draagzak had en hij was aan het huilen. nHier kon de kat niet tegen en ze viel mij daarom toen zo hard aan in m'n arm dat ik er littekens aan over heb gehouden.

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Heb alleen maar konijnen. Maar ik denk niet over om die te slaan! Zou ook echt niet weten waarom. Daarnaast is een konijn zo kwetsbaar.

15. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Mijn hond krijgt wel een een tikje op zijn kont als hij iets doet wat niet mag. bijv: als wij klaar zijn met eten ( de hond ligt dan af op zijn kleedje tot we klaar zijn) probeert hij altijd als onze borden op tafel staan om daar nog wat vanaf te eten. Hij springt dan gerust op de tafel hoor :) dit krijgen we echt niet af geleerd.. zulk soort situaties, krijgt die een tikje op zijn kont. Verder krijgt hij nooit straf, alleen als ik hem op heterdaad betrap.

Oh en laatst een keer heb ik hem van bed geduwd.. mijn dochter lag op mijn bed, ik was aan t aankleden. De hond sprint naar boven, en banjert zo over mijn dochter heen. Van schrik duwde ik hem van bed.

krijg ik nu heel zp over me heen, omdat hij dus wel eens een tik krijgt? :)

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind wel dat er verschil is in een corrigerend tikje of gewoon echt een mep of een schop.

17. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Oh Joyce, ik ga echt zo vaak stuk om jouw reacties hé?! Geweldig! Afleidingsmanoeuvre, hahaha, te grappig. Ik zie je ook al helemaal gaan...

18. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Als onze kat in de weg loopt (wat 'ie altijd doet) dan duw ik 'm wel opzij met m'n voet... Maar niet echt schoppen natuurlijk!
    De oude hond van m'n opa was door zijn vorige baasje ook mishandeld, en was daardoor super schuw geworden, echt zielig :(

19. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Ik heb 2 honden, die van een brul eigenlijk over het algemeen wel wer in het gareel zijn als ze iets doms doen waarvan ze weten dat het niet mag...als ik ze al " iets aan doe" dan grijp ik ze in hun nekvel...en vreselijk dat ik dat vind, maar lomp gedrag kan ik niet tolereren ... Ik heb ook een paard en die was tot 3 maanden terug fors aan het puberen...hij verdrukte me op de poetsplaats...tja begrijp me niet verkeerd maar 600 kilo wat niet luistert is ontoelaatbaar....hij had net de pech datum aan het opzadelen was en dus de singel in mijn handen had ( voor de niet paard mensen, de band onder het zadel om zijn buik) die heb ik toen wel echt over zijn flank heen geslagen ja...niet leuk, hij heeft het nooit meer gedaan maar dat is in de 2 jaar dat ik hem heb echt de enige keer dat ik hem echt gestraft heb.... Hij heeft er dus ook wat van gekeerd en wist dus ook dondersgoed dat ie fout zat. Maar moedwillig een beest pijnigen komt in mijn woordenboek niet voor....

20. Trimiento

Trimiento Niet meer actief

Haha sorry, hier moet ik wel heel erg om lachen, geen uitlachen hoor, maar zie het al helemaal voor me:D:)

Deel Deze Pagina