Welke site weerbericht betrouwbaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 25 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Welke site gebruiken jullie om het weer te bekijken?
    Ik gebruik nu weeronline.nl omdat je ook op plaats kan kijken en ver vooruit kan kijken, maar ik vind dat hij het wel vaak fout heeft. Zelfs op de dag zelf.
    Vandaag staat er dat het de hele dag geheel bewolkt is. Als ik naar buiten kijk dan schijnt het zonnetje toch echt heerlijk:(
    Welke is wel betrouwbaar?

Had pas een topic geopend dat ik op mijn ipad weeronline aan het kijken was en een vriendin die naast me zat op haar telefoon ook op weeronline zat en dat scheelde gewoon 3 graden verschil. Ook het weercijfer bij haar lag veel hoger. Dat is toch vaag?:(

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik gebruik weer.nl, klopt meestal wel redelijk

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik gebruik meteomaastricht, is de enige die zo goed als altijd klopt maar dan moet je wel in de buurt wonen

4. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik kijk altijd op KNMI....

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ze hebben het allemaal vaak goed en soms fout. Er is nauwelijks kwaliteitsverschil. Ze krijgen allemaal dezelfde massa gegevens aangeeverd en gebruiken min of meer dezelfde statistische modellen.

Zelf kijk ik vaak ook wel even naar de pluimverwachtingen (o.a. op weerplaza.nl en dan de 15-daagse verwachting) Dat geeft een beetje een idee van de spreiding in de verwachting en dus over de betrouwbaarheid. Verder pak ik de professionele weerkaarten van Weer: Neerslagradar en Weerbericht voor Nederland en Europa er nog wel eens bij. Maar ik heb "iets" met meteo en heb dus ook wel een beetje geleerd over hoe die kaarten en modellen allemaal werken.

6. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    weerplaza.nl

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmmm, sommige sites vind ik dus niet betrouwbaar. Die gaan graag uit van extremen, om ´nieuws´ te kunnen brengen.

Ik volg het altijd op Meteo-Service. En dan vooral op het forum kijken.

8. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik heb op mijn telefoon de app van buienalarm en buienradar. Buienalarm klopt gewoon en je krijgt een melding als er regen verwacht wordt. Ook staat erbij of de bui laag,gemiddeld of zwaar is.

9. Ellen291982

Ik ga weerplaza knmi en meteo service even uitproberen.

Ik vind weeronline echt niet kloppen vaak. Kan je dus niet van op aan.

10. Ellen291982

Kijk ik net op staat er dat ik een app moet downloaden alleen die is niet beschikbaar. Apart. Even kijken of hij het later wel doet.

11. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb de app 'Het weer', is gebaseerd op KNMI gegevens. Kaartjes voor vandaag en morgen, 5-daagse verwachting, buienradar en actuele temperatuur. Vooral die laatste vind ik erg handig als ik 's ochtends naar buiten ga met de kinderen, zomerjas of winterjas?

12. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    ik heb op mijn mobiel de app van accuweather.com

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Buienradar!

14. toekomstigemam