hee dames! ikheb vandaag posi getest *yeeh* maarr; nu moet ik dus eenvk hebben en een echo adres maar hoe kan ik die vinden? moet ik de ha bellen ?? of op google zoeken? liefss kus
in het telefoonboek of google verloskundige en dan je woonplaats. vaak word de echo bij de verloskundigenpraktijk gemaakt dus hoef je alleen de verloskundigenpraktijk te zoeken. die bel je op voor een afspraak en dan hoor je vanzelf verder..
oja gefeliciteerd met je zwangerschap ! huisarts moet je ook ff inlichten dat je zwanger bent. dat zetten ze in het bestand zodat als je ziek bent niet zomaar medicijnen voorschrijven die een zwangere niet mag hebben.
haha dankje en ja antwoord, inderdaad lekker logisch maar toch bedankt!! weet je toevallig of je bij 7 wkn al echo kunt doen? liefs x
meestal is de echo bij de verloskundige rond de 8 - 10 weken nog eerder een echo gebeurt vaak als je een medische reden hebt (bijv een als je aleens een miskraam heb gehad of als je bloed verliest tijdens de zwangerschap. dit gebeurt vaak inwendig)
Een echo met 7 weken geeft vaak niet zo veel informatie en kan heel teleurstellend zijn. Gewoon even een afspraak maken met een verloskundige en met haar (of hem) bespreken hoe verder. Inderdaad even je huisarts inlichten (kan gewoon telefonisch naar de assistente) en kijk vooral even op www.voedingcentrum.nl voor tips wat wel en niet te eten. Neem je al foliumzuur of een multivitamine voor zwangeren? Dat laatste hoeft niet persé hoor maar kan wel goed zijn. Je huisarts kan je vaak vertellen welke verloskundigen er in de buurt zijn maar informeer ook eens om je heen of er mensen zijn de goeie ervaringen hebben. Een zwangerschap / bevalling begeleiden is best heel persoonlijk.
en als je zo snel geen verloskundige kunt vinden, kan de assistent van de huisarts vaak wel een adres of tel.nummer geven. Gefeliciteerd trouwens . En de vlos helpt je verder op weg. Houd er alleen rekening mee, dat er komende paar weken misschien wel helemaal niets gebeurd! Vaak genoeg is een intake pas met 8 of 9 weken en dan met 11 weken een echo...