Hallo dames, Ik moet nog drie weken wachten voor de echo... ik ben nu 5 weken bijna .. maar nog drie weken wachten vind ik wel erg lang.. weet helemaal niet of het goed gaat daar binnen.. en het is raar maar begin steeds meer van hem of haar te houden.... Bij hoelang hadden jullie je eerste echo? Kan het ook eerder ? Groetjes! Zenuwachtige aanstaande moeder..
Het is normaal hoor dat je nog drie weken moet wachten.. het is zelfs vroeg. Bij veel vk's krijg je pas de eerste echo met 10 wk. Ik krijg de eerste met 8 wk maar dit omdat ik hiervoor een MA heb gehad. Dus eigenlijk mag je al vroeg heen. Er zijn sommige meiden die hem nog veel eerder krijgen maar dit is meestal vanwege medische redenen. Succes met wachten.
Dankjewel... Ja ik zit zo in spanning denk er zo veel aan. wat als.. ik moet daar echt mee gaan stoppen hihi... dus 8 weken is nog niet eens zo slecht sommige moeten idd nog langer wachten...
Ik ben zwanger geworden na een vruchtbaarheidsbehandeling, maar ook ik moest gewoon wachten tot 8 weken voordat ik bij de arts in het ziekenhuis een echo kreeg. Alleen als je bijvoorbeeld al een aantal miskramen hebt gehad, kun je soms een eerdere echo krijgen. Anders niet. Of je moet naar een pretechobureau gaan en de echo zelf betalen.
Dankje voor je reactie, Ok dat word gewoon wachten 11 dec is het zover en ga er niet te veel meer over nadenken.....
Zelf ben ik via het zh altijd zwanger geraakt en kreeg dan altijd vanaf 6.3 weken een echo en dan elke week...en omdat ik zo onzeker was mocht ik vanaf 13 weken ook elke week hartje komen luisteren.. Maar goed heb ook heel wat MA s achter de rug. Het is normaal dat je rond 8 weken op intake gaat en dan evt een echo krijgt.
Ik had ook pas met 11w5d de eerste echo...wachten duurt lang als je wilt weten of alles goed gaat. Ik weet niet of ze bij een pretechobureau inwendige echo's maken...meestal kunnen ze tot 11/12 wkn uitwendig geen duidelijke echo maken...althans, mijn eerste echo moest ook inwendig omdat m'n darmen nog te hoog lagen.
Ok dankjewel meid, Ik word er helemaal gek van.. zo zenuwachtig hoop niet dat het zo blijft want dat is volgens mij ook niet goed.. ga zo maar even afleiding zoeken..
Wachten duurt zeker lang ! bah bah wil zo graag echt blij zijn maar durf het ergens nog niet echt.. maar het voelt wel allemaal goed ... ben ook zo ongeduldig mens... hihi
Wachten duurt lang.... Maar met 8 wkn... dan mag je niet klagen hoor Hier 1e keer een echo bij 10 wkn, 2e keer wisten we niets (geen echo's gehad) En nu bij 5,5wkn 1e echo gehad ivm medische redenen..... Dus van de andere kant gezien... blij zijn dat je niet om medische redenen eerder hoeft Succes met wachten, voor je het weet ist zover hoor
ik heb wel eerder een echo gehad maar dat moet je eigenlijk niet willen want dar betekend dat er ergens iets mis gegaan is. bij was dat een eerdere miskraam. ik krijg nu om de week een echo maar dat ik er geruster op word? nee dat komt pas na de 20 weken
Dankjewel! haha nog eventjes zo denk ik maar en blijf positief denken...alles voelt goed en gaat goed voor zover ik het weet dan he
hey ben je van belgie of nederland? in belgie krijg je meestal rond de 8weken een eerste echo en dan op 12 weken. er is een uitzondering als ke bv een risicozwangerschap hebt zo heb ik bij al men zw. een echo op 6,8,en 12 w gehad
Hey , Ik kom uit Nederland... maar ze zei dat ze dan al een echo zou doen .. 8 weken... 11 dec ... vind het wel erg fijn dat het dan nog eigenlijk helemaal niet zolang is .. en dat het bij andere nog langer duurt..
Eerste echo was ik 9 weken. En dat vond ik nog vroeg want vorige keren was de eerste echo pas met 11 en 12 weken. En hele vroege echo heb je ook niet zoveel aan hoor, soms zie je alleen nog maar een vruchtzak en nog niet eens een hartje en wordt je terug gezet en ga je zorgen maken etc. Nog even geduld dus.....
Wen er maar aan Ik vond het wachten de eerste maanden zo slopend, van echo naar echo! Maar je mag jezelf gelukkig prijzen dat je al zo vroeg een echo hebt! Dan heb je er daarna vrij snel (week of 3 / 4) weer 1, daarna is het heel lang tot 20 weken echo! Ik ben nu 30 weken en tot het moment dat ik die kleine echt elke dag veel begon te voelen heb ik een doppler gebruikt om mezelf gerust te stellen. Dat kan nu nog niet bij jou maar vanaf een week of 12 is dit (althans voor mij) erg geruststellend geweest. Hou vol, het is nog 35 weken 'wachten'!