Heb er eigenlijk een vraagje over en zowel het ziekenhuis en het ziekenfonds konden me daarover niks vertellen. Mijn vraag; word zoiets vergoed door het ziekenfonds? of is het gewoon eigen risico. De man van het ziekenfonds had het over een ECG en die viel gewoon onder eigen risico. Is dat dan weer hetzelfde als een CTG en valt het dan daar ook gewoon onder? Wij waren daar wel nieuwschierig naar Hopelijk kunnen jullie ons wat meer vertellen.
Ik heb de laatste 6 weken van mijn zwangerschap wekelijks CTG gehad, nooit een rekening gezien. Het word, volgens mij, alleen gedaan bij medische noodzaak, en dat wordt het 100% vergoed.
Een ECG is wat anders dan een CTG. Bij een CTG krijg je banden om je buik waarbij hartslag van de baby en weeenactiviteit bij jou wordt gemeten. ECG is voor je hart. CTG in het ziekenhuis wordt bij een behandeling op een DBC geboekt en valt gewoon in je basisverzekering. Ik weet niet of VK praktijken ook CTG's doen en zo ja, of dat dan vergoed wordt.
Vk heeft het hier niet gedaan, ik ben via hun dus doorgestuurd naar het ziekenhuis. Meende al dat het anders was,maar die vent had het de heel tijd over een ECG,kon hem niet aan het verstand brengen dat ik die niet heb gehad.
CTG wordt volgens mij altijd vergoed hoor... Ben nu voor de 3e keer zwanger, heb meerdere keren CTG gehad in de vorige 2 zwangerschappen, en in deze zwangerschap al 1x rond de 25 weken. En heb nooit een rekening gehad hiervan hoor. ben gewoon standaart CZ verzekerd.
Dit is toch gewoon zwangerschapsonderzoek? Dat wordt vergoed vanuit de basisverzekering en komt niet ten laste van je eigen risico. Ik heb in m'n tweede zwangerschap één CTG gehad. Nooit een rekening voor gezien, niet van het ziekenhuis en niet van de zorgverzekeraar.
Als je door wordt verwezen door vk of huisarts dan hoort het gewoon bij de zwangerschap. En zie je geen rekening. Heb meerdere onderzoeken nav 20 wk echo gehad en nooit rekening gezien. Al hoewel de nacontrole vond het ziekenfonds niet meer bij zwangerschap horen De telefoonmiep die ik sprak was daar heel zeker van. Dus hoorn erop en nog een keer gebeld. De man die ik toen sprak kon me vertellen dat het kwam omdat het ziekenhuis het niet als nacontrole had opgegeven maar als gewoon consult. Dus belletje naar admin ziekenhuis en rekening werd gecrediteerd
Heeft het ziekenhuis niet per ongeluk een ECG gedeclareerd ipv een CTG? CTG gaat niet van je eigen risico af als je vanwege zwangeschap doorgestuurd wordt. ECG waarschijnlijk wel.
Laatste 4 weken van de zwangerschap dagelijks ctg gehad en nooit een rekening gezien Zolang het medisch is (en dat is een ctg eigenlijk alleen maar) zitten er geen eigen kosten aan vast.