Urk en Krimpen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Manolito, 31 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Ik kan merken dat het me bezig houdt.
    Heb de beelden gezien, maar uit welke hoek komen deze beelden?
    Is het objectief of gekleurd?
    Laat me duizijn; ik keur agressie niet goed, nooit! Maar ben in deze bang dat het in beeld gebrachte nieuws wel degelijk iets anders is dan naar buiten gebracht wordt.
    Aan alles zitten 2 kanten.

2. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat er anders in elkaar zou moeten zitten...
    Ik heb het idee dat in Urk die mensen hele andere normen en waarden hebben, wat ook helemaal niks met “god” te maken heeft..
    Rellen met oud en nieuw, rellen met avondklok, vernieling van teststraat..
    En dan met je dochter naast je in de auto, sigaretje erbij een verslaggever moedwillig aanrijden..
    moet veel harder opgetreden worden, de plaatselijke politie heeft ze niet in de hand..
    Schandalig wat daar gebeurt..

Sic, YaelStone, littlemunchkin en 14 anderen vinden dit leuk.
  3. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Ik ken iemand op Urk, oud collega van me.
    Die sprak ik er gisteren over.
    Zij vertelde mij dat er al weken elke zondag journalisten staan daar.
    Dat ze echt niet altijd iedereen fatsoenlijk iets vragen naar mensen echt hinderlijk achterna zitten.
    Ik kan me voorstellen dat zoiets uiteindelijk voor irritatie zorgt.
    Niet goed te praten wat er uiteindelijk gebeurd is natuurlijk.
    Maar ik denk dat op die manier er wel een nuance in zit.
    Daarbij komt ook dat gisteren de parken overal overvol waren, daar niet de regels nageleefd werden en ook niet gehandhaafd werd.
    Daarbij denk ik dan dat dingen soms uit een bepaalde context gerukt worden en erg eenzijdig neergezet worden.
    Maar hey, dat is mij optiek. ;)

Marihi, Gewooniemand en Mammavantwee vinden dit leuk.
  4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik wil ze niet allemaal over een kam scheren, maar dit was in mijn ogen idd echt een aso. Precies wat je zegt: sigaretje, dochter erbij en dan moedwillig een (irritante) verslaggever aanrijden. Het had ook anders kunnen aflopen. Wat voor voorbeeld ben je dan als vader?

littlemunchkin vindt dit leuk.
  5. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Dit denk ik dus ook. Ik geloof echt niet dat als die journalisten voor de 1e keer daar staan dat ze gelijk 'aangevallen' worden. Al geef je ze 1 zetje had het al zo op beeld gebracht dat er agressie was.

En dan is het niet goed te keuren hoe de mensen zich hebben gedragen, want ook dan moeten ze proberen om zo wijs te zijn en de pers te negeren. Want nu hebben ze zich verlaagd tot het niveau van de pers en dat is jammer!

De parken ook indd, wij reden een tijdje terug langs de Kralingse plas, niet normaal hoe druk het daar is/was en daar zitten ze veel meer op elkaar dan in de kerk. Het is gewoon jammer dat het allemaal zo in het kwade daglicht wordt gezet.

Gewooniemand en Manolito vinden dit leuk.
  6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.279
    25.751
    113
    #6 Adje, 31 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2021
    Hoezo wordt niet gehandhaafd? https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/artikel/2374728-drukte-in-parken-vanwege-mooie-weer-politie-grijpt-op-aantal-plekken-in.html
    https://www.ad.nl/binnenland/nederland-massaal-naar-buiten-op-warmste-30-maart-ooit-diverse-parken-afgesloten~ae4247c3/

Daarbij is dat natuurlijk appels met peren vergelijken. Er zit een groot verschil tussen mensen die met mooi weer (buiten!) afzonderlijk van elkaar maar een park gaan. Waardoor het op een gegeven moment te druk kan worden t.o.v. een bewuste samenscholing van 600 mensen op een afgesproken tijd in een gebouw (binnen!)
    Ik begrijp werkelijk waar niet dat deze kerkgangers nog zo verbaasd zijn dat dit irritaties oproept bij de rest van de bevolking, die ook wel weer eens zin zouden hebben om met een grote groep gezellig samen te komen. Getuigt van weinig zelfreflectie.

En ik kan me prima de irritaties aan de andere voorstellen. Maar dan zeg je 'laat me met rust' of negeert het een loopt gauw naar binnen, waar je er geen last meer van hebt. Op mensen inrijden of inrammen kan op hem enkele wijze goed gepraat worden.

Aegyo, Sic, Strijkkraal en 15 anderen vinden dit leuk.
  7. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Beetje overdreven! ;)

Als je met dit weer naar een park gaat weet je dat het druk is. Dus dan kies je er toch ook bewust voor om je in de menigte te begeven?

En ja ik snap echt wel dat het irritaties oproept dat ze in Urk en krimpen de kerken weer volgooien. Ik begrijp dat ook niet.

Ik kom zelf jawel; uit een reformatorisch kerk, daar kunnen bijna 2000 man in, maar we zitten al maanden met maar 30 mensen in de kerk. Zo kan het ook, ik baal er gewoon van dat alles gelijk zo negatief wordt weg gezet ;)!

Marihi vindt dit leuk.
  8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.279
    25.751
    113
    Nee hoor, helemaal niet overdreven. Ik heb de beelden gezien. Ik weet niet zo goed wat voor andere woorden ik daarvoor zou moeten gebruiken ;)

En wat betreft overdrijven: Het woordje alles gebruiken ;). Het gaat namelijk niet om alle kerken. Het gaat om kerken in Urk en Krimpen, waar mensen agressief reageren. En het gaat om kerken waar wel honderden mensen bijeenkomen. Dat zijn niet alle kerken. Het lijkt me logisch dat kerken waarbij wel netjes de coronaregels worden gevolgd niet in het nieuws komen. Net zo goed als dat het park bij mij in de buurt, waar het gisteren wel rustig was ook niet nieuwswaardig is.

En verder wat betreft die parken. Je kan nog steeds van een appel geen peer maken en vice versa. Het verschil zit hem in het: niet met honderden man op een vaste tijd afspreken, in het buiten versus binnen zijn , in het feit dat er daar wel gehandhaafd kan worden en ook wordt.
    En daarbij leer ik mijn kinderen om zelf na te denken voor ze iets doen en niet naar de ander te wijzen met een ‘maar zij doen het ook’. Dus die parken doen er niet eens toe in deze discussie. Staan daar compleet los van.

Aegyo, Strijkkraal, SAARC en 15 anderen vinden dit leuk.
  9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.898
    5.208
    113
    Home
    Het maakt helemaal niet uit of die verslaggever daar elke dag was ofwat dan ook
    Iemand aanrijden is niet goed te praten er is geen enkel excuus voor
    Bizar dat sommige mensen daar een excuus voor zoeken

Aegyo, Snoepjes, Taiga en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je kan ook gewoon doorlopen he. Of even vragen of die journalist aan de kant gaat.

Dat je dan zachtjes je auto de parkeerplek oprijdt en die journalisten dwingt om een stap opzij te zetten snap ik ook nog wel wanneer dat het enige plek is dat nog vrij was. Maar wees dan even zo snugger om het zelf ook te filmen.

Wat daar nu gebeurt is echt van de pot gerukt.

En of er nu 2000 mensen of 600 in die kerk passen. Als ze naar binnen gaan is het in elk geval dringen bij de ingang.

Sic, SAARC en littlemunchkin vinden dit leuk.
  11. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Dat geweld is belachelijk en had nooit gemogen.
    Maar verder doe jij aannames.
    Bij onze kerk bijvoorbeeld zijn er meerdere ingangen.
    Aan de leden wordt gevraagd gespreid naar binnen te gaan.
    Ook met eruit gaan gaat het per bank aangewezen door de kosters.
    En met tussenpozen.
    Er is een ontzettend duur iosonen installatie systeem geïnstalleerd.

Vind jij het normaal dat ze binnen vliegen met een drone? Dat is ook gebeurd.
    In krimpen zijn allemaal regenboog vlaggen neergelegd.
    Voor christenen staat dit symbool voor Gods trouw dat dit nu gebruikt wordt voor de lhbt is dan ook bijzonder kwetsend. Maar daar hoor je niemand over. Zouden wij allemaal bijbels neerleggen bij de beweging voor lhbt in de tuin hadden we er wel iedereen over gehoord

Marihi, Loveloes en Manolito vinden dit leuk.
  12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar met deze redenering ga je er vanuit dat als je het een abnormaal vindt je het ander goedkeurt.

Verder gaat de discussie over het LHBT gebeuren in krimpen over wat anders dan corona en volgepakte gebedshuizen. Dat heeft te maken met uitspraken van de Dominee daar en diens uitspraken.

littlemunchkin en Syane vinden dit leuk.
  13. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.853
    4.104
    113
    Ik denk dat er altijd 2 kanten aan zitten. Ik weet dat de kerken open mogen zijn (daar is niks van te zeggen) maar ik vind ook dat een kerk wel zijn verantwoordelijkheid kan nemen in het kader van de volksgezondheid en het bestrijden van een pandemie en dus ook voorzichtig zijn en niet op de normale manier zonder regels open zijn.
    Ik snap ook dat dit uitzonderingen zijn, want volgens mij zijn er heel veel kerken die het echt wel goed geregeld hebben.
    Verder vind ik een aanslag op een kerk zoals kn Krimpen ook niet goed te praten, je kan het er niet mee eens zijn, maar een aanslag doe je niet. Belachelijk gewoon weer.
    En iemand omver rijden is ook niet goed te praten, ook niet als men geïrriteerd wordt door de journalisten. Dan ga je bij mij gewoon te ver.
    Respect voor elkaar en verdraagzaamheid is soms ver te zoeken helaas.

(Overigens denk ik dat ook dit topic niet lang open zal blijven, net als het andere).

14. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Mijn inziens is er geen enkele noodzaak dat de kerk open mag. Ik weet dat dit qua regels wel mag. Maar ik vind het onverantwoord in een pandemie waar iedereen zich aan regels dient te houden .

Ook al hebben ze de regels aangepast, het is en blijft een onnodig verhoogd risico op verspreiding, hogere zorglast enz.

Bidden kan je ook thuis of via een online dienst. Zoals alles op dit moment online gaat zoals onderwijs enz.

Aegyo, soovi, littlemunchkin en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Onze kerk is sinds de lockdown dicht, er worden alleen online diensten uitgezonden. Om het risico op besmetting te verkleinen. Dat lijkt mij op dit moment de enige verstandige beslissing.

KleineLai, littlemunchkin, SAARC en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Klopt hier ook.
    Hoewel ik het vreselijk mis.

17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Vriendinnetje van mij is jehova’s getuigen en sinds het voorjaar gaan ze al niet meer langs de deuren en hebben ze zaalmeetings via zoom.
    Ik ben echt meer dan positief verrast hoe die gemeenschap omgaat met de pandemie. Ook toen het van de zomer wel kon en mocht bleven ze via zoom de diensten houden.

Haar gezin mist het contact ook enorm met de gemeenschap maar het is niet anders. Ze praten elkaar moed in om nog even vol te houden. Ipv de handdoek in de ring te gooien.

zara1983, SAARC, YaelStone en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Precies! En hoe gek is het dat je dus wel naar de kerk gaat en je gedraagt je zo. Waarom zit je dan in de kerk denk ik?

Huismuisie vindt dit leuk.
  19. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Zo gaat het hier ook.
    Het is heel jammer, maar het is even niet anders.
    Dat geldt voor zoveel dingen op het moment.

Huismuisie vindt dit leuk.
  20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dus, die ander doet stom en daarom mogen wij ook stom doen? Mijn kinderen krijgen in de kleuterklas al geleerd dat dit de situatie nooit zal oplossen.

De realiteit is dat het openzetten van de kerk voor grote groepen ontzettend kwetsend is voor veel andere mensen. Als je besluit dat je dat negeert, dan lokt dat reacties uit. Een hoop van die reacties zijn ook compleet overtrokken, een projectiel bij de deur van een kerk gaat alle perken te buiten, maar een irritante journalist aanrijden ook. Dat de ene partij fout zit, betekent niet dat de andere dat ook mag.

bloem82 en Huismuisie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina