Onze dochter is van het weekend jarig en net als bij iedere verjaardag waarbij het geen tuin-weer is, vraag ik me af... hoe deel ik mn woonkamer nou weer in.. We hebben op de bank 7 zitplekken, maak er 10 van met wat stoelen erbijm dan bij de eettafel een plek of 8. En ik wil een statafel neerzetten. Oftewel volle bak. Nu komen er ook nog een aantal kids. Ik leg sowieso speelgoed klaar in de tuin.. (wipwap, ballen, stoepkrijt...) Jassen aan en gaan.. maar wat kan ik binnen neerzetten voor die kids? Ik dacht een bak Speelgoed autootjes met kleed ofzo? Of juist megabloks of iets totaal anders? Er komen totaal 6 kids van 3 t/m 7 jaar... en de ruimte is dus beperkt..
Gewoon niet zo veel mensen (tegelijk) uitnodigen? Snap sowieso niet waarom al die volwassenen moeten komen naar de verjaardag van een kind. Zat ik als kind in ieder geval niet op te wachten, alle ooms en tantes op de stoep... Maar schijnt tegenwoordig de norm te zijn?
Tegenwoordig? Ik ken niet anders! Dat hadden wij als kinderen altijd al. Dat ooms en tantes kwamen. Zelf hier komen nog wel eens mijn oudtantes. Dat is er zo ingebleven. En wij als oom en tante zijnde gaan ook naar de verjaardagen van neefjes en nichtjes. Mij valt juist op dat veel vrienden elkaar hier uitnodigen voor de verjaardag van hun kids. Terwijl ik mij niet kan herinneren dat de vrienden van mijn ouders vroeger op mijn verjaardag kwamen
Opa's en oma's zijn dr al 7.. en dan inderdaad de tantes en ooms met neefjes en nichtjes.. Naar mijn idee niet overdreven en mijn dochter is gek op dr ooms en tantes! Toen ik vroeg wie dr op dr feestje mocht komen werden in één adem de ooms en tantes opgenoemd ipv de opa's en/oma's... Boven spelen heb ik niet eens aan gedacht.. stom! Haha.
Bij ons spelen de kinderen meestal boven. En soms aan de eettafel (ze gaan heel vaak kleien, omdat allebei mijn dochters meestal klei vragen op hun verjaardag ).
Wij hebben 2 december kinderen en afgelopen december hebben de kids voor het eerst boven gespeeld tijdens hun verjaardag. Was heeeeeerlijk
Inderdaad boven! Ik laat ze spelen op de kamer van mijn zoontje en zet daar speelgoed neer wat niet te veel rotzooi oplevert of snel kapot gaat.
Hier ook altijd volle bak en een kleine woonkamer. Wij maken altijd een hoekje waar ze kunnen spelen. In die hoek staat al veel speelgoed en daar hebben we afgelopen verjaardag een tv met wii neergezet. Groot succes! En er is altijd wel een oom die wil voetballen buiten. De eettafel zetten we aan de kant met fris, weggooi bekertjes enz erop. Kunnen ze zelf pakken. Inderdaad ook altijd een statafel (2) en een hele stapel klapstoeltjes in de gang. (Via werk man. Maar je kunt ze ook huren) Op de bank enzo is wel plek om te zitten en natuurlijk hoeft niet iedereen de hele middag te staan, maar wil bijvoorbaat niet al mn hele woonkamer volzetten met stoelen. En ja, tis druk.. maar zolang duurt t feestje nooit. Goede vrienden blijven meestal plakken maar dat is dan een gezellig clubje.
Ja vreselijk eigenlijk! Mijn man en ik zijn samen jarig en vieren het ook samen met een middagborrel maar dan komen ook de kids mee. Zijn er nu "maar" 7 inclusief ons zoontje en de oudsten zijn 3, jongste 1. Vind ik echt nog te jong in ze bij mij boven te laten spelen (buiten dat momenteel niet alles kindvriendelijk daar is ivm verbouwing voor baby 2) Ik kijk alleen dus altijd al op tegen al die mensen in een kleine ruimte haha. Terwijl ik het ook weer gezellig vindt. Als het me dit keer niet bevalt stop ik met onze verjaardagen vieren en doen we alleen nog de speciale jaren op een andere locatie Kinderen zijn (straks) in de zomer jarig....voor nu gewoon de speelgoed bak, wat bellenblazen voor buiten en wellicht dat iemand wat kids meeneemt naar een speeltuin!
Wie ga je dan uitnodigen als ze 1/2/3/4 geworden zijn en nog geen echte vriendjes op school ed hebben? Onze broers en zussen komen zeker op de verjaardagen van ons kids. Mijn ooms en tantes komen zelfs omdat ze dol op de kids zijn. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Een kind is jarig en dat is best een feestje waard Het hoogtepunt van het jaar voor een kind vind ik en dat mogen ze weten maar ja als jij er verder niet veel mee hebt...? Dan zal een kind er ook weinig waarde aan schenken.
Ik zou ze boven neerzetten. De kleintjes met auto's en blokken en de grotere zou ik vragen of ze een filmpje willen kijken. Of geef ze een boel lakens en laat ze een tent bouwen. Lijt me dat ze beneden alleen maar in de weg zitten met zoveel mensen. En het is voor henzelf ook wel erg druk. Dat speelt niet lekker. Ze kunnen ook allemaal de tuin in voor eventjes. Het wijst zichzelf wel. De oudere kinderen kunnen al goed vragen en aangeven waar ze mee willen spelen.
Gezellig hoor, hier ook altijd volle bak. Ik bedenk ook altijd allerlei rampscenario's, maar uiteindelijk loopt alles altijd vanzelf goed.
Is dat de norm tegenwoordig?? Wat een vreemde opmerking weer. Natuurlijk komen de ooms en tante's van mijn kinderen...die willen ze er absoluut bij hebben hoor! Ts, wij hebben onze zolder voor een gedeelte ingericht als speelzolder, is het hele jaar door zo, maar komt met dit soort gelegenheden goed van pas. De slaapkamers van de kinderen doe ik niet omdat er ook wel kinderen bijzitten die niet zo voorzichtig met spullen zijn als mijn kinderen
Ik zet hier speelgoed in een hoekje van de kamer. Als er veel kleine kinderen komen, of echt van die "slopers" dan is boven echt geen goed idee. Je hebt geen tijd om toezicht te houden en het is voor sommigen een uitgelezen moment om flink tekeer te gaan. Toch al een paar verjaardagen bij vrienden meegemaakt waarbij kinderen boven meubels of duur speelgoed kapot maakten, een reusachtige bende maakten of gewoon heel hard van de trap vielen. Mijn zoontje wil zelf ook niet dat de verjaarsvisite met z'n star wars-lego gaat spelen dus die had hij laatste verjaardag heel lief zelf al boven gezet.
Echt niet dat ik ze boven laat spelen, zitten een paar ongeleide projectielen tussen. Hier is het dus gewoon volwassenen en kinderen door elkaar heen, in het zitgedeelte wordt er dan natuurlijk niet gespeeld maar als je naar de keuken loopt moet je uitkijken dat je niet op speelgoed of een kind staat , druk ja maar gezellig. Speelgoed ligt ook overwegend beneden, zoals: playmobil, garage, auto's, schoolbord...de bak met lego en nog wat klein spul en de zwaarden had ik veilig opgeborgen Dit jaar gaan we voor een vaste trap naar zolder waar we een speelzolder van maken, lijkt me ook wel fijn.