Ik ben op zoek naar een buggy waar ik onze maxicosi cabriofix kan zetten, die licht is en makkelijk in te klappen en die er een beetje fatsoenlijk uit ziet en betaalbaar is. Nu zou ik het liefst de nuna pepp kopen maar vind dat toch best een prijzige en daar zou ik dan ook nog los adapters bij moeten kopen en een regenhoes etc. Nu kwam ik door te googlen op de quinny senzz uit. Wordt niet meer verkocht maar is bij babyvalue nog te kopen voor 129 incl alle accessoires! Dat vind ik een mooie prijs en hij ziet er leuk uit. Maar is dit ook een goede buggy? Waarom zouden ze niet meer verkocht worden? En iemand enig idee of de maxicosi cabrio fix er op kan? Kan namelijk niet vinden welk type maxicosi er op kan..
ik vind het altijd een beetje gammel, die kleine wielen en dan hobbelt t zo met die maxi cosie... ik weet dat de quinny zapp waardeloos is, zowel mijn zoontje van 14 maanden en t kindje van een vriendin van mij an 28 maanden zitten er niet goed in, ze hangen erin! maar de quinny senzz weet ik dus niet....
Ik heb hem! ik vind het een fantastische buggy. Erg veel en lang plezier van gehad met mijn dochter en met mijn zoontje ga ik hem straks weer gebruiken. Hij is niet te vergelijken met de Zapp. Veel groter en steviger en "ligt beter op de weg" . Er kan geen maxi cosi op. Ook kan hij niet helemaal plat (wel half in een soort relaxstand). Wat hij wel heeft is dat hij in één beweging uit te klappen is. Het is een soort klapstoel met wieltjes. Hij heeft veel hoofdruimte. Zonnekap zit hoog, zodat ze nog lang eronder kunnen. Ook genoeg beenruimte (ik vind dat in gewone buggy's kinderen vaak met te hoog opgetrokken knieën zitten). Ook zit er ruime boodschappen mand onder, zodat je veel mee kan nemen. Hij is heel stabiel en stevig. Je kan er een luiertas en andere tasjes aan hangen zonder dat hij omvalt. Ook had mijn dochter een hele goede zit erin (geen gehang zoalsje vaak ziet in buggy's). Voor mij de ideale buggy. Er zijn weinig mensen die hem hebben in Nederland. Toen ze hem nog niet gingen opdoeken was hij nog vrij duur: 300 euro. Wij hebben we voor 260 euro gekocht. De meeste mensen hebben dat niet over voor een buggy. Hij is eigenlijk ook niet bedoeld als buggy maar als combi-wagen. Er is een kinderwagenbak die je op frame van de senzz kan vastmaken. En de "buggy" is eigenlijk een wandelwagen. Volgens mij is dat de reden dat hij niet goed liep en dat ze hem nu gaan opdoeken. Jammer, is echt een top wagen. Oh ja, mocht je dat belangrijk vinden, hij kan niet mee op de fiets.
Correctie. Nav jouw verhaal ben ik even gaan googlen en ik kwam erachter via Duitse site dat maxi cosi cabriofix (staat nadrukkelijk maxi cosi cabriofix) er op past. Ik snap er niets van. Destijds is bij Babypark gezegd dat dat niet kon. Ik vond dat wel raar, want bij een combi wagen hoort m.i. wel dat je ook maxi cosi erop kan doen. Maar voor ons was dat toen niet zo relevant, omdat mijn dochter al niet meer in maxi cosi paste. Nu wel weer relevant omdat we zoontje hebben van 4 maanden. Dus bedankt voor de tip! Nu nog ergens die losse adapters proberen te krijgen (via Nederlandse site).
Nou ik heb net adapters besteld bij quinny site. Voor de zekerheid nog even gebeld of maxi cosi cabriofix past. Dat is dus echt zo. Verder gevraagd waarom senzz eruit gaat en verkoopcijfers vallen inderdaad tegen.
Bo75 dank je voor je antwoord! Ik heb hem inmiddels besteld! Koopje voor 129 vind ik gezien alles wat er bij zit. Deze buggy is precies wat ik zocht ook fijn om een goede ervaring te lezen! Had wel al een beetje gegoogled en ben wel ervaringen tegen gekomen maar vind het ook fijn een recente ervaring te lezen. Enige wat ik jammer vind is dat hij niet mee op de fiets kan. Weet niet of wij dat zouden missen dus heb hem toch besteld. Mochten we dat wel missen dan kan ik de nuna pepp van mijn moeder daarvoor gebruiken. Nog een vraagje aan je, heb je er een voetenzak bij? Ik vind de originele namelijk erg duur (heb ook al een goede voetenzak in mn bugaboo donkey zitten) dus vroeg me af of die van de prenatal er ook in kan. Dat dat dan ook een beetje zit zeg maar. Die zak is nu namelijk maar 19 bij de prenatal!
Sorry voor trage reactie, zie je berichtje nu pas. Er zit geen voetenzak bij. Voor mijn dochter was dat bij de aanschaf van de quinny senzz niet meer nodig. Afgelopen zomer toen ik zwanger was heb ik met het oog op de komst van mijn zoontje en omdat ik wist dat de senzz eruit zou gaan de voetenzak los besteld voor ca. 60 euro. Echt belachelijk duur in verhouding tot huidige prijs hele buggy, maar goed hij was in dezelfde stof en kleur als de bekleding (purple kate) en dat vond ik erg mooi. Toen ik voetenzak binnenkreeg heb ik hem heel snel weer teruggestuurd. Hij viel heel erg tegen voor die prijs. Ontzettend klein (terwijl buggy zelf groot is) en van helle dunne stof waar volgens mij wind zo doorheen waait. Ik heb verder nog niet gekeken voor andere voetenzak. Voorlopig ligt zoontje nog in kinderwagenbak en daarna zal hij zitten in wandelwageninzet van onze combi-wagen (Teutonia Cosmo, ben ik ook weg van) waar al voetenzak bij zit. Maar het lijkt mij dat een universele voetenzak er wel in zou moeten passen. Ik zou als ik jou was even wachten totdat je buggy hebt, dan kan je gaan passen en meten. Ik ga zelf bij nader inzien wachten totdat het zo ver is en dan kijken of het nog nodig is. Tegen de tijd dat ze in buggy zitten willen ze vaak ook af en toe eruit om even te lopen en dan zit je met vieze schoenen en zo.
Ik heb de buggy inmiddels binnen! En er een voetenzak van prenatal bij gekocht. Zit prima! Ben er nu al blij mee terwijl ik hem nog niet gebruikt heb haha