Bijna-ongeluk

Discussie in 'De lounge' gestart door Gooischemama, 2 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Het valt me steeds vaker op dat als ik op de weg rij met de auto dat ik een BIJNA-ongeluk krijg.
    En 9 van de 10 keer is het echt iemand anders schuld

Vandaag rij ik op een doorgaande weg en iemand anders douwt zo die auto voor mijn auto waarop ik echt op de rem moest trappen met een uitwijkmanouvre.Hart zat in me strot ben me echt kapot geschrokken.

Rij ik later van me ouders terug naar mijn huis steekt er een hond de weg over.Weer een uitwijkmanouvre met rem.
    Baasje nergens te bekennen en ik weer met me hart in me strot.

Had het laatst ook met een oudere man die (eigenlijk) moest wachten totdat ik voorbij was gereden omdat hij haaientanden had.
    Moest toen me auto echt tot stilstaan zetten want die vent geeft nog vrolijk gas bij ook totdat ik me raam naar beneden deed en ff schreeuwde "Hallo je ziet toch dat ik voorrang heb je hebt haaientanden staan man"

Dit soort dingetjes lijken steeds vaker te gebeuren
    En ik ben alles behalve onzeker in het verkeer
    Hou echt wel van doorrijden maar hou me ook wel aan de verkeersregels

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik ga 1 keer per week met de auto naar m'n werk in Tilburg en het is steeds vaker net wild west op de snelweg. Auto's halen rechts in en snijden je gewoon af. Het is dat ik zelf altijd voldoende afstand houd en dat ik daardoor al heel wat ongelukken heb kunnen voorkomen.

3. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Ja idd dat soort dwaze dingen bedoel ik dan ook ja
    Heb geleerd dat ik links moet inhalen en niet van rechts

Ben echt geen moraalridder ofzo hoor
    Ik rij ook wel is te hard en scheur door de bochten (meestal als ik haast heb geen excuus maar goed)
    En als het oranje is geef ik soms ook ff gas bij
    maar voor de rest stop ik netjes bij een zebrapad
    Als ik een blinde zie dan stop ik ook toeter nog even dat diegene door kan lopen
    Snelweg ALTIJD links inhalen behalve in de file

Vind het autorijden steeds meer een gevaarlijke onderneming worden en dan willen ze de leeftijd nog verlagen dat je je rijbewijs kan halen

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik stoor me op dit moment vooral aan de motorrijders, en voordat iemand wat zegt.. Heb zelf ook mijn motorrijbewijs.. Dus ben niet anti of zo..

Gevaarlijk inhalen, als we 70 rijden op de snelweg met 90 er tussendoor zigzaggen..

En het is net of iedereen haast heeft tegenwoordig, auto's , motoren..

5. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Ja miss dat er daardoor meer BIJNA-ongelukken zijn vanwege haast
    en alles

Maar echt bevoordelijk is het nou ook weer niet voor je hart

Ookal is het geen ongeluk met schade en gewonde het had wel kunnen gebeuren en ookal ben je er goed van af gekomen toch zit de schrik er goed in

Niemand anders last van

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja, gisteren nog, ff een auto met aanhanger voor ons langs, moest vol in de ankers... en die gast trok nog langzaam op ook en het was zo'n lange aanhanger...

Maar niet alleen in de auto hoor... ook op de fiets overkomt het me.
    Vorige week fietste ik bij het ziekenhuis weg en ik reed netjes het fietspad, maar half groningen doet dat niet en moest ik dus met 2 kids en dikke buik vol in de remmen omdat ik gewoon afgesneden werd door mensen die van links kwamen. Vanmorgen fietste ik op een voorrangsweg en ook een fietser die leuk ff doorfietst...

oh ja, en van de week hadden we bijna een reiger door de voorruit, die week uit voor een vrachtwagen (steeg net op uit de sloot)

7. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Op de fiets heb ik geen problemen (heb namelijk geen fiets)

Maar ook als voetganger zijnde word je bijna voor je flikker gereden

8. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    OOOO dit is zo herkenbaar!
    Als ik alle bijna ongelukken echt zo hebben zou ik iedere week wel een flinke deuk tot ernstig ongeluk hebben.
    Het lijkt wel of er steeds meer mensen zijn die of gewoon weg niet weten wat de regels zijn,ze niet willen na leven of gewoon zo aso zijn dat ze lak aan de rest hebben en denken dat ze alleen op de wereld zijn en daarom alles mogen en kunnen.

Snap best dat je een keertje wat over het hoofd kunt zien dat gebeurt iedereeen weleens en mij ook of een keertje wat te hard rijd maar gewoon doelbewust anderen in gevaar brengen is toch van de zotte!
    Die regels zijn er niet voor niets en ook om het dus overzichtelijk te houden.

Laatst toen mijn tante gecremeerd werd duwde een vrachtwagen zich even leuk tussen de rouwstoet in terwijl iedereen vlaggetjes had,in eerste instantie zei ik nog misschien heeft hij het helemaal niet door tot hij weer ging inhalen en dus achter de lijkwagen reed en nog toeteren ook of we niet door konden rijden echt ik was pislink!

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Jup dat is mij ook opgevallen.

Ik had laatst ook, 20 meter voor de rotonde zit een spoorwegovergang. Wachten voor de trein als 5e ofzo in de rij.
    Trein weg(binnen een minuut gaan de bomen weer dicht voor de vertrekkende trein) auto's gaan het spoor over, ik blijf voor het spoor wachten ttodat de 1e auto de rotonde oprijd zodat ik over het spoor kan.
    Hij trekt op, ik trek op..Sta midden op het spoor als iedereen op de rem gaat... Groepje scholieren op scooters die inene over de rotonde kwamen jagen.
    heb de auto opzij gegooid over het fietspad tussen een paaltje en de auto voor me, om mn kont maar van het spoor af te krijgen.
    Stelletje aso's...

En op de autobaan.
    Ik rij rechts, wit busje komt langzaam links naast me rijden.
    Blijft daar hangen rijd door totdat onze neuzen gelijk zijn, en gooit inene die bus naar rechts! Mafkees. Thank god voor de vluchtstrook!

10. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Hier heb je een lange doorgaande 50km weg. Met 3 stoplichten op dat lange stuk. En, echt.... altijd als ik er rijd, best regelmatig, zie ik 1 of meerdere auto's door rood rijden! Gisteren stonden wij aan zo'n stoplicht om rechtsaf te gaan. Komt er een auto met noodgang voorbij waarvan onze auto gewoon even van wiebelde.... gewoon door rood!
    Ik begrijp werkelijk waar niet dat daar niet regelmatig ongelukken gebeuren.

11. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum

Zo hoe bedoel je asociaal:(

@mams136 haha de vluchtstrook heeft volgens mij al wel wat levens gered ja:D

Foutje van een vriend van me was vergeten te tanken dus ik en me sz midden op de A12 120 rijdend op de meest linkerstrook valt de auto uit:$:$
    Wou naar de rechtervluchtstrook en zo'n klotevrachtwagen wil me er niet langs laten:x
    dus ben maar naar de linkervluchtstrook gereden snelheid was inmiddels nog iets van 60 waar we 120 mochten en dat op de linkste baan

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ja had ik vandaag dus nog..
    Was met 2 vriendinnen wezen wandelen, en had zoontje mee in de wandelwagen.
    Lopen hier bij ons de wijk weer in, komen we bij de fysio aan.. waar parkeerplaatsje voor is.
    Ik loop gewoon met zoontje over de stoep, wil er een vrouwtje naar achter rijden.
    Ze ziet me lopen! En dan verdorie toch nog naar achter blijven rijden he.. terwijl ik notabene ook de wandelwagen bij me heb.. en dan niet even stoppen ofzo.:x
    pff sommige :(

13. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had vorige week 2x zo´n bijna-ongeluk.
    1e keer, ik rijd over een 60 km weg, ernaast ligt een fietspad.
    Ik zie een vrouw in de berm staan wachten,kijken. En net wanneer ik bijna bij haar ben, besluit ze opeens om over te steken.:$ Ik vol in de remmen en het ging maar net goed. Ik snap nog steeds niet waarom ze nou opeens ging oversteken. Alsof ze zich expres voor mijn auto wou gooien ofzo. Mijn hemel ben mij echt rot geschrokken.

2e keer, Bij een rotonde waar de fietsers GEEN voorrang hebben.
    2 jongens van een jaar of 14/15, ik had al zo´n vermoeden dat ze gewoon door zouden rijden. En maar goed ook, anders had ik er zeker 1 onder de auto gehad. (1 van mijn grootste nachtmerries trouwens)

14. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik had het vorige week ook. Reed over de snelweg naar mijn werk, en daar waar ik de afrit neem, begint ook altijd de file. Ik reed dus op de afrit, terwijl op de snelweg zich een file begon te vormen en opeens is er een of ander idioot in een busje die vanuit de file zonder te kijken zijn bus op de afrit gooit. Ik ging vol in de slip, en hij ging net op tijd terug. Wauw. Ik zag het al helemaal fout gaan.

15. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik dacht altijd 'als ik een fel gekleurde auto heb, zien ze me wel'
    nouuuu mis! Ik begon met een fel geel autootje *fiatje* en daarmee werd ik van de weg af geduwd door een vrachtwagen, ik was HEEL blij met de vluchtstrook!
    Nu heb ik een fel rode en nog zien ze je over het hoofd.
    Pas geleden stond ik te wachten bij het stoplicht en mijn licht was al groen, ik kijk ALTIJD of er nog meer verkeer aan komt, komen er gewoon nog even 2 vrachtwagens aan denderen!
    Dan ben je pas echt blij dat je nog even kijkt, ook al is het groen en kan je eigenlijk doorrijden.

Ook vaak genoeg dat motoren nog f tussendoor komen in de 'file/drukte' omdat je maar 70 kan rijden..
    Ik zie het zo vaak NET goed gaan, nog even en het is niet meer leuk om te rijden.

Pas geleden nog, ik ging Jayden ophalen bij mn ouders vandaan.
    Dat zijn 3 banen met stoplichten naast elkaar, linksaf, rechtdoor en rechtsaf.
    Ik sta op de baan van rechtdoor, mijn licht is groen, die van linksaf is rood maar degene die naast me staat voor linksaf geeft tegelijk gas met mij en wil nog f invoegen.
    Hij had mij niet gezien, neee mn neus!! Fel rode auto staat naast je bij het stoplicht, op de JUISTE baan en die zie je over het hoofd?? Dan moet je echt langs de oogarts hoor, dan kan de opticien je ook niet meer helpen.
    En afgelopen donderdag deedtie WEER hetzelfde!
    Weer alles voorbij rijden zodat hij vooraan stond op de baan voor linksaf maar weer ging meneer rechtdoor.
    Dit keer heb ik hem er dus NIET tussen gelaten, kom nou zeg.. mafkees.
    Voor linksaf dan moet je ook linksaf gaan en niet recht door! grrr stelletje aso's.. rijbewijs bij een pak melk gekregen??

16. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Heel herkenbaar jullie verhalen.

Hier nog eentje die blij was met de vlucht strook.
    Op een ochtend reed ik na mijn werk.
    Was op de snelweg en reed gewoon 120.
    Ging een vrachtwagen inhalen.
    En in de verte kwam een auto.
    Die auto reed duidelijk harder dan 120 want hij moest ineens volop op de rem (toen ik inhaalde was hij echt nog ver weg)
    Begingt die man met groot licht te seinen en te bumper kleven.
    Toen ik die vrachtwagen in gehaald had ging ik netjes terug na rechts.
    En keek even naar links om te kijken wat voor mafkees dat was.
    Die man keek mij aan en gooit zo zijn auto na mij toe,waardoor ik moest uitwijken en de vluchtstrook op moest.

17. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Dat meen je niet agnes?????????
    wat een aso
    Heb je ze kenteken opgeschreven???

Je mag 112 bellen en het kenteken door geven worden ze van de weg gehaald

18. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Nee helaas niet.
    Was op dat moment te verrast en overrompelt dat ik daar niet aan dacht.
    Later had ik ook zoiets van "shit dat ik zijn kenteken heb opgeschreven"

19. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Op zo'n moment denk je daar dan idd niet aan

Had ik eigenlijk ook moeten doen bij die auto desnoods er achteraan rijden zodat ik ze kenteken had
    maar schiet niks op

Me moeder had al zoiets van je had hem dr in moeten laten rijden hij zou het erger vinden dan jou (splinternieuwe audi ik oudere mazda) al zou ik het ook erg vinden ben erg gehecht aan me auto

20. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb ook wel eens gehad dat er 1 zomaar kwam invoegen en dat we dus met z'n 3en naast elkaar op de snelweg reden.. Gelukkig had ik toen een vrij klein autootje (toyota starlet) maar heel relaxt vond ik het niet.

Deel Deze Pagina