waar eerste schoentjes kopen en hoe weet je de maat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 11oktober, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet je de eerste baby schoenen bij een speciaalzaak kopen? Of kun je daarvoor ook terecht bij bijvoorbeeld en scapino ofzo? En hoe weet je welke maat je nodig hebt?

2. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    ik ben wel naar een kinderschoenenwinkel gegaan en daar hebben we gewoon gepast en de meneer zei schoen moet ongeveer nog 1 cm ruimte over hebben.
    Ik weet niet of bv scapino, bristol etc ook eerste babyschoentjes hebben en dan ook nog eens goede van leer enzo.
    Zal best wel maar ik weet het niet.
    Ik heb het schoentje gehaald bij tientenen Kinderschoenen in de nieuwe webshop van Tientenen! | Tientenen.nl van het merk shoesme in de uitverkoop 39.95.

3. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Wij gaan vanmiddag de eerste schoentjes kopen.
    Ik zou niet naar Scapino gaan maar gewoon naar een betere schoenenzaak.
    Wij gaan naar Durlinger, niet naar een speciale kinderschoenen winkel.

4. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik ben naar een speciaal zaak gegaan en heb ze door de kenner aan laten meten
    zelf klooien vond ik not done voor haar nog goede voetjes, die ik graag zo wil houden
    ik was 60 euro lichter maar ze heeft echt topschoenen, loopt er al 3 maanden op, zitten nog steeds top!
    en ik laat ze 1 x per maand even controleren door dat zelfde zaakje. ook echt topservice

5. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    wij hebben haar voetjes laten meten bij een "duurdere" schoenenzaak. Omdat we daar geen mooie schoentjes vonden zijn wij daarna naar de bristol gegaan. We wisten immers de maat en vonden de schoentjes van het merk woeffies mooi en betaalbaar!

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier voor de 1e schoentjes naar een speciaalzaak geweest. Schoentjes daarna waren van Dr. Visser (scapino) maar die vind ik te stug als 1e schoentje.
    Hier nu verder Hush Puppies en Dr Visser gehad, beide vallen hier goed.

7. Koon

Koon Niet meer actief

Ik zou áltijd de voetjes laten meten bij een goede zaak, ongeacht of je daar dan uiteindelijk schoenen koopt.

Ik vind het super belangrijk dat kinderen goed passende schoenen aan hebben. Sommige kinderen hebben bijvoorbeeld bredere/smallere voetjes en hebben net een ander merk nodig.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Hier gewoon de voetjes op laten meten bij de scapino. Leidinggevende had er een speciale cursus voor gevolgd.
    schoentjes komen ook bij scapino vandasn. Dr visser schoentjes met flex zolen, kiddy kicks en hushpuppies.

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.704
    2.515
    113
    Om te beginnen zijn leerloopschoentjes goed, speciaal voor kleine ukken, met soepele zool. Ik heb ze bij scapino enz nooit gezien. Wij zijn ook expres naar een speciaalzaak gegaan om goed op te meten.

10. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    1e paar heb ik op laten meten bij de speciaalzaak (shoesme), daarna clarks met flexzone gekocht bij de scapino, de volgende 2 maten clarks liggen al klaar voor de herfst en winter (uitverkoop winter 2011) en heb de voeten in de winkel weer laten opmeten.

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    wij gaan altijd naar een speciaalzaak.
    vind voeten erg belangrijk. al vind ik het een erg dure bezigheid pfff mijn max bedrag is 90 euro ben toch vaak rond de 75/85per paar kwijt. ze krijgen 1 paar in de winter en 1 paar in de zomer vaak om de 3 maand even meten zo heeft de jongste vaak dat hij een maat overslaat ze groeien snel

12. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Wij zijn geslaagd vanmiddag.
    Het was even passen want ze heeft eigenlijk maat 20 maar van de schoentjes die ik leuk vond 21.
    Ze zijn van het merk Jochie.

Deel Deze Pagina