Waar en waneer zijn jou vliezen gebroken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door 894hi, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 894hi

894hi Niet meer actief

Waar en waneer zijn jou vliezen gebroken?
    was je thuis sliep ? sliep je ? of was je aan het winkelen?
    en waneer? en met hoeveel weken?

Ben wel benieuwd bij ons op de zwangerschaps cursus werd er opeens gezegt als je vliezen breken en je kindje is nog niet ingedaald moet je meteen gaan zitten (vanwege de navelstreng die naar buiten kan komen enzo) en dat maakt niet uit waar je ben al ben je in de hema ... vond dat wel een beetje raar klinken mja het zal je maar gebeuren...

2. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Precies met 40 weken, gewoon op toilet

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    40 weken en 5 dagen...door de VK in het ziekenhuis...om te kijken of het de ontsluiting die op 3 cm bleef hangen kon versnellen....helaas...na nog eens hetzelfde aantal uren wat er vooraf ging om die 3 te krijgen...1cm erbij...werd er besloten keizersnede...half uurtje later ik in ander bed, op weg naar de OK.....jaja....persweeen! Volledige ontsluiting en op OK nog eventjes snel normaal bevallen hihi...

Ach ja... zucht...ben benieuwd als ik weer zwanger raak hoe het dan zal gaan...zou dan thuis willen bevallen...en het gewoon willen afwachten...indien mogelijk dan he!

Groetjes,
    Miranda

4. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    #4 kaatjesmam, 12 jun 2009
    Laatst bewerkt: 12 jun 2009
    Met 38,5 week toen ik 's morgens opstond uit bed. 2 uur later begonnen de weeen.
    Ik heb inderdaad ook geleerd dat je moet gaan liggen als je vliezen breken en je kindje is nog niet ingedaald. Maar de kans is zo klein dat dit op een rare plek gebeurt. Het gebeurt maar bij 10% van de vrouwen dat je vliezen breken voordat de weeen beginnen. En dan moet je ook nog in de Hema (of zoiets) zijn EN je kindje niet ingedaald zijn.
    Maar bij mij wel erg fijn. Je weet dat je kindje eraan komt en kan nog rustig even de dingen voorbereiden (man naar winkel schoppen bijvoorbeeld).

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Op de verloskamer zijn ze door gynaecoloog gebroken. Dit nadat ik al 8 uur lang heftige wëeen had en de onstluiting bleef hangen op 3 cm. Na het breken van de vliezen ben ik in een half uur naar volleidige ontsluiting gegaan :D

6. 2009mama

2009mama Niet meer actief

4 weken tevroeg, midden in de nacht, boven in bed, ( steeds kleine beetjes, geen hele plons, dus mijn bed was niet meteen zeiknat :p )

7. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Bij mij met 39 weken en 6 dagen, zet lekker op de bank, had net gedoucht en ineens.. pets.. bank nat! hahaha
    (kon meteen weer douchen :p )

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Tijdens de bevalling door de vk

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier in DLD zeggen ze dat het achterhaald is dat je liggend moet worden vervoerd als je kindje niet ingedaald is. Totale onzin vinden ze het... Nou ja, we zien wel!

10. Skye

Skye Niet meer actief

Hier met 39+1. Was net bij mijn ouders aangekomen en stond in de keuken te praten toen ik het nat voelde worden. Daarna gelijk om de 2/3 minuten weeen en 5 uur later was Kyra er.

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    met 38 weken en 2 dagen. Ik draaide me om in bed. Het was 23:10 uur.

12. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    39 weken.
    s`nachts....ik werd er wakker van!!

13. Bri

Bri Niet meer actief

Bij mij zijn de vliezen gebroken toen ik in bed lag... te persen. De vk heeft ze gebroken toen ik al een half uurtje of zo aan het persen was.

Overigens zeiden ze hier dat je nog wel naar huis kunt gaan als je vliezen breken en je kindje is nog niet ingedaald, dat je dus niet in de winkel of op straat op de grond hoeft te gaan liggen. Maar wel meteen (rustig) naar huis of een andere plek waar je een beetje prettig kunt gaan liggen en de vk bellen.

14. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Hebben jullie er op een gegeven moment ook rekening mee gehouden dat het zou kunnen gebeuren? Door bijvoorbeeld ook een zeiltje in de auto te leggen en dat soort dingen?

15. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hoi,

Hie met 38 weken en 6 dagen. Ik zat naar House te kijken en stond op om te gaan plassen. Ineens was de vloer zeiknat, hihi!

16. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Niet!.. mijn zoontje is met de "helm" op geboren..
    Vliezen braken pas toen zijn hoofdje geboren was.. 13wk te vroeg.

17. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
  18. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn vliezen braken met 39 weken en 5 dagen. Het gebeurde 's nachts om 04.00, toen ik in bed lag. Ik voelde/hoorde een knap in mijn buik, en toen kwam er echt een grote golf water uit...heel raar was dat. Ik kon nog net uit mijn bed springen voordat het allemaal op mijn matras kwam (ik had er wel een zeiltje op trouwens).
    Toen mijn vliezen braken had ik trouwens al 4,5 uur weeën...

19. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Misschien dus ook handig om iets op de vloer te leggen als je vloerbedekking hebt:(

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

valt me op dat er veel meiden ten eerste al voor de 40 weken de vliezen hebben gebroken en ik had gelezen dat maar bij ongeveer 10 procent van de vrouwen de vliezen eerst breken en dan pas de weeen beginnen en bij de overige 90 procent eerst weeen en later pas de vliezen gebroken. Maar hier zijn veel die het wel eerst vliezen hebben gebroken. Ben ook benieuwd wanneer het bij mij gebeurd. ik heb s nachts een maandverband in en niet het zeiltje. Omdat ik al slecht slaap en dat zeiltje je alleen maar meer uit je slaap haalt. en ja het kan heel goed ook gebeuren op de bank bijvoorbeeld (gelukkig hebben we laminaat)

Deel Deze Pagina