Waar en waneer zijn jou vliezen gebroken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door 894hi, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier met 38 weken /6 dagen. Om s'nachts 2.15 ik sliep dus, maar werd wakker van de nattigheid dacht dat ik in bed had geplast. 2,5 uur later was onze zoon geboren ging dus heel snel!

2. kate77

kate77 Lid

15 nov 2008
    82
    0
    0
    Ellen: een maandverbandje is niet voldoende hoor!
    Bij mij: exact 40 weken thuis, dochtertje 3 dagen later geboren

3. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Bij mij braken de vliezen bij exact 38 weken. Ik werd om 05.00 uur wakker omdat ik dacht dat ik moest plassen en toen ik op de wc zat gebeurde het. Ik verloor zo veel vruchtwater, daar had zelfs geen pak maandverband weerstand aan geboden haha. Je kunt je dan ook wel voorstellen dat ik erg blij was dat ik op het toilet zat. Overigens verloor ik gedurende de bevalling ook steeds vruchtwater, dus ik had gewoon erg veel.

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    Hier met 38.6 wk,, ik lag op de bank trauma centrum te kijken toen ik ineens een plop voelde en naar de wc moest,, halve wege stroomde het eruit,, met 39 wk is Liam geboren,,

5. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Mijn vliezen zijn gebroken om half 2 s'nachts...ik was toen 36 weken en 1 dag zwanger!

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier 39+2 de vliezen gebroken. Had net buiten de deur geluncht met mijn moeder. We kwamen thuis, ik ging naar de wc en het bleef maar stromen,...Niet in een keer, het duurde heel lang en steeds kleine beetjes. Maar maandverand helpt niet hoor. Kraamverband gaat beter. zo'n 15 uur later begonnen de weeen. Toen duurde het een paar uurtjes en Evy was er!

7. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Aan zelfs kraamverband had ik aan 20 pakken niet genoeg gehad.....whahahahah!

8. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Bij de eerste: Was ik net klaar met een verf-klusje..ging op de bank zitten en wat drinken..pats..vliezen gebroken..(6 dagen voor de uitgerekende datum)

Bij de tweede: Kreeg ik eerst weeen..rond de 6 cm ontsluiting zijn ze toen doorgeprikt..half uur later was ik bevallen.. (3 dagen voor de uitgerekende datum)

Bij de derde: Kreeg ik ook eerst weeen..ook bij 6 cm. doorgeprikt 40 minuten later bevallen..(bevallen op de uitgerekende datum)

9. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier zijn ze gebroken door de VK met ruim 37 weken. De weeën waren al begonnen maar hadden weinig regelmaat en kwamen maar om de 4-5-6 minuten.
    Vond het daarom wel goed te doen, VK kwam toch maar even kijken, maar meer omdat ik nieuwsgierig was of ik ontsluiting zou hebben.
    Zat ik al op 9cm! :) Dus boven in bed zijn heel relaxed mn vliezen gebroken en de kraamzorg was nog net op tijd, want hooguit uurtje nadat ze gebroken waren was Jayro er al. Oh ja en zelfs nadat ze gebroken waren zaten er lange pauzes tussen mn weeën. Mijn lichaam doet het een beetje anders ;)
    Oh ja en het was een heeeele golf, ze had flink wat doeken en dingen nodig om het op te vangen. Toch knap dat mn bed droog was gebleven! ;)

10. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    38 weken om 7 uur s'ochtends, ik was al van bed af.

groetjes sjolie

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Met 39w4d toen ik s'nachts opstond om te plassen braken mijn vliezen, vlak daarna kreeg ik weeen. En die kleine was bij mij niet ingedaald, maar moest gewoon op eigen houtje naar het ziekenhuis!
    Uiteindelijk een KS geworden omdat ze dus niet in kon dalen, blijkbaar! ;)

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

mmm moet ik toch eve wat anders verzinnen. of hopen dat ze niet s nachts breken en ze netjes gaan wachten als ik op de wc zit hahaha!!! Er stond dat het voldoende was om het eerste op te vangen en dat je daarna wel wakker bent en de rest dus op de wc op kan vangen. ik ga waarschijnlijk maarhopen dat ze ergens anders breken. Met een zeiltje slapen word hem ook niet echt slaap al zo slecht!!!

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Eerste kind: vlak voor het persen, door de vk
    Tweede kind: bij de start van de bev. door de vk

14. najma

najma Lid

10 mei 2008
    52
    0
    0
    Sociaal dienstverlener
    OMG. LEIDEN
    Tijdens de weeen bij 4 cm ontsluiting.
    had me net helemaal aangekleed omdat we naar het ziekenhuis zouden gaan vertrekken. verloskundige was er gelukkig nog.
    uurtje later was me meisje geboren

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Eerste bevalling zijn de vliezen gebroken door de gynaecoloog (dus in het ziekenhuis) om ong 22.00 uur in de avond en smorgens om 07.03 uur en om 07.29 uur zijn de kleintjes geboren.

Tweede bevalling zijn de vliezen gebroken door de gynaecoloog (dus in het ziekenhuis) om ong 05.50 uur smorgens en dezelfde ochtend om 08.22 uur is de kleine geboren.

16. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Mijn bevalling is eigenlijk ook begonnen met het breken van de vliezen.
    Het gebeurde hier met 40 weken en 3 dagen.
    Ik zou net opstaan om naar de wc te gaan en toen hoorde ik iets scheuren en ineens was m'n broek kletsnat.
    Toch zette m'n weeen helaas niet door, dus ben ik 3 dagen later ivm langdurig gebroken vliezen ingeleid.

Liefs Elly.

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    bij mij snachts om half 5 ik was toen 42 weken en 1 dag zwanger
    ik wilde net mijn bed in stappen toen ze braken
    gelukkig in mijn bed, had matje al klaar liggen ;)
    en na 15 uur is casey geboren dmv een keizersnede (uiteindelijk)

18. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

bij 40+1 midden in de nacht in het ziekenhuis daarvoor al hele dag weeen gehad.
    Ik vond het maar een raar gevoel maar ik was dan ook al een beetje van de wereld vanwege de slaap en pijnmedicatie injectie in mijn been

19. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ben met 41 wk om 1 uur 's nachts begonnen met (al) flinke weeën. Om 4 uur vk gebeld, die was er om 4.30uur en 5 minuten voor zij er was braken de vliezen in bed.

Vind het wel knap dat je nog uit bed kon spingen, hier was er geen houden aan.:p;)

20. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Bij mijn zoontje in bed sochtend vroeg (in het ziekenhuis, nog geen weeen),
    Bij mijn dochtertje op het bevallingsbed tijdens heftige weeen. En toen 7 min erna geboren:)

Deel Deze Pagina