Hier met 39+2 weken. Onder de douche...ideale plek! Ook nog geen weeen op dat moment. Een uurtje later wel. En nog eens een half uur later persweeen. 5 uur na het breken van de vliezen is Marciano geboren. Even een vraagje aan de dames wiens vliezen dus braken nog voor de weeen... Hebben jullie nu ook dat je het gevoel hebt dat het weer net zo gaat? Gisteravond durfde ik gewoon bijna niet te douchen. (had best een heftige bevalling met persweeen-storm vanuit de rug...) Ik zie er nu toch wel een beetje tegenop. Natuurlijk blijf ik wel douchen, maar toch moet ik sinds een kleine week er elke keer weer aan terug denken en dan ben ik dus echt bang dat het weer net zo gaat...
Hoi, Net zoals ze zeggen, iedere bevalling gaat weer anders. Ik zou me proberen er niet druk over te maken (jaja, makkelijk gezegd, ik weet het, hihih)
mijn weeën zijn door de gyn gebroken, toen ze moest voelen hoe de kleine lag en haar aan moest sluiten op de hartmonitor. Bij 2-3 cm ontsluiting, in het ziekenhuis. 11 uur later was ze er
Ik moest die nacht enorm veel naar het toilet,elk uur bijna! om 5 uur moest ik dus weer, maar dacht blijf lekker in men bedje liggen. Ik moest een "windje" laten, dus ik zette een klein beetje druk, en dacht dat ik in men broek plaste dus ben ik maar opgestaan om naar het toilet toe te gaan. Eens ik uit bed was, voelde ik weer een beetje stromen en dacht ik nog; alle, blijf ik nu plassen, of wa is da nu? en het stopte... dus ik naar het toilet, ik zet me neer, en het bleef stromen!!! Toen dacht ik; how, dit is geen plasje meer! ik maakte me proper en zag toen ook dat het niet helder was en wist meteen dat de baby in het vruchtwater gepoept had. Men vriend wakker gemaakt, me gewassen (intussen bleef het maar komen precies dat vruchtwater! ) en aangekleed en zijn we maar naar het ziekenhuis gereden. om 6 uur kwamen we daar aan. aan de monitor gelegen, maar er was nog geen weeenactiviteit... om 8 uur kwam de gyneacoloog even voelen hoeveel ontsluiting ik al had, 5cm! toen kwamen er lichte weeen op. Om 9 uur plots een weeenstorm! ik hield het niet meer uit!!!! EPIDURALE, ik wil verdoving, ik hou dit niet vol ... ok, dus de vroedvrouw komt even langs om te melden dat de anestisist op de gang is, maar hij is druk bezig met nog 3 andere damens,en dan is het aan jou,dus nog even geduld... ok! ik nog even geduld, maar het was echt niet te doen. Aanhouwende naar het toilet omdat ik dacht dat ik moest kakken ... maar dat was niet! ik zei tegen men vriend; Die kleine wilt eruit, die zit gewoon klaar! ga iemand roepen! men vriend probeerde mij te kalmeren, maar dat lukte niet zo goed, ik had gewoon al persdrang! na een lang uur (10uur dus) kwam de vroedvrouw nog is even kijken naar de ontsluiting, want de anestisist was in aantocht ... Mevrouw, als u weer een wee voelt mag u mee persen! u heeft 10cm en de baby zit volledig ingedaald en klaar om te komen! ik ga snel de gyneacoloog bellen ... EN MIJN EPIDURALE?? jah, u wilt hem nog? mss is het niet meer nodig, want de baby gaat er vlug zijn hoor? ok, doe dan maar geen,dan doe ik wel zonder!! en om 10.25uur is ons klein meisje, Selena, geboren! 4.015kg en 53cm! ben stiekem toch fier op mezelf dat ik zonder verdoving ben bevallen!
Bij Jasmijn zijn ze om 5.30uur gebroken. Ik lag in bed en voelde een plop. Ik durfde niet op te staan, maarja kan het natuurlijk niet negeren. Dus toch uit bed gestapt, waarop het vruchtwater zo op de vloer plensde. Bij Madelief hetzelfde verhaal, alleen was het toen 3.00uur. Gelukkig allebei 's nachts. Moet er niet aan denken om bij de AH te staan en dan mijn vruchtwater verliezen, zeker niet omdat bij mij het als een grote stortvloed op de vloer terecht kwam, haha. Ik was van beide 39 weken en 3 dagen zwanger.
De mijne zijn door de vk gebroken, thuis bij mij op bed. Ik had al weeen en 3 cm ontsluiting. 5 uur later is ze geboren.
Bij mij braken m'n vliezen bij 39.5 weken. 's morgens om 10.30 uur. Ik kreeg gelijk een wee kado. 8 uur later is Eva geboren.
Mijn vliezen zijn gebroken door verloskundige in het ziekenhuis toen is 9 cm ontsluiting had. Nigel is na 18 min persen geboren precies met 41 weken.
Heb het niet gemerkt maar waarschijnlijk in bad na 4 uur ontsluitingsweeën, werd toen wel wat bloederig in bad maar ik dacht dat dit de slijmprop was. Gelukkig ben ik toen wel uit bad gegaan en naar het ziekenhuis. Ik het ziekenhuis kwam de vk erachter dat de vliezen al gebroken waren en een paar uur later werd ze geboren met 40 weken en 6 dagen.
met 40w en 2 dagen op zaterdag om 8 uur sòchtens in bed na dat ik 2x naar de wc ben geweest. Was best een aparte ervaring moet ik zeggen. En een uur later begonnen de weeen en die zijn niet meer gestopt tot dat Joey was geboren. Gr Tam
Door de gyn op de verloskamer na 15 uur weeen en maar 5cm ontsluiting, hierna kwam de gebruikelijk cm per uur en toen hield het weer op bij 9,5 cm.. maar dat was niet de vraag...
met 36,5 weken 's nachts net voordat ik in slaap viel in ons eigen bed. Maar bij mij kwam het met kleine scheutjes en niet alles in een keer. Weeen had ik niet en ben een paar dagen later ingeleid.
Ik had 2 uur weeen die gevoelig waren toen mijn vliezen thuis liggend op de bank braken met 41 weken en 3 dagen. dit gebeurde om 22.45 en om 4.24 was ze er
in het ziekenhuis om 5 uur 's ochtends, er knapte iets en toen bleef het maar stromen, hele aparte ervaring was dat, ik kreeg daarna vrijwel gelijk weeen en 10 uur later is mijn dochtertje geboren.
Mijn vriend had net het ziekenhuis gebeld dat ik al ruim een uur om de 5 minuten weeen had. Hij legt de telefoon neer en we willen ons gaan aankleden (2 uur snachts) als ik ineens naar de wc ren omdat ik voel dat ik naar de wc moet. Op de wc braken de vliezen! Daarna al persweeen en met 10cm het ziekenhuis ingekomen. 20 min later was ze er al (in stuitligging!)
Bij 39+5 om 06.20 uur braken mijn vliezen spontaan. Ik lag beneden op de bank een boekje te lezen want ik kon niet slapen. Kreeg pas weeen na het douchen een uur later en dat was direct een hele heftige weeenstorm (rug). 09.52 uur is Thije geboren. Heb het eerste vruchtwater opgevangen in een theekopje om de kleur te bestuderen, haha.. en aan een maandverbandje had ik niet genoeg hoor, de sluizen stonden echt open.
bij de eerste met 39+5 en bij de tweede op 41+9 allebei de keren 's nachts in bed. gewoon ineens: pats, kletsnat. bij de eerste duurde het een paar uur voor de eerste wee kwam, bij de 2e al na een kwartier. Nu in verwachting van de derde, ben benieuwd of het weer zo begint, is wel lekker herkenbaar, je weet dan gewoon gelijk: het begint! groeten esther