Waar en waneer zijn jou vliezen gebroken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door 894hi, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik kreeg op donderdagavond in de Esprit winkel weëen maar mijn vliezen zijn pas in het ziekenhuis gebroken :D

2. amarantha

amarantha Lid

23 dec 2007
    69
    0
    0
    electromonteur
    Alkmaar
    Van Noa met 37 weken,k zat savonds om 19.00 met visite in de tuin met een koppie thee.k ging eff de suiker halen,en toen klets.alles nat haha.

3. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Mijn vliezen zijn gebroken met 37 weken en 1 dag. Thuis, op het toilet was het ineens PLONS.
    Het was echt een enorme plons. Het gekke is dat de gynaecoloog de volgende dag zat te rommelen en er toen nog een enorme PLONS kwam. De gyn zei 'nu zijn je vliezen pas gebroken hoor', maar de VK stond achter hem haar hoofd te schudden: zij had duidelijk aan mijn buik gezien dat mijn vliezen die avond ervoor gebroken waren, en bovendien had ik wat vruchtwater opgevangen.

4. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    In een verwamd bubbelbad, buiten!:D Ik moest me gaan afdrogen om het zeker te weten. Toen ik daar niet heel erg droog van werd wist ik het zeker...

5. Shel

Shel Actief lid

27 okt 2008
    136
    0
    0
    Regio Utrecht
    2 weken geleden om 00:10 in bed. We lagen er net in nadat we op visite waren geweest en wilden nog even tv kijken. Doeken ed hadden we gelukkig al bij de hand, uurtje later begonnen de weeen.

6. Florentine

Florentine Actief lid

28 jan 2009
    107
    0
    0
    Vannacht om half vier ongeveer. Niet een hele plons, maar meer een gutsje. Kon het opvangen met een handdoek, twijfelde nog of het niet gewoon afscheiding was, maar het rook echt zoet-muffig. Naar het toilet gegaan en met een bierglas wat opgevangen. Was zachtroze en helder, dus toen had ik helemaal geen twijfel meer.

Nu heb ik wat menstruatie-achtige krampen, maar ga toch nog even proberen wat te slapen tot een uur of tien. Dan moet ik de vk bellen. Ben benieuwd hoe snel het nu allemaal zal gaan. Spannend!

7. Sammy1986

Sammy1986 Lid

17 aug 2009
    45
    0
    0
    Gelderland
    Bij mijn eerste zwangerschap braken mijn vliezen tijdens een pokerwedstrijd bij mijn moeder thuis :D Toen het gebeurde wist ik het gelijk. Het was bepaald geen hele guts... maar gewoon een soort.. *plop* gevoel of zo daaronder... Dus ik gelijk naar de wc gerend... en het bleef idd druppelen... Maar wist het toch niet helemaal zeker... toen in de douche gaan staan en mijn moeder kwam snel even kijken en die gelijk van jaaa echt wel het is begonnen! Ik was toen 39 weken en 3 dagen zwanger. Netjes op tijd dus. Mijn weeën begonnen toen een uurtje later ongeveer.

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier tijdens de bevallig met 9 cm ontsluiting door de verloskundige. Voelde heel gek, alsof je in je broek piest.

9. leylaNB

leylaNB Actief lid

18 jan 2007
    134
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bij beide bevallingen door de verloskundige gedaan in het ziekenhuis

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

in het zkh met 5 centimeter ontsluiting. daarna binnen 30-45 minuten ruim 9 centimeter!!

11. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Thuis toen ik het bed uitstapte om te gaan plassen. Het voelde echt aan alsof ik in mijn broek plaste.

Ik was toen 38w en 5 dgn.

12. Debby191

Debby191 Lid

9 dec 2008
    85
    0
    0
    Alblasserdam
  13. 1 en 1 is drie

1 en 1 is drie Actief lid

26 mei 2008
    112
    0
    0
    Roosendaal
    Met precies 39 weken toen ik opstond om uit bad te gaan.
    De enige keer dat ik niet dacht: goh hij mag nu toch wel komen hoor!

14. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik lees allemaal dat jullie het vruchtwater hebben opgevangen enzo, maar waren jullie daarop voorbereid dan? Hadden jullie iets klaargezet op de wc/badkamer? Ik denk dat ik namelijk niet zo snel een glas ofzo bij de hand heb om het in op te vangen. ;)

Overigens zijn bij mijn eerste de vliezen in het ziekenhuis gebroken door de gyn bij 40+5, ik had toen al 4 cm ontsluiting ofzo. Het hele bed zat er ineens onder, was zo'n raar gevoel. Ik ben benieuwd hoe het bij deze zal gaan.

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik was er helemaal niet op voorbereid. Ik had zelf het idee dat het nog minstens 2 weken ging duren (ben met 38wkn bevallen)

Maar toen mijn vliezen gebroken waren bleef het eigenlijk de hele dag een beetje lopen. Een beetje in druppels en dan zo af en toe een grote plons.

Heb tijdens het breken van de vliezen mijn hele uitzet kraamverband er doorheen gejaagd :)

16. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Mijn vliezen zijn met 36 wk en 5 dagen gebroken. 's Morgens vroeg rond 5 uur toen ik naar de WC wilde voelde ik nattigheid, een hele plens langs mijn benen. Was gewoon thuis gelukkig.
    Was er dan ook helemaal niet op voorbereid maar heb nog wel wat op kunnen vangen.

Deel Deze Pagina