"vensterbank" bekleden

Discussie in 'De lounge' gestart door Bailief, 25 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Grote kans dat mijn idee nergens op slaat, als ik het googel vind ik ook al niks namelijk. Maar...

Ik ben op het idee gekomen om een "vensterbank" te bekleden met stof. Nu is het geen echte vensterbank, er zit een soort kast om de radiator heen die onder ons raam in de woonkamer zit. De bovenkant van die kast is breed genoeg en sterk genoeg om er met 3 mensen op te zitten. Wij zetten nooit iets op de vensterbank neer omdat de katten het er toch af gooien (ja die moeten uitgebreid voor het raam in de zon kunnen liggen :D) dus dit leek mij een leuk idee.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of heb ik iets nieuws bedacht? :p is het überhaupt wel praktisch?

2. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Even googlen op raambank of vensterbank kussen geeft wel wat leuke mogelijkheden

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik denk dat ik wel een beetje een beeld erbij heb.. Zou het niet een idee zijn om een plank op dezelfde grootte als de bovenkant van je 'vensterbank' te nemen, hier een soort kussens op te doen, en het dan te bekleden?

Ik ben zelf niet heel creatief hoor.. Maar dan kan je de stof om die plank maken en dan gewoon de plank aan de 'vensterbank' vastmaken.

Misschien makkelijker gezegd dan gedaan.. :D

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Raambank, dat is het! Dankjewel!

Jolanda, die plank klinkt ook als een slim idee, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel handig ben haha. Ik denk dat het simpeler is om de bank zelf te bekleden. Maar dankje voor het meedenken!

5. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Stof om de plank heen spannen zoals Jolanda1988 zegt en dan vast nieten met een nietapparaat. Die plank leg je dan weer op je vensterbank. Ben je de stof zat, dan wissel je het zo weer om toch?

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    een flinke laag fiberfill ertussen en eventueel in het midden een nietje en een knoopje erop lijmen met sterke lijm. Denk er goed om dat de warmte van je kachel wel weg kan (brandveiligheid en verspreiden van warmte door je huis)

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Stof om de plank klinkt inderdaad handig, moet het dan wel een beetje vast kunnen maken aan de kast zelf omdat het niet vast zit tussen de kozijnen zeg maar. Ik ga het vanmiddag even goed bekijken, we gaan verhuizen en dit gaat om onze nieuwe woning :). Dat knoopje vind ik ook leuk klinken! De warmte kan geloof ik via de voorkant van de radiator goed weg.

8. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een radiatorombouw is normaal toch open aan de bovenkant vanwege de ontluchting/luchtcirculatie of is dat bij jullie niet zo?

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Nee het is dicht, in meerdere kamers trouwens. Goedgekeurd door de woningbouw dus ik ga er vanuit dat het gewoon veilig is. Het is nog van de vorige bewoner.

10. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Danmoet het op zich wel lukken.

11. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er dan eerst schuim op lijmen en daarna stof eromheen en dat aan de onderkant vastnieten.

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hmm, schuim klinkt ook als een goed idee. Wordt het wat zachter van natuurlijk. Dankje voor de tip!

Deel Deze Pagina