Waar erger jij je aan in het verkeer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jonon, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik wel want ik erger me er ook ontzettend aan als andere dat niet doen. Dus hopelijk doet goed voorbeeld volgen! Net als automobilisten regelmatig geen richting meer aangeven. Zo gevaarlijk!

2. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    hmm ik irriteer me juist aan die mensen die niet gebruik maken van het asfalt wat er ligt. Het is de bedoeling dat je zo veel mogelijk gebruik maakt van de invoegstroken, om files te verminderen.
    Dus gebruik alsjeblieft die linkerstrook zo lang het mag, dan zijn er minder files. Wel aan het einde op alle stroken je snelheid aan elkaar aanpassen natuurlijk, anders gaat het alsnog mis.

Ook het niet laten invoegen op de snelweg irriteert mij, bijv. ook door vrachtauto's die het gat voor het invoegen dan sluiten.... grrrr...
    auto's die minder dan de max. snelheid rijden op plekken waar je niet kan inhalen is ook zo'n leuke.
    en 1 die ik met name vlak bij mijn eigen huis veel ervaar: van die langzame, zware vrachtauto's die van de N-weg de snelweg op gaan om vervolgens de eerst volgende afslag weer te nemen, terwijl de N-weg ook naar datzelfde punt gaat... zit je daar achter en is het druk op de snelweg dan kan je dus mooi tot de eerste afslag er met 60 achter blijven hangen

3. angel229

angel229 Niet meer actief

Bumperkleven staat met stipt op nummer 1. Vrachtwagens die inhalen, ook heel irritant. Onnodig links rijden. Waar ik me ook vaak over erger zijn mensen die als je ze wil inhalen opeens het gas gaan induwen.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Aan mensen die niet kunnen rijden, mensen die de cruise control net onder de toegestane snelheid hebben, vrachtwagen die inhalen, mensen die nog snel even voor jou schieten waardoor jij moet remmen. Enzovoort.

5. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Op de fiets:
    * auto's die keihard aan komen rijden waar ik voorrang heb. En dan op het laatste moment stoppen en heel geirriteerd doen dat ik niet ga 'want ik heb toch voorrang?'. Tsja, je moest een weten hoe vaak mensen niet stoppen... Ik check toch liever eerst even of mensen wel stoppen. Dus als ze nou ietsje eerder alvast remmen, dan kan ik meteen gaan. Scheelt voor iedereen wachttijd.

* Mensen die geen rekening houden met anderen. Er is hier vlakbij een oversteekplek. Officieel hebben de auto's daar voorrang, maar vaak staat het stoplicht op rood, dus moeten ze 20 meter verderop tóch wachten. Maar dan laten ze me vaak toch niet voor...
    (of de laatste van een lange rij doet het, dus dan hebben we er allebei niks aan, dan had ie beter kunnen doorrijden :p Maar goed, die zijn dan tenminste vriendelijk)

Allemaal geen dingen die illegaal zijn, maar zo irritant! Daarnaast erger ik me ook aan mensen die onnodig links rijden, bumperkleven, dat soort dingen.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Jaaaaa die was ik vergeten! Dat is echt supergevaarlijk

7. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Bumperkleven!
    En al helemaal omdat ik dat bordje 'Baby On Board' heb ophangen achter.
    Mensen die geen richting aangeven.
    Vrachtwagen chauffeurs die zonder waarschuwing naar links komen.
    Wielrenners die denken dat de weg van hun is.

8. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Met stip op 1: dat (voor mij onzichtbare) bord op mijn bumper waar blijkbaar op staat: "Joh, spring er fijn voor! Ik hecht geen waarde aan mijn auto en haast heb ik nóóit. En rijd dan vooral lekker langzaam."

Adem in, adem uit ;)

9. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Dit is dus precies mijn irritatie: gebruik het asfalt waar het voor is, dan verminder je namelijk files en het is niet egoïstisch, maar zo bedoelt.

10. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Nu ik dit zo lees schiet mij nog een ergernis te binnen alleen is het niet echt in het verkeer maar met parkeren. Mensen die zo dicht op je gaan staan zodat je niet eens fatsoenlijk je kind in en uit de auto kan halen.

11. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Oh ja, en de veel te lage maximumsnelheid hier in de UK, verschrikkelijk wat een traag gebeuren.

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Met stip op nummer 1 mensen die geen inzicht hebben, niet vooruit kijken, bijv. Echt staat tot de streep van een kruiising terwijl een vrachtwagen moet afslaan, jah hallo dat past niet, waardoor de hele kruising klem komt te staan.

Verder wielrenners, bumperklevers, mensen die te zacht rijden (50 waar je 80 mag) geen knipperlicht en mensen die 2 weggedeeltes nodig hebben ( mensen die hier niet vaak rijden vinden het vaak eng en smal, waardoor ze breeduit rijden, ben al eens een spiegel aan verloren)

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Onnodig links rijden.
    Mensen die veel te langzaam rijden.
    Geen knipperlicht op rotondes.
    Mensen die bumperkleven (ben dan altijd in staat om even mn rem in te trappen)

Fietsers die op een smalle weg met zijn tween of drieen naast elkaar blijven rijden.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik erger me dood aan mensen die denken dat de maximumsnelheid meteen ook de minimumsnelheid is.
    100 rijden als 120 de max is kan je liters benzine schelen.

Maar mijn allerallergrootste ergernis zijn mensen die zich niet aan de 30 en 50 limiet houden binnen de bebouwde kom.
    In veel woonwijken vind ik 30 vaak al te snel, zit je op je fiets komt er weer zo'n snelheidsduivelin die je in de uitkijkspiegels drukt.

En ook ergerlijk: mensen die op loop- of fietsafstand van school wonen en die hun kind toch met de auto afleveren. Dan geef je je kind een heel slecht voorbeeld vind ik.

15. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.199
    178
    63
    NULL
    NULL
    - Mensen die te langzaam rijden
    - Onnodig links rijden
    - Geen knipperlicht gebruiken
    - Bumperkleven
    - Opeens gas gaan geven als ik wil inhalen
    - Auto er voor gooien terwijl ik met een flinke snelheid aan kom

Die laatste twee gebeuren regelmatig, lijkt wel alsof mensen denken dat mijn auto niet zo hard kan ofzo. Of dat ze het niet kunnen hebben ingehaald te worden door een oude auto ;)

(Moet trouwens bekennen dat ik vanochtend zelf een inschattingsfout maakte waar de automobilist achter me ook niet blij mee was. Is me echt nog nooit gebeurd en schaam me er best wel voor. Het leverde gelukkig geen gevaarlijke situatie op, maar handig is anders.)

16. Roxy1985

Roxy1985 Niet meer actief

heb je ff :D

-mensen die geen knipperlicht gebruiken, en dan vooral mensen die geen knipperlicht gebruiken op de rotonde.

- het zelfde geld voor fietsers, steek je pootje uit!

-mensen die links blijven rijden op de snelweg

-mensen die steeds harder en zachter gaan op de snelweg heel vervelend met cruse control

- mensen die bumperkleven omdat ze een dure auto hebben

- vrachtwagens die zomaar invoegen.

- mensen die via de parkeerplaats een stukje file gaan inhalen.

- mensen die niet met rijden bezig zijn (dit zijn er een hoop)

ach kan er vast nog meer bedenken :D

17. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ja dat klopt helemaa. Maar toen ik wou invoegen, nam zij gas terug. Dus toen gaf ik gas bij, maar zij ook.
    Net alsof ze het expres deed. :x

18. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Ik erger mij vooral aan mijn vriend in het verkeer. Die heeft nogal een zware voet en ergert zich constant aan de anderen op de baan. Dan zit ie te schelden en te vloeken op de anderen in de auto. Dat is dus mijn grootste ergernis...

19. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Trage draken, ik heb een enorme hekel aan getrut in het verkeer.
    Geen richting op rotondes, aso!
    Mensen die je niet de ruimte geven om in te voegen, let eens op man!
    Fietsers die de helft van jou deel in beslag nemen en rustig blijven fietsen, je zou ze toch zo een tikje geven...

20. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Dat mensen niet zo verdraagzaam zijn in het verkeer en geen rekening houden met de ander. Iedereen kan wel eens een foutje maken.

En ik rijd niet met de maximumsnelheid, altijd iets eronder. En met mij zijn er velen. Aangezien ik meestal netjes mee kan rijden in de rechterbaan en niet zoals mijn man (liever iets te hard rijder) alleen maar continu aan het inhalen is. Zo ongelooflijk onnodig in mijn ogen.

Deel Deze Pagina