Ik stoor me er vooral aan als er afgeweken wordt van het onderwerp Grapje natuurlijk. Maar als je later invalt is het soms moeilijk te begrijpen waar het nog over gaat.
Ik gebruik het wel eens. Meestal eigenlijk als ik manlief of zoonlief op dat moment helemaal niet zo lief vind. Niet standaard dus maar een beetje sarcastisch.
Het is 'fora' Edit: ik zie zojuist dat het allebei kan. Zo ben ik niet alleen een irritante taalpurist, maar ook een betweter...
Mensen die op 1 woord/term in een discussie happen en daar maar over door gaan (bijvoorbeeld de term ‘bepaalde kringen’).
Als de TS advies vraagt, dat vervolgens wordt gegeven en de TS van de aardbodem (of toch tenminste het forum) lijkt verdwenen. Of bij elk gegeven advies wordt geantwoord 'nee, dat lijkt me niks/dat is niks voor mij'. Vraag dan niet om advies .
Opscheppen en betweterig, dat vind ik buiten een forum ook vrij storend. Verder kan ik niet zo goed tegen woorden als brusje, manlief, schoonloeder. Dan denk ik altijd doe even normaal en praat als een volwassene.