Waar erger jij je aan op een forum?

Discussie in 'De lounge' gestart door lloorrtt, 30 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.053
    16.580
    113
    Nou als mijn topic titel zou zijn '' help advies nodig of advies nodig.'' Dan heb ik ook echt advies nodig.:roflmao: Als ik wil weten of mensen het zelfde denken als ik over een onderwerp zou mijn topic titel heel anders zijn. Maar dat ben ik dan maar weer heh.

Blijdorp vindt dit leuk.
  2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Vrouwen die flesvoeding geven mogen blijkbaar zeggen dat ze anti-borstvoeding zijn maar vrouwen die zeggen dat ze anti-flesvoeding zijn worden uitgekafferd en zijn van de borstvoedingsmaffia. Ik ben helemaal niet anti flesvoeding maar waar komt dat verschil toch vandaan?
    Als een vrouw zegt: “ieks, borstvoeding, dat wil ik niet. Bah, dat gesabbel aan mijn tiet, flesvoeding is net zo goed” dan wordt daar weinig of niks van gezegd. Maar als een vrouw zegt: “Bah, flesvoeding, dat geef ik mijn kind niet, borstvoeding is beter.” wordt ze aan de schandpaal genageld en worden de pek en veren tevoorschijn gehaald. Normaals, ieder zijn keus en gelukkig hebben we hier in Nederland goede flesvoeding maar voedende moeders worden soms echt raar neergezet. Daar erger ik me nou aan. En aan het woord borstvoedingsmaffia want als je ook maar een beetje pro bv bent en daarvoor uitkomt hoor je daar blijkbaar al bij. En nu stop ik met de bv-discussie (en voor de zekerheid maar met dit topic) want ik laat me er teveel door opfokken. Niet goed voor mijn hart.

Lisette89, Riene, ciprilla en 10 anderen vinden dit leuk.
  3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.384
    28.688
    113
    Nee hoor, @Nescio is ook pro en dat is gewoon prima hoor. Je mag best je mening verkondigen hoor.
    Ik ben niet pro en niet anti, iedere moeder doet wat zij juist acht.

Nescio, Blijdorp, louan en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Precies dit inderdaad! Het maakt mij oprecht niet uit hoe een ander zijn kind voed maar als jij voor bv/kv kiest laat de ander dan gewoon in zijn waarde.

puzzelstukje, Nescio, louan en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    * Hele lange verhalen zonder leestekens
    * Suffe topics zoals; welke kleur kussens heb jij op je bank liggen?
    * Stress topics in de trant van: ik beval over 23 weken maar heb nog geen babynaam/heb het kamertje nog niet behangen/heb de hydrofielen nog niet gewassen...

Manque en Evanesco vinden dit leuk.
  6. louan

louan Niet meer actief

Ging volgens mij over het woordje: eiersprong in dit topic dan:D

Nescio en bozoe vinden dit leuk.
  7. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nog eentje dan:
    Precies dit. En zeg dus niet dat je je irriteert aan borstvoeding want dat is gewoon kwetsend. Daarnaast mogen voedende moeders dat ook absoluut niet zeggen over flesvoeding want dan gaat de vlam in de pan. Gewoon niks zeggen dus. Vragen uit interesse prima, maar houd je oordeel voor je.
    Of wordt er nu weer geprobeerd om de zaak bewust aan het schijten te brengen? Dan doe ik er even niet meer aan mee.

Harperhazel vindt dit leuk.
  8. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Damnn wat kunnen vrouwen zich toch druk maken om bv/fv. Maakt het nou uit, als kind maar te eten krijgt.

Zara75, laurazoey, Blijdorp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Omdat iedereen flesvoeding kan geven en niet iedereen borstvoeding. Sommigen hebben geen keuze, daarom wordt er zo fel op gereageerd.
    Feit: borstvoeding is de gezondste keuze ALS je die keuze hebt en er geen medische belemmering is (te weinig productie, verkeerde hormoonaanmaak met depressie als gevolg, teveel productie en daardoor steeds maar weer ontstekingen etc). Het gaat ook niet om het voor bv zijn, maar om het opdringen als iemand een andere keuze maakt. En daar komen de extremisten aka borstvoedingsmaffia weer bij kijken. Die verpesten het voor de rest, waardoor iedere genuanceerde mening ook veel harder binnenkomt.

Ik vind persoonlijk het gebrek aan begeleiding bij bv een probleem. Ik moest kolven (dochter 11% afgevallen door een luie drinker te zijn), maar niemand vertelde mij dat ik een verkeerde kolf had en het CB/verloskundige/kraamverzorgster had achteraf een lactatiekundige moeten adviseren. Ik kolfde, dus modderde aan, had een lage productie die door de verkeerde kolf niet op gang kwam en na 2 maanden moest ik door antibiotica stoppen. De enige die het woord lactatiekundige in de mond had genomen was een type betweter die overkwam als de perfecte moeder en vond dat alles maar gewoon moest lukken. De manier waarop ze het bracht in combinatie met hormonen, zorgde ervoor dat ik daar niet naar ben gaan kijken. Bovendien wist ik niet dat een lactatiekundige ook bij kolven kan helpen! (nogmaals onvoldoende informatie gekregen van de officiele instanties). Stukje achtergrondinformatie dus.

En dan krijg je de borstvoedingsmaffia: maar je had dit en dit moeten doen, je bij facebookgroep .... aan moeten melden etc. En bedankt jongens! Ik baalde nog niet genoeg dat ik mijn doel van minimaal een jaar bv niet had gehaald :(

Deze irritante topickaper gaat weer over tot de orde van de dag

In your eyes en KleineLai vinden dit leuk.
  10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik ga het taboe over fv/bv doorbreken en geef mijn kind geen eten, totdat hij/zij zelf een bewuste keus kan maken!

Anyway, ik begrijp gewoon niet dat pro-iets direct anti-het tegenovergestelde moet zijn. Ja, ik wil graag bv geven, maar ik be niet anti-fv? (overigens krijgt mijn kind ook de fles, maar dan met melk-uit-mijn-borst erin, dus wat krijgt ie dan?).

Goed, lang verhaal, niet ontopic. Maar ik snap gewoon niet waarom het mensen zoveel uitmaakt wat anderen doen. Ik vind Rapley best cool, maar zolang ik zelf geen prakjes hoef te eten kan het me geen klap schelen wat anderen doen.

Marchella, blossom85, Blijdorp en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Geweldig idee! Volg je kind!

Blijdorp vindt dit leuk.
  12. Rietje001

Rietje001 Actief lid

22 mei 2015
    133
    99
    28
    Vrouw
    Sudwest Fryslan
    @Ysabella zullen we het dan maar eens zijn het oneens te zijn? En we kunnen ons altijd nog aan elkaar gaan ergeren ;)
    :roflmao::p

Ysabella vindt dit leuk.
  13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    vergeet de 'eiersprong' niet :roflmao:

Nescio vindt dit leuk.
  14. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    De onnozelheid van sommige forummers
    De Ali-Wish-enanderezooi-topics

lloorrtt, Sado en Biny vinden dit leuk.
  15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    oh haha dan is mijn reactie op @Nescio wel erg blond haha :p

(heb die hele reactie gemist blijkbaar van de eiersprong:p)

16. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Top via pb ben ik makkelijk te bereiken :p

17. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

HELP ik heb me eiersprong gehad! Volgend topic? ;)

bozoe, Evanesco en Biny vinden dit leuk.
  18. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.053
    16.580
    113
    Bedankt voor de tip. :roflmao::D

Blijdorp vindt dit leuk.
  19. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

In welke airfryer kan ik me ei het beste laten springen? De XL of de XXL?

Beertje8, puzzelstukje, Riene en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Haha oh nee die heb ik gemist! Ik dacht dat mensen hier over eisprong vielen :-D

Biny vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina