Waar erger jij je aan op een forum?

Discussie in 'De lounge' gestart door lloorrtt, 30 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Heel flauw misschien maar ik irriteer me aan taalfouten. Ik ga mensen er niet op wijzen maar ik lees het dan gewoon niet. Het gaat niet om een foutje met d of dt of zoiets kleins maar als het niet meer leesbaar is door een kromme zinsbouw of een gebrek aan leestekens haak ik af. Ook het verkeerd gebruiken van “me” vind ik verschrikkelijk. Ik kwam hier eens de zin tegen: Ik ben zwanger maar me vriend wilt het niet. Daar gaan mijn haren van overeind staan.

Autocorrectie is hier trouwens mijn grootste vriend en grootste vijand. Ik typ altijd op mijn smartphone en in een behoorlijk tempo. Soms zie ik pas uren later dat er iets heel anders staat dan ik wilde typen. Irritant voor iemand die taalfouten niet kan velen. :mad:

2. Marchella

Marchella Niet meer actief

Dat er mensen zijn die van alles ongenuanceerd mogen zeggen onder het mom van een sterke mening te hebben. En dat er mensen zijn die dat niet of in veel mindere mate mogen.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Mensen die een topic openen en vervolgens amper tot niet nog reageren. Of 10 keer hetzelfde zeggen, dan vragen ze om adviezen of een mening, maar staan toch nergens voor open.

Of allerlei medische vragen hebben waarvoor je gewoon bij de HA moet zijn.

Louise11110, lloorrtt en DastyQueen vinden dit leuk.
  4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dat eerste ook ja. En dat heet dan 'lekker pittig en eerlijk'.

lloorrtt, lies276 en Sado vinden dit leuk.
  5. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    Aan betweters maar dat heeft niets te maken met het forum. En aan opdringerige meningen....

lloorrtt en Popidepi vinden dit leuk.
  6. Manque

Manque Niet meer actief

Wat is een opdringerige mening?

lloorrtt en Blijdorp vinden dit leuk.
  7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Als het topic al een paar pagina's loopt stoort het me niet omdat er vaak alweer van alles tussendoor gezegd is maar, meteen de eerste reactie de op al quoten vind ik heel erg onnodig.

lloorrtt vindt dit leuk.
  8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Het is ergeren aan en niet irriteren aan :p;) https://onzetaal.nl/taaladvies/ik-irriteer-erger-me-aan-haar

bonita09, tantetil, janne1978 en 9 anderen vinden dit leuk.
  9. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nog eentje: aan mensen die hun mening geven maar hem niet onderbouwen. Ik hou wel van wat discussie maar met “omdat ik dat wil” kan ik niks. In het echte leven ook niet trouwens. Vrienden van mij willen bijvoorbeeld niet trouwen. Prima, moeten zij weten. Maar als ik dan vraag waarom niet zeggen zij: “Gewoon niet. Dat willen we niet.” Dat vind ik zo irritant!

lloorrtt vindt dit leuk.
  10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Vulpen, nizzie86, Betsy en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.308
    28.485
    113
    Aan forumleden die na 8 jaar forummen nog steeds 'echt niet begrijpen dat er mensen zijn die:'
    -maar 2 wassen per week draaien
    -een vaatdoekje niet elke dag vervangen
    -de wc niet elke dag schoonmaken
    -niet elke dag stofzuigen
    ..enz.

Aan forummers die vanalles invullen, speculeren, dramatiseren.

Aan forummers die hun eigen ervaring als de enige echte waarheid zien.

Kerstster, Syane, Louise11110 en 14 anderen vinden dit leuk.
  12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Haha, ja sorry, flauw, maar wie weet scheelt het weer een toekomstige ergernis voor mensen die het verschil nu weten...of in jouw geval, nu ga je merken hoeveel mensen het verkeerd gebruiken en heb je er nog een taalergernis bij :D.

lloorrtt en Blijdorp vinden dit leuk.
  13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    - Mensen die niet goed lezen of het begrijpend lezen helemaal niet onder de knie hebben.
    - Warrige verhalen zonder leestekens, heel erge spelfouten en veel ‘me’. Dat je niet foutloos kan spellen, ach, kan ik ook niet.
    - Mensen die maar door en door blijven gaan in een discussie, als ze ruzie krijgen met iemand. Hou gewoon op een gegeven moment de eer aan jezelf en reageer er dan niet meer op.
    - Een mening hebben die op geen enkele manier onderbouwd is. Kan daar niks mee.
    - Het 500ste topic over leuke boeken, airfryers etc. Even zoeken, is niet moeilijk.
    - Een topic openen over dingen die je makkelijk zelf kunt opzoeken/ Googlen.
    - Een (vage) Topic openen en dan daarna niet meer reageren.

Wat ik op dit forum heel irritant vind (@Beheer );
    - Dat je je eigen topics niet kunt verwijderen.
    - Dat je je eigen postst niet onbeperkt kunt aanpassen/ verwijderen.
    - Dat er 101 subfora zijn, waardoor het bijna nergens druk en gezellig is, behalve in de Lounge. Maar dat heb ik al eerder gezegd.

Syane, Indire, Hommeltje en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Helemaal eens. En dat inactieve fora wel gewoon blijven staan, zoals het 'winnen'-onderdeel en het 'stel je vraag aan de verloskundige'-deel.

Syane, Hommeltje, lloorrtt en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Triangel

Triangel Niet meer actief

Vage topictitels.

lloorrtt vindt dit leuk.
  16. Neilia

Neilia Niet meer actief

Dit.. en dan vooral als de eerste persoon die eronder reageert de openingspost quote..

lloorrtt vindt dit leuk.
  17. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

:D
    Ja, daar heb je gelijk in. Ligt er natuurlijk ook aan hoe het over komt.

18. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    En heel veel subfora waar dan 1 of 2 ‘actieve’ topics staan en daarna een hele rij slotjes. Hoe zinloos is dat?? Je kan een heleboel subfora gewoon samenvoegen. Ik bedoel, een apart forum over ‘veiligheid rondom water’, wie verzint zoiets?

Syane, nizzie86, lloorrtt en 9 anderen vinden dit leuk.
  19. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hieraan dus! Niet alleen als ik erop gewezen word maar anderen aanspreken op spelfouten in het geheel!

mutskuh, Lieke1989 en lloorrtt vinden dit leuk.
  20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Eigenlijk alleen als mensen je topic niet lezen (denk ik dan maar) en iets totaal anders zeggen dan hetgeen wat je vraagt.

Voorbeeld; ik zoek een paarse onderbroek. Waar kan ik die kopen.
    Reactie -> ik zou een rode kopen, zoveel mooier.

Ik kan mij daar helemaal de moeder aan ergeren/irriteren (whatevah welk woord nu nl correct is)

Verder bijzonder weinig.

Deel Deze Pagina