Nou ik moet ook eerlijk zeggen, ik kan er ook wat van hoor. Niet waar die kleine bij is, maar ik kan mij ook behoorlijk irriteren. Ik ben niet zo agressief aangelegd, behalve in het verkeer en dan vooral als ik voorrang heb en het niet krijg. Ben dan in staat om iemand uit zijn auto te trekken.
Ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan alles wat met vrachtwagens te maken heeft. Ze seinen te veel, zijn lomp en traag, hebben die enge dode hoek waar ik altijd in lijk te belanden en als er eentje in tegenovergestelde richting langs je scheert, dan wapper je bijna van de weg,... En ze zijn ook altijd zo traag met optrekken bij het stoplicht. Maar ik sta altijd in een rij van 5 of meer op de linkerbaan... Dus eer ik voorbij die vrachtwagen ben met mijn colonne is dat dingen al lang en breed op gang gekomen. Ik ben laatst trouwens ook een half uur ge-bumperkleeft door zo'n hele, hele grote vrachtwagen ( je weet wel, van die Amerikaanse met overal lichtjes en kleuren )... Ik durfde bijna niet af te remmen voor rotondes, veel te bang dat hij met zijn gewicht niet snel genoeg af kon remmen en dan over me heen zou denderen. Ik HAAT ze!!
Ohja... Ik ben overigens helemaal niet agressief in de auto... Ik heb op zich heel veel geduld en zal nooit schelden of tieren. Eerder een zucht slaken, maar ja... niet echt impressive . Mijn zusje daarentegen... Pff... Als ik daarbij in de auto zit, dan rijdt ik echt op een tijdbom. Die wordt echt woest om sommige dingen, toetert continue en loopt echt te schelden.
Dat zijn dus wel de mensen die doen zoals het hoort! Voor een goede doorstroming van het verkeer is het belangrijk dat mensen zo laat mogelijk invoegen en dat er aan het eind van een invoegstrook gewoon geritst wordt. Daarnaast, altijd de maximumsnelheid rijden of daarboven kost je gewoon veel geld. Gewoon 90 of 100 rijden scheelt je liters brandstof. So wie so hoor je altijd zo rechts mogelijk te rijden.
Misschien zou je eens voor de gein een dage met ze mee moeten rijden en kijken wat HUN voor problemen tegen kunnen en waar ze dus niets aan kunnen doen (bumperkleven wel hoor) maar misschien dat je dan wat meer respect krijgt en ook eens mee denkt met ze in plaats van altijd "schelden" erop. Mijn man rijd soms met een combinatie langer dan een vrachtwagen en dat is toch niet altijd even relax met sommige mensen die totaal geen respect ervoor hebben (en hem dan bv af gaan snijden) of inhalen en dan ervoor gaan rijden om dan weer langzamer te gaan rijden, hij zit op cruise control en moet dan weer ervan af weer opnieuw in gaan halen, die mensen willen dan weer opnieuw in gaan halen, zo blijf je bezig.
Mensen die voorrang ''pakken'' terwijl ze geen voorrang hebben. Niet kijken en oversteken. Heb nu al 2 keer bijna iemand in mijn zijkant gehad daardoor. Maar, (goddank) reageerde ik snel genoeg om dat te voorkomen. De eerste keer had die vent er bij mijn kleine ingereden en de tweede keer had ik OF neus aan neus met der gestaan of ze had bij mij eventjes de deur naar binnen komen duwen. Kijk gewoon uit je doppen, haast moet je zoiezo al niet hebben in het verkeer en het is niet de bedoeling dat je een schietgebedje doet en blind oversteekt.
Oeh ja, mensen die ineens iedereen voorrang gaan geven. Hou je gewoon aan de verkeersregels. Niet ineens remmen om iemand anders voorrang te geven. Of wat hier vaak gebeurt op een kruispunt, gaan ze elkaar allemaal aan staan kijken wie er nu voorrang heeft. Ja dooeeeeei, dan neem ik voorrang hoor. Ik ga niet staan wachten tot het kwartje eens bij iemand valt.
iedereen die het nodig vindt in te voegen en of over te steken zonder te kijken en met een slakkengang! Daarnaast de te hard door de woonwijk scheurende aso's. Mensen die een zebrapad/ stoplicht "over het hoofd zien" kan gebeuren maar natuurlijk niet dagelijks 3 x. Ow ja en een hele vervelende nog fietsers 4 breed over een weg waar de automobilist 60 mag, nu pas ik snelheid al aan, maar 4 breed en neit opzij gaan zou ik soms graag even de plomp in sturen. En hier hebben we nog de moeders die met kind over de stoep fietsen en de mama's die tegen het verkeer in rijden. Ofwel best wel veel dingen
Hahaha ja ik rij ook altijd tot het einde van de invoegstrook door, zoals het hoort! En dan krijg je beledigende gezichten. Ja wat? Moet ik dan maar halverwege de invoegstrook stil gaan staan, invoegen en nog meer verkeer ophouden? Tenminste, als er een file of i.d. is. Bij gewone drukte, voeg ik in zodra ik kan. Als het rustig is, direct, als het wat drukker is dan zoek ik een passend gaatje Wel op snelheid trouwens, gewoon met het verkeer meerijden. En 90/100 km per uur is geen probleem, zolang ik er maar geen last van heb want ik rij gewoon 130. Gewoon optrekken tot 120, inhalen, en terug zakken. Lijkt mij niet zo moeilijk.
dus niet!!!! heb mn boek van rijvaardigheid hier liggen, invoegen dient zo snel mogelijk op de invoegstrook en zo vlot mogelijk te gebeuren.. 90 rijden dan moet je opgesloten worden vind ik.
Automobilisten die door rood rijden en automobilisten die aan het bellen zijn en daardoor slingeren, zachtjes rijden en blijven hangen op een verkeerde baan.
Precies! Dit schreef ik een aantal reacties terug ook al, maar als je "pas" op het einde wilt invoegen laten ze je er vaak niet meer tussen...
Ik vroeg net mijn vriend "waar erger jij je eigenlijk aan in het verkeer?" waarop hij zonder op te kijken of uberhaubt een spier te vertrekken direct zegt: "ergernis nummer 1; verkeerslichten!" Mannen....
ik rij weleens 100 waar je 120 mag aangezien het zulk slecht wegdek betreft dat ik anders de complete onderkant vab mn auto kapotrij
Ik erger mij niet gauw in het verkeer, ik lach vaak om het gedrag van anderen. Bumperkleven? Even mijn rem intrappen dan is het zo klaar. Wat ik wel ergerlijk vind is het met 50 invoegen op de snelweg of geen richting aangeven.
niet helemaal, soms staan er borden dat je de hele invoegstrook moet gebruiken, waarom? Helemaal gebruiken invoegstrook nieuwe regel? - AD.nl Ik voeg btw ook altijd gewoon in zodra er ruimte is en het liefst zsm
Kijk en dat opsluiten dat vind ik dat ze dus moeten doen met al die haastmutsen die met 50km of meer door mijn 30km straat scheuren, volle snelheid over de verkeersdrempel zodt het huis staat te trillen. Ik ben erg beleefd en voorzichtig in het verkeer, maar als ik op mijn fiets weer eens door zo'n haastmiechel bijna tegen de stoeprnd gedwongen word...ik blijf erbij, er zitten veel te veel mensen achter het stuur die daar niet horen. Ga fietsen!
Bumperkleven, vooral op de snelweg, terwijl ik zelf al iets harder rijd dan toegestaan. Daar irriteer ik me kapot aan en heb de neiging om dan maar gewoon wat langzamer te gaan rijden. Geen richting aangeven. Ook zo irritant. Fietsers zonder verlichting. Je schrikt je kapot als ze ineens voor je opdoemen. Fietsers die besluiten dat het verkeerslicht voor fietsers niet voor hun geldt en zonder op of om te kijken, al dan niet met kind in fietsstoeltje, besluiten zomaar voor je auto langs te crossen. Dit wagen ze trouwens ook op plekken zonder verkeerslichten waar ze tussen geparkeerde auto's door zo opeens de weg opschieten. Trage slakken op de weg. 30 waar je 50 mag.80 waar je 120 mag. En het verkeer maar ophouden doordat je het gaspedaal niet weet te vinden.