waar erger jij jezelf aan in het verkeer?

Discussie in 'De lounge' gestart door sorien, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik erger me aan iedereen die niet net zo goed rijdt als dat ik doe! ;)

2. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja dat is ook een punt van ergenis, vooral ook omdat ze er te vaak misbruik van maken..........

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vind het veel irritanter dat er mensen ineens heel anders gaan rijden als ze een politie zien.
    Ipv 100 of 110, gaan ze ineens 80/90 rijden. WTF? Alsof het politie wat interesseert. Rij gewoon de toegestane snelheid.
    Mijn man en ik zeggen dan ook vaak als we een politie zien 'Oeh, rechtop zitten, handen aan het stuur' .

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dat weet je niet, wanneer weet je of een agent er misbruik van maakt? Jij weet de aard van de melding niet die hun gekregen hebben, er wordt vaak te snel geoordeeld. Wat ik ook helemaal snap hoor aangezien het zo over kan komen alsof er misbruik van gemaakt wordt (en dat zal vast wel eens gebeuren) maar tegenwoordig hebben we allemaal GPS, kan de meldkamer alles zien wat we doen, waar we zijn, hoe hard we rijden, of we lichten en sirene aan hebben, dus dat gaat echt niet voor de lol want dan heb je echt een probleem. Maar ik snap de ergenissen, ze zijn terecht omdat mensen namelijk totaal geen inzicht hebben in wat de politie voor werk te doen krijgt :)

Ik erger me, in mn werk, extreem aan mensen die belachelijk gaan rijden zodra wij eraan komen met een prio 1 melding, remmen, van links naar rechts over de weg, bosjes inknallen, gewoon stil gaan staan, links blijven rijden, zelfs een keer iemand die rechts reed achter een vrachtwagen al zolang we hem konden zien en bleef daar gewoon rijden, wij komen eraan met 160, remmen al af tot 130 ivm dat er auto's rechts reden en je weet natuurlijk niet wat hun gaan doen, waren op weg naar een Prio 1 melding van een ernstig ongeval en diegene pleurt zo zijn auto met 75 km/u naar links, we hebben echt KEEEEEEEEIHARD moeten remmen. Dat is hier onder ons echt ergenis 1.

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

Dat wist ik niet ik weet wel dat ze ander verkeer niet zomaar in gevaar mogen brengen en ik moest keihard bovenop mijn rem anders had ie bovenop gezeten dus dat lijkt mij niet bepaald veilig.

Ik denk dat het voor verwarring maar vooral irritatie zorgt en hiermee dus meteen afname van respect voor de politie (omdat dat ook echt wel eens gebeurd hoor) eigenlijk zou daar wel iets op verzonnen kunnen worden zodat er minder misbruik gemaakt van kan worden. Kunnen ze meteen wat aan de politie agenten doen die wel mogen wildplassen (of mogen ze dat ook :p )

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    #146 Yummy, 31 okt 2012
    Laatst bewerkt: 31 okt 2012
    Ja allemaal leuk en aardig, maar als ik hier binnen de bebouwde kom met zeker 80 km per uur word ingehaald (waar je 50 mag) door een politieauto die vervolgens net als ik een paar minuten later in de McDrive staat én waarbij ik zie dat beide agenten geen gordel dragen dan erger ik me toch behoorlijk. En geloof mij dat dit geen "uitzondering" op de regel is, dit soort dingen vinden echt dagelijks plaats.

De agenten hier parkeren zelfs midden in het centrum (haast op de markt) om vervolgens bij de Hema even een lunch te scoren ;)

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

precies dat is ook mijn ervaring, dat zorgt dus voor vermindering van mijn respect.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ben ik het mee eens, kan ook echt niet, dat van de hema al helemaal niet, heb ik helaas ook al een keer meegemaakt (niet zelf) en die collegas zouden daar inderdaad op aangesproken moeten worden, dat vind ik echt asociaal en door dat soort figuren gaan mensen een beeld vormen van de politie en dat zou niet mogen.

Kijk dat van de MCdrive heb ik ook een voorbeeld van:) maar wij hebben een keer een melding gehad, moesten we heen, prio 2, ook 90 waar je 50 mag, snel snel, door rood, waren we er BIJNA, waren er zat auto's ter plaatse en moesten wij met vervolg, en toen zijn wij bij een BP gestopt om te tanken en een broodje te halen ivm dat het 15:00 uur was en we nog niets hadden gegeten. Kan me voorstellen dat mensen dan denken, WTF, door rood om te tanken, maar het was toch echt niet daarvoor.

Daarom kan je zeggen allemaal leuk en aardig, en ik zeg ook ik begrijp het VOLKOMEN, maar in de meeste gevallen is het niet met opzet (bij ons in het korps dan) :)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik erger met aan bellen en sms-en in de auto (en vooral wanneer er ook nog kinderen in de auto zitten!). Ook vrouwen kunnen geen twee dingen tegelijk doen wanneer zij auto rijden, ik zou eens willen dat ze dat begrijpen. Handsfree? Nou dan nog steeds liever niet.. maar dat is altijd veel beter dan niet handsfree of sms-en / whatsappen / even internetten etc. Heel storend en levensgevaarlijk.

Daarnaast irriteer ik me aan mensen die haast hebben in woonwijken.. (en dan zie ik kinderzitjes achter in zitten en dan vrees ik echt voor onze samenleving)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Aan slakken op de rechterrijstrook.
    Aan racers op de linkerbaan die dan met 150 keihard op iemand afstevenen die een stuk langzamer rijdt en dan keihard op de rem moeten.
    En dan dat geslinger van links naar rechts: Keep your lane!

Het allerergste vind ik van die mensen die rechts rijden en dan echt bijna op een vrachtwagen botsen en dan opeens hun knipper aanslingeren en gewoon naar links gaan zonder te kijken! Daar krijg ik echt de hik van! Vooral op tweebaanswegen. Op meerbaans schuif ik bij voorbaat al een baan op voor dat soort sukkels!

Aan agenten die zonder zwaailicht of sirene te hard rijden. Op de snelweg ga ik er altijd achter hangen; dankuwel! Dat wildgeparkeer van agenten die ergens een broodje of patatje halen vind ik ook bloedirritant!
    Ben een keer aangereden met de fiets door een politiewagen die tegen het verkeer in reed. ZONDER REDEN!:x
    Ze willen respect, maar gedraag je dan gewoon fatsoenlijk en doe niet aan machtsmisbruik.

11. Linana

Linana Niet meer actief

Ik erger me aan mensen die voorrang MOETEN verlenen en dan wanneer je langskomt en zij dus moeten wachten vet geirriteerd en boos gaan lopen gebaren. Ja dikke ammahoela....denken zeker dat alleen zij haast hebben?

Of mensen die belachelijk optrekken bij het stoplicht en zich dan rete-stoer voelen.

Verder niet echt een autokwestie, maar meer op de fiets, misschien nog wel gevaarlijker: Moeders met kind voorop en misschien ook nog wel 1 achterop en dan toch druk pingen of appen.
    Gisteren 1 gezien met 1 voorop, achterop en 1 in de fietskar en toch druk pingen. Mens knalde bijna op een paal die op de stoep stond....

En mensen die opeens ergens uitkomen waar niks uit hoort te komen, bijna een ongeluk veroorzaken en dan gaan schelden op jou. Leuk!

12. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over sirenes gesproken...ligt het aan mij of zijn die tegenwoordig minder hard? Hoorde ik ze tijden terug al van mijlenver aankomen, nu vaak pas heel erg laat.... zelfde auto en ook zonder dat de radio aanstaat???? Ik heb al zo vaak gehad dat ik weet dat er eentje komt omdat ik veel in de spiegels kijk, maar hem dan nog niet gehoord - en anderen zo te zien ook niet - terwijl zo'n auto dan ook niet heel ver weg is....

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Toonhoogte is veranderd, al twee jaar geloof ik.ook zijn de autos van tegenwoordig veeeeel beter geisoleerd waardoor je het slecht hoort.

14. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Mensen die altijd 5 a 10km ONDER de snelheid rijden, dan vervolgens nog gaan remmen als ze een flitspaal zien.

Ik mag graag doorrijden :D

Deel Deze Pagina