Hi meiden, Ik heb nu al ongeveer zo'n 2uur lang zo'n pijn in me onderbuik... (het zit helemaal onderin me buik maar dan meer links) In het begin ging het wel en dacht ik dat het de kleine was die gewoon tegen een orgaan aan trapt ofzo Maar omdat de pijn steeds erger word wil ik toch weten of iemand dit herkent ? Het gevoel is meer als een hele hevige steek dan als krampen, dus echte weeën zullen het wel niet zijn he ? De kleine was trouwens met 26 weken al helemaal ingedaald.
Weeën zijn een soort golf bewegingen.. De pijn komt opzetten, wordt steeds erger, erger, nog erger, tot dat je denkt dit kan niet meer erger ( ) en dan zakken ze weer af en heb je even geen pijn (hooguit drukkend gevoel) na een paar minuten herhaalt zich deze golf weer. Wat jij omschrijft herken ik niet (na 4 bevallingen). In het begin voelt het vaak als menstruatiepijn, als het maar aan een kant zit is het misschien bandenpijn of je kindje dat zich tegen iets in je buik aan heeft genesteld wat niet lekker voelt. Pas wel op met heel ernstige pijn op een plek, gepaard met plotseling bloedverlies, dan meteen aan de bel trekken! Ook als je niet lekker bent, koorts krijgt o.i.d.
Anders toch even bellen met de vk, zij kan dit misschien op afstand al beter beoordelen of even komen kijken of er al sprake is van ontsluiting o.i.d. Gezien je termijn en de ernst van de pijn is dat helemaal niet gek. Probeer anders even te douchen/ in bad of een kruik, kijk of het daardoor afneemt. Als het aanhoudt bellen.
Dankjewel voor je reactie. Ja het is niet dat ik pijn krijg, het erger en erger word en dan weer weg zakt. Dus zat ik nu zelf te denken zou het niet bandenpijn kunnen zijn ? Dit had ik ook met 15 weken, of zou bandenpijn nu niet meer kunnen?
Ik had twee weken terug enorme pijn aan de rechterkant van mijn buik. Ze dachten een blinde darm onrsteking of blaasontsteking. De oorzaak is helaas niet achterhaald maar ik had wel bloed in mijn urine en ontstekinswaarden in mijn bloed. Beetje vreemd dus. Je zou even een plasje in kunnen leveren ivm blaasontsteking.
Net gebeld met de vk ... Zij dacht dat het misschien dat het me darmen kunnen zijn en denkt niet aan weeën. Want als je twijfelt of het weeën zijn, zijn het geen weeën zegt ze. Dus gewoon afwachten denk ik
Nou niet om je bang te maken maar wil het wel ff kwijt: dit is dus niet bij iedereen zo hoor... Bij mijn eerste had ik pijn maar het kwam niet binnen de 'gestelde tijd' dus volgens de vk geen weeën want ik twijfelde, toen na 1,5 dag iemand de moeite nam om eens te toucheren had ik al 9cm ontsluiting, dit waren dus wel degelijk echte weeën geweest. Dus als je het niet vertrouwd gewoon nog eens bellen.
Met Shart86 eens, mijn weeen waren niet zo pijnlijk tot op het laatst, en ik had er geen regelmaat in dus zowel de vk als ik herkenden ze niet gelijk als weeen. maar dit klinkt meer als bandenpijn ofzo idd, ga even douchen of in bad en kijk wat er gebeurt
Haha dat zeiden ze bij mij ook. Als je niet zeker weet dat het weeën waren dan is het dat niet. 5 uur later was E er